Jag tänkte att kommande säsong ska jag inte förodla en massa plantor för jag måste verkligen lägga tiden på annat. Men tja, det blir lite ändå. Men bara lite. På verandan har jag sått valnötter i krukor (bara 11 valnötter) och så har jag sått strandkål. Bara 70 frön. Herregud om allting gror. Och igår beställde jag frön till pimpernöt. 14 frön. Sen har jag sått kruktomaten 'Vilma'. 6 frön har grott och växer nu uppe på övervåningen där det är rätt svalt men ljust under växtbelysning. Jag kommer ju ändå att behöva sälja av plantor om bara så lite som hälften gror av allt jag sått.

Men överlag håller jag mig väl i skinnet. Men det är ju bara december. Tyvärr finns tid att spåra ur. Lite sommarblommor ska jag kanske ha? Blå petunior med silvernjurvinda vore snyggt i år. Men jag får hålla mig i skinnet vad gäller det. Jag kan ju råka få samma slags jobb som i somras och då finns chansen att jag kan få lite överblivna blommor. Jag hade sjukt många välfyllda krukor i somras tack vare jobbet. Snodde liksom med mig en hel del av det som blev över.

Men åh, vad jag skulle behöva ännu fler växter i min skogsträdgård. Har kollat in ett ställe som säljer frön. Hm, ja, det var det där med att hålla sig i skinnet.
 

Åh, blev lite inspirerad att kanske satsa lite på odlingen på min balkong. Tyvärr är den helt i skugga, så jag vet inte riktigt vad jag ska kunna få till :(
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det är med spänning jag ser fram emot trädgårdssäsongen 2023. Jag hoppas så att mina valnötsplantor överlever vintern. Här om dagen var...
Svar
0
· Visningar
505
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp