Exile
Trådstartare
Jag tycker det är sjukt obehagligt att klippa klorna på hunden. Jag lämnade in honom på Arken för klipp för ett par månader sedan och sedan har jag försökt att försiktigt hålla efter själv. Jag tror dock att jag varit lite för försiktig för klorna blir inte kortare trots att jag försökt klippa veckovis. Förra veckan hände det igen att jag råkade klippa för mycket och nu pep han till ordentligt så nu kapitulerar jag ärligt talat och tänker inte klippa mer. Jag tycker det är hemskt och mina känslor överförs ju på hunden så även han börjar tycka att det är jobbigt.
Det blir alldeles för dyrt att lämna in för kloklipp regelbundet så jag funderar på att slipa istället för att jag inbillar mig att det ger lite mer kontroll och gör det svårare att ta för mycket. Så nu behöver jag tips om vilken den bästa kloslipen är? Den ska alltså kunna fila så att den ersätter en sax, inte bara "mjuka till" som jag förstått att de sämre gör.
Vad använder ni?
Det blir alldeles för dyrt att lämna in för kloklipp regelbundet så jag funderar på att slipa istället för att jag inbillar mig att det ger lite mer kontroll och gör det svårare att ta för mycket. Så nu behöver jag tips om vilken den bästa kloslipen är? Den ska alltså kunna fila så att den ersätter en sax, inte bara "mjuka till" som jag förstått att de sämre gör.
Vad använder ni?