barn som far illa

Sv: barn som far illa

Men det är väl missförhållanden man sett? Detta blir ju hörsägen.

Jag tycker ändå att mitt förslag i #33 kommer att fungera bra.

Jo det har du nog rätt i. Läkaren måste ju isf ha träffat barnen och bilda sig en egen uppfattning...

Ditt förslag var bra tycker jag, kanske man kan lägga till att mamman verkar gorma mkt åt barnen - för det kan väl vemsomhelst ha hört...?
 
Sv: barn som far illa

men hur gör de då när det kommer in en anonym anmälan?
de vet ju inte vem den kommer från då på soc, kan inte det klassas som "hörsägen"?
 
Sv: barn som far illa

Jo det har du nog rätt i. Läkaren måste ju isf ha träffat barnen och bilda sig en egen uppfattning...

Ditt förslag var bra tycker jag, kanske man kan lägga till att mamman verkar gorma mkt åt barnen - för det kan väl vemsomhelst ha hört...?

ja det har du rätt i :idea:
om jag inte säger för mycket utan bara sånt allmänt som alla kan ha hört eller liknande.
inga detaljer?
 
Sv: barn som far illa

En enskild person som gjort anmälan kan i vissa fall ges sekretesskydd*enligt sekretesslagen om man misstänker att anmälaren kan komma att utsättas för hot och trakasserier. *

En anmälan som inkommer anonymt behandlas presis som alla andra anmälningar. MEN, kom i håg om du ringer anonymt att ringa på skyddat nummer. I Stockholm använde en tjänsteman nummerpresentatör för att identifiera den anonyma anmälaren. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=770891
 
Senast ändrad:
Sv: barn som far illa

ja då var det gjort.....:crazy:
ringde från skyddat nr, lämnade allmäna upplysningar som vem som helst kan ha upptäckt.
de tyckte det lät allvarligt bara det så jag hoppas de kan hjälpa dem nu.
sa inte ens att jag kände dem eller visste vad de hette allihop.
bara mammans namn och var hon bor.
jag har sån hjärtklappning just nu och känner mig som en bov.
ja jag vet att jag inte är boven men jag har sån ångest.
tack alla ni för att ni stöttat och kommit med förslag så jag vågat göra det här.
får väl låsa in mig de närmaste 5 åren..... :rofl:
 
Sv: barn som far illa

Kanonbra!!

Nu är bollen satt i rullning.
Och du behöver inte känna dig som en bov.
Men jag förstår dej ändå.


Hoppas att barnen får hjälp inom en snar framtid!!
 
Sv: barn som far illa

Du är ingen bov. Du har hjälpt en familj i nöd. Du har gjort något bra.

Kanske får mamman den hjälp hon behöver nu, hon verkar inte heller må så bra.

Well done! :bow:
 
Sv: barn som far illa

:bow: :bow:

Nu har du gjort något! Du är absolut ingen bov utan snarare en som vågar och törs!

Bravo!

kram Jjavan
 
Sv: barn som far illa

Toppenbra !

Jag tror att en sten kommer att lätta ifrån DITT hjärta ! Och du kommer att känna dig bättre !
 
Sv: barn som far illa

Bra! Nu har du iallafall försökt hjälpa barnen:laugh:

Hoppas att även du mår bättre nu när du vågat göra någonting!
 
Sv: barn som far illa

Heder åt dig! Tänk vilken styrka du har. Var riktigt stolt över dig själv :laugh:

Tänk hur bra det är med ett forum som detta; TS hittade styrka att hjälpa en familj med utsatta barn "bara" genom den peppning alla här har givit henne. Det är tusan så man blir tårögd

/Sann (som mest bara läser i forumet, men som inte kunde låta bli att applådera TS här).
 
Sv: barn som far illa

Du kan anmäla anonymnt till "socialen" vilket i det här fallet syns mig bättre än att inte anmäla alls. Jag har anmält anonymt en gång och det gick bra. Hade gärna stått för min anmälan men pappan i detta fall var så våldsam och hade frigång från rättspsyk så jag vågade helt enkelt inte.:eek:
 
Sv: barn som far illa

Jag tycker verkligen att detta skall anmälas inte snack om saken.

Nu kanske jag låter hård, men det där att säga att du inte tänker anm för att mamman skulle veta att det var du.

det är väl lika hemskt gjort att bara stå och titta på ??
se på hur barnen far illa.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 293
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 023
Senast: Ms_Antrop
·
  • Artikel
Dagbok Idag fick jag ett spontant infall och ringde en barndomskompis som jag inte träffat på cirka 10 år och som jag inte haft kontakt med på...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 453
Senast: Motacilla
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 021
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp