Bästa Gluggarna??

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Cooperfield
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 887
Status
Stängd för vidare inlägg.
C

Cooperfield

Vilka är dom bästa gluggarna för en Nikon D300??

Hur funkar en Nikon 80-200mm f/2.8D ED-IF AF-S Zoom-Nikkor till en D300? (visa gärna bilder)
Finns det något objektiv, i samma prisklass ni tycker är bättre till den kameran??

Cooperfield

Sv: Bästa Gluggarna??

Vill gärna ha något ljusstarkt (2,8 eller mer) vidvinkel, gärna mot normal (24-70?), bör dock inte gå på över 10.000kr

Hoppas på svar och puttar ivrigt!!

Eller finns det något bra ljusstarkt zoom (upp till 200/300mm) för högst 10.000kr??

Vilka är dom bästa gluggarna för en Nikon D300??

Hur funkar en Nikon 80-200mm f/2.8D ED-IF AF-S Zoom-Nikkor till en D300? (visa gärna bilder)
Finns det något objektiv, i samma prisklass ni tycker är bättre till den kameran??

Cooperfield
80-200 fungerar utmärkt.
men varför inte då skaffa tamrons 70-200/2.8

alla nikons objektiv passar till en d300 och fungerar bra.

att ha ett objektiv som klarar 300 så är de dels SKITDYRA om du skall ha bra kvalite och det är jobbigt att stå handhållet med dessa, du behöver stativ om du skall hålla på ett tag.

jag skulle istället skaffa en konverter på x1.7 så får du ditt objektiv förlängt med motsvarande. du förlorar lite ljus, men....

Vill gärna ha något ljusstarkt (2,8 eller mer) vidvinkel, gärna mot normal (24-70?), bör dock inte gå på över 10.000kr

Hoppas på svar och puttar ivrigt!!
en lösning att få gluggarna billigare är att t.ex. beställa dessa från b&h photo i new york, du får världsgaranti på objektiv (medans hus måste man köpa i norden för att kunna serva dem i sverige)

du har fått pm...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Vilken kamera är bäst för hästfoton mellan canon och nikon? då tänker jag hästar som t ex hoppar så hästar i action. om canon vilken av...
Svar
3
· Visningar
803
Senast: JeayL
·
IT & mobiler Jag har en Nikon D3000 som jag för det mesta använder med mitt tamronobjektiv. Jag är lite osäker på vilken modell objektivet är men på...
Svar
6
· Visningar
1 216
Senast: cewe
·
IT & mobiler Vet att det finns många duktiga fotografer här, så jag undrar om man kan få lite råd om objektiv? Jag har en Nikon D5100 med ett 18-55...
Svar
3
· Visningar
957
Senast: via
·
IT & mobiler Jag känner att jag har kört fast lite i mitt sökande efter ett bra telezoom till min Canon EOS 450D och skulle gärna bolla lite tankar...
Svar
6
· Visningar
1 662
Senast: Cheeserica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka