Barbackapadd till häst med mycket manke

Bukefalos 30 år!

Viik

Trådstartare
Hej! Ni verkar så kloka här så hoppas ni kan ha något tips.
Har en äldre häst med mycket och bred manke som jag letar barbackapadd till eller dylikt. Han har ingen sadel och ska endast ridas lätt för att hålla igång kroppen (och han tycker det är rätt skoj!) så känns inte lönt att ge mig in i sadeldjungeln för det. Egentligen rätt skön att sitta på med en bred rygg men vissa delar på min kropp vill ibland ha en barriär mellan oss 😅
Har skickat på Taurs utbud och Barefoot-serien då de billiga på Hööks känns som att de måste ge skav på en sådan manke. Men öppen för alla förslag!

Hade kikat på Barefoot Ride-On Physio, förstår alla som tipsade om den nu när jag köpt en egen!
Har kikat på den och den ser verkligen inte dum ut! Ser också lagom stabil ut, har som ambition att min sambo ska lära sig rida på honom och tror han hade uppskattat något som är åt det stabilare hållet. Men du upplever inte att den har tendenser att trycka mot manken? Aldrig sett en häst med en manke som han har...

Har kikat på den och den ser verkligen inte dum ut! Ser också lagom stabil ut, har som ambition att min sambo ska lära sig rida på honom och tror han hade uppskattat något som är åt det stabilare hållet. Men du upplever inte att den har tendenser att trycka mot manken? Aldrig sett en häst med en manke som han har...
Grandeur har modeller för extra hög manke😃.

Liknande trådar

• Alternativ bukgjord till tömkörning?
  • Häst som inte bryr sig om bommar
  • Sadelmakare
  • Stubben med plats för manke o rak rygg?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka