Barf-undringar (proportioner)

Apollo

Trådstartare
Har ju börjat barfa kan man säga.
Blir det väl inte barf fullt ut för hon är ju allergisk mot vissa köttproteiner.
Har köpt viltkött och skulle blanda det med avioriris (stavning?)och hirs + vitaminer och kalk.
Blandningen skulle vara 50/50 (kött/gröt). Nu undrar jag om det är viktigt att det är just dom proportionerna eller kan man ta tex 70 kött och 30 "gröt" eller kan man ge rent kött enbart utan gröt så att säga. Är det något i gröten som är viktigt att få i sig.
Lite tips tack då jag tror vovvsan gillar mer köttet än gröten.
 
Sv: Barf-undringar (proportioner)

Eftersom det inte är ben med i kosten, så kan den inte kallas för BARF - men väl färskmat:) Tänk på att inte ge för mycket hirs, då det är urindrivande.

Ska du bara ge kött + ris, så bör du komplettera med vitaminer/mineraler. T ex Hyper Mix och extra kalk ( t ex dolomitenkalk).

Mängden kött/ris beror helt på typ av hund - aktiv, hull mm. Du får prova dig fram
 
Sv: Barf-undringar (proportioner)

Nä barfa fullt ut blir det ju inte och självklart så ger jag vitaminer och kalk i maten. Tror det är bara 10 % ben i det köttet jag köper.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 471
Senast: isafore
·
Hundhälsa Har ju en allergisk hund både foder + kvalster. Har kommit fram att jag testar viltkött det har hon aldrig ätit. Nötkött klarar hon...
2
Svar
36
· Visningar
3 897
Senast: Apollo
·
Övr. Hund En vän har fått svar på allergi prov på sin hund och det var minst sagt nedslående. Hunden var allergisk mot i princip all sorts...
Svar
9
· Visningar
1 002
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp