Bästa ridkappan?

Bukefalos 30 år!

Tyvärr med väldigt ömtåligt och prassligt tyg, speciellt när det är kallt. Jag har en sån också och hade hål i den första veckan jag använde den. Kan absolut köpa en till men inte till fullpris
Har jag inte upplevt, har haft min två år nu och jag är inte alls snäll med mina saker 😅
DOCK köpte jag min på rea halva priset, är alldeles för snål för att lägga så mycket pengar på en jacka som den kostar till fullpris.

Jag bestämde mig för en Stierna och fick hem den idag! Känns skön och snygg, men ganska tunn. Blir spännande att provrida i den!
Recensera gärna. Jag vågade ju inte just pga tunn. Köpte en elt istället men den är nästan för varm. Minus 20 och bara underställ under och blir ändå för varmt att jobba i

Jag har en ELT Saphira (gamla modellen) - älskar den! Lite tyngre än Uhip, men också tåligare yttertyg och snäppet längre (jag har långa ben för min längd och Uhips plagg tenderar att blotta knät när jag rider, vilket min ELT inte gör). Har ridit ut i blötsnö som vräkte ner med den på.

Recensera gärna. Jag vågade ju inte just pga tunn. Köpte en elt istället men den är nästan för varm. Minus 20 och bara underställ under och blir ändå för varmt att jobba i

Exakt samma här! Stiernas är jättesnygg men kändes så tunn så jag vågade inte. Köpte en ELT saphira (ny, den är superlätt, väger ingenting och jätteskön). Sen dröjde det tills kylan kom och jag började använda den civilt. Nu vill jag inte släppa den till stallet utan fortsätter med min gamla trasiga Uhip i stallet istället :D

Nu har jag provridit i -15 och longerat i -25 😅 Den är smidig och skön men krävdes några lager under för att vara tillräckligt varmt. Men kanske lika bra, är ju mer flexibelt så. Än så länge är jag nöjd!

Nu har jag provridit i -15 och longerat i -25 😅 Den är smidig och skön men krävdes några lager under för att vara tillräckligt varmt. Men kanske lika bra, är ju mer flexibelt så. Än så länge är jag nöjd!
Toppen du är nöjd, och jag är nöjd att jag fegade för den hade blivit för kall för mig 😅

Ja jag hade inte sagt nej till en varmare heller. Men som sagt skön och smidig så den kommer användas. Men jag kanske kompletterar garderoben med en sån där dunsovsäck nån gång 😂
Jag skulle gärna ha en kappa från Stierna som komplement till min "dunsovsäck" från uhip, men man är ju inte gjord av pengar 😅
För mig är det liksom helt omöjligt att samma kappa är tillräckligt varm för de mer stilla/lugna aktiviteterna men inte gör en överkokt vid aktiva ridpass. Jag har ju Stiernas korta vinterjacka och den är toppen, men tyvärr blivit väl tight efter viktuppgång så jag får bara plats med typ långärmad t-shirt under..

Jag har dock flera lager även under min uhip, men det är ju för att jag klär av mig kappan så fort jag är aktiv och får upp lite värme.

Ny utvärdering av Stierna, uteritt i -15 med underställ och tunn fleecetröja under. Lite för kallt i skritt, men svettigt efter trav och galopp. Blir svårt att hitta nåt som funkar till allt...

Ny utvärdering av Stierna, uteritt i -15 med underställ och tunn fleecetröja under. Lite för kallt i skritt, men svettigt efter trav och galopp. Blir svårt att hitta nåt som funkar till allt...
Ja jag tänker att man får knäppa upp om man ska vara varm hela tiden. Jag vill helst ha hög hals men dragkedja på alla tröjor just därför. Att öppna i halsen gör stor skillnad för mig.

Jag fick reklamera min ELT saphira (nya). Minsta smuts gav permanenta fläckar i tyget som inte gick bort i tvätten. Superdrygt. Och vad helt vanlig stallsmuts. Men fastnade och gav fläckar som olja ungefär.

Så nu vet jag inte vad jag ska satsa på till nästa vinter. Om jag ska köpa en Stierna och hoppas den ändå är varm nog?

Jag fick reklamera min ELT saphira (nya). Minsta smuts gav permanenta fläckar i tyget som inte gick bort i tvätten. Superdrygt. Och vad helt vanlig stallsmuts. Men fastnade och gav fläckar som olja ungefär.

Så nu vet jag inte vad jag ska satsa på till nästa vinter. Om jag ska köpa en Stierna och hoppas den ändå är varm nog?
Den är inte supervarm, ska man stå still mycket eller ut och skritta vore det skönt med nåt tjockare. Men jag är fortfarande nöjd med den, den är smidig att rida i, snygg och ganska varm. Köp så stor att det får plats nån tjockare tröja under

Den är inte supervarm, ska man stå still mycket eller ut och skritta vore det skönt med nåt tjockare. Men jag är fortfarande nöjd med den, den är smidig att rida i, snygg och ganska varm. Köp så stor att det får plats nån tjockare tröja under

Hur ser den ut? Bild? Jag har ganska många uhip i varierande modeller. Jag köper dom alltid på rea till minst 40 procent off iallafall. Min ice kappa är den enda jag köpt till fullpris då jag fick ett presentkort i födelsepresent.

KL3auEvC-W-P50wLZPNLvyiNZaJSz_PGPWgzsjWMAomZZuSxSxgA9m4yFMK_6ZUWajYELkzdi1hrcuX03f2wG4r--EkE_t6o=rw-l80-w1500-h1500-nu

Hur ser den ut? Bild? Jag har ganska många uhip i varierande modeller. Jag köper dom alltid på rea till minst 40 procent off iallafall. Min ice kappa är den enda jag köpt till fullpris då jag fick ett presentkort i födelsepresent.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka