Tuffa ni ser ut!Idag har vi varit på berget och cyklat. Blev 30 minuter och helt lagom för att vi båda skulle bli trötta. Ashalt var det med! Massa löv, fallna grenar och livsfarliga stenar och rötter under det. Visa bifogad fil 176540
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tuffa ni ser ut!Idag har vi varit på berget och cyklat. Blev 30 minuter och helt lagom för att vi båda skulle bli trötta. Ashalt var det med! Massa löv, fallna grenar och livsfarliga stenar och rötter under det. Visa bifogad fil 176540
Haha tack! Men det är bara när vi står stilla. När vi kör iväg ser vi mer ut som en liten cirkus.Tuffa ni ser ut!
Jag kör i varseljacka och svart/gul hjälm och hunden har blått och oftast reflexväst. (skrämmer mig själv lite grann när jag råkat se vår egen spegelbild)Haha tack! Men det är bara när vi står stilla. När vi kör iväg ser vi mer ut som en liten cirkus.![]()
Tittade lite nu. Vi har något att jobba på när det gäller snabbhet och pepp (om man nu ska jämföra med jules). Men, nu har vi ju hela den bra säsongen framför oss, så det är bara att öva! (Misstänker att det inte blir så mycket snö här i vinter heller, så det är bara att cykla på.)Jag kör i varseljacka och svart/gul hjälm och hunden har blått och oftast reflexväst. (skrämmer mig själv lite grann när jag råkat se vår egen spegelbild)
Ni däremot ser ascoola och snabba ut!
Jag vet inte om du sett juleskennel på fb/insta? En kille som har en/två mallar som han tävlar i olika bikejoring/running sporter i och det ser sååååå kul ut! Blir alltid mallesugen.
Vilken storlek valde du?Jag hade egentligen siktat in mig på en Björkissele, men det verkade som om det skulle tagit superlång tid om jag beställt där. (Bor dessutom utomlands och då gick det inte att beställa den normala vägen = extra lång tid…) Jag är lite otålig ibland, så efter rekommendation från ett av kullsyskonens familjer vågade jag mig ändå på att testa en non stop freemotion 5.0. Fick hem den igår. Först tyckte jag den nog såg lite stor ut, främst bröstremmen, men när hon drar i den så ser den ganska bra ut (tror jag)? Bestämde mig för att den duger och var ute och testade den lite idag. Hon verkade helt bekväm med selen och drog (ännu) bättre än innan när vi testat. Jag har aldrig gillat att springa, men det här är ju jätteroligt!
Visa bifogad fil 176890
Storlek 4. (Låg ganska på gränsen mellan 3 och 4, men fick 4 som förslag där på hemsidan.)Vilken storlek valde du?
Jag har bara testat en gång med skidor, för flera år sedan, men kom fram till att jag först nog behöver lära mig åka skidor bättreMorgondagens träning ser inte ut att ske på barmark. Får fundera på hur vi ska lägga upp det hela om vi vaknar till snö. Är superkass på längdskidor men kanske en idé ändå?
Jag är också skåning så detta kan ju resultera i allt från kul till akutenJag har bara testat en gång med skidor, för flera år sedan, men kom fram till att jag först nog behöver lära mig åka skidor bättre![]()
(skåning i grunden
) Hundarna tyckte dock det var skoj de sekunderna som det funkade att de kunde gasa och matte inte kunde bromsa, innan jag trillade igen
![]()
Haha drag på längdskidåkning är det allra roligaste tycker jag! Började åka turskidor för kanske 6 år sen och hade med Ascot från start. Han lärde sig känna igen ljudet när jag höll på att ramlaMorgondagens träning ser inte ut att ske på barmark. Får fundera på hur vi ska lägga upp det hela om vi vaknar till snö. Är superkass på längdskidor men kanske en idé ändå?
Jag har funderat på pulkaMorgondagens träning ser inte ut att ske på barmark. Får fundera på hur vi ska lägga upp det hela om vi vaknar till snö. Är superkass på längdskidor men kanske en idé ändå?
Jag har funderat på pulka
Jag tittade på kälke förra året men det är för dyrt för en vecka om året.
Å, en sådan har vibi källaren! Ska kolla om den kan passa världens minsta malleVi hade en pulka i trä med metallskenor under när vi var små och åkte efter hundarna
En sån riktig med skakel. Har bara kvar dragselen nu....
Det var jättekul men passade bäst på plogat men ogrusat![]()
Herregud! Ja, det var verkligen tur att du hade hjälm!Jag trillade när det frös till, hunden drog snett (troligen ett rå i majsfältet) och vi var på en isfläck och jag gjorde en jättevurpa.
18 km/h var vi uppe i enligt Strava innan det tar tvärt stopp.
Hjälmen och glasögonen gick i sönder, lite blåmärken och skrapsår på kinden och allmänt ont i kroppen. Lyckades ta emot med en hand så att det inte bara var huvudet som tog emot.
Otroligt glad för min hjälm!
Å, en sådan har vibi källaren! Ska kolla om den kan passa världens minsta malle![]()