Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stockholm Ridsport är bra i Upplands Väsby, Luktar gott, men den är liten. Alla bra ridsportsaffärer har stängt här och bara Hööks är kvar. De flyttade till ny lokal nyss, men utnyttjar inte ytan till ridsport utan hund och typ modekläder. Faktum är att de verkar helt klart ha minskat ridgrejorna och döljer dem väl. Luktar kemi och klädaffär. Kan inte annat än gissa att det är vårt eget fel, vi köper väl helt enkelt ridsportsgrejer på nätet och hundgrejs och icke-rid-kläder i butikerna bara.Vilken är i ert tyckte den bästa - och största - fysiska ridsport/hästbutiken i Sverige? Vill gärna besöka en plats där det doftar läder, jag kan klämma och känna på grimmor och schabrak och kanske testa flera par ridbyxor. Vilka är de bästa fysiska butikerna bland de som finns kvar?
Eller har ni kanske tips på butiker i utlandet?
Jag har varit där några gånger, trevlig liten affär.Är det någon som varit i Färjestads butik i Karlstad? Jag har velat besöka den, hittar ofta något i deras webshop.
Stenbergs läder är väldigt liten men också personlig då innehavaren gärna pratar under tiden man är där och tittar! Men luktar läder gör denStenberg läder i Stockholm var alltid ett måste förr. Har inte varit där på många år dock. Jag tycker både Sharpman och Skara hästsport kan vara värt ett besök.
Original Börjes i Tingsryd är också värt ett besök. Själva butiken är inte gigantisk, men har ett bättre utbud än online. Sen kan man ju besöka varuhuset och fiket samtidigt,
Åh, Hardenborgs köpte jag mina första borstar hosJag saknar verkligen Second Horse i mitten av Stockholm (de hade inte second hand främst där) och Hardenborgs mitt i centrala Uppsala. Även Sporren var bra men finns inte längre. Det var riktiga ridbutiker, och så hjälpsamma. Men vi vill nog inte ha sådana längre eftersom de lägger ned.
Stenbergs läder är väldigt liten men också personlig då innehavaren gärna pratar under tiden man är där och tittar! Men luktar läder gör den![]()
Jag saknar verkligen Second Horse i mitten av Stockholm (de hade inte second hand främst där) och Hardenborgs mitt i centrala Uppsala. Även Sporren var bra men finns inte längre. Det var riktiga ridbutiker, och så hjälpsamma. Men vi vill nog inte ha sådana längre eftersom de lägger ned.
Jag gillar Bengts Ridsport i Veberöd och Börjes i Malmö. Saknar dock gamla Hööks, så som deras butiker var för 25 år sedan. Jag har fina barndomsminnen av stora väggar fulla med sadlar, hyllmeter med allt möjligt man knappt visste namnet på.
Ja den låg där, det är nog den. Menar du att den heter Equipage nu, eller att den hette Equipage tidigare? (eller att det är ett märke nu?)Tänker du på First and Second Horse vid Karlavägen? Det var gamla Equipage, som var mycket fin. Jag vet inte, om det var den ursprungliga ägaren, som ville öka omsättningen, eller om det var en ny, som ändrade inriktning. Det var hur som helst klokt att på det viset försöka rädda kvar butiken.
Ja den låg där, det är nog den. Menar du att den heter Equipage nu, eller att den hette Equipage tidigare? (eller att det är ett märke nu?)
Mina superunderbara ridstövlar är därifrån och uhm mina ridbyxor. De är väl 20 år vid det här laget och en del lappade
(För bra grejor helt enkelt)