Det kan jag absolut förstå. Samtidigt så tror jag på att man ska leva sitt liv som man tror är bäst just nu och så kommer det att leda till att det blir som det ska. Då finns det inte heller något att ångra senare i livet. Man fattar de beslut idag som man tror ska leda till att man har ett bra liv. Även om du får massa bra argument idag för att inte skaffa barn så är det knappast något som hjälper dig i ditt resonemang om femton år. Lev idag som du tror är bäst! Ditt liv är lika meningsfullt hur du än gör.Relevant fråga. Det handlar om en bakomliggande känsla att tiden går och jag kommer inte kunna få barn för alltid. Närmar mig halvvägs till 40. Hade inte denna stress innan jag fyllde 30 alls. Eller innan jag var i en relation för den delen.
Jag är rädd att ha spenderat hela mitt fertila fönster i "fel relation" när jag väl inte kan få barn längre. Att jag ska ångra mig när jag blir äldre helt enkelt. Men det är en lite befriande tanke att bara släppa velandet och låta livet rulla på.
Men jag kan absolut förstå ängsligheten. Det är lätt att tro att det är ett livsavgörande beslut.