BĂ€sta Rubriken đŸ€©

Bukefalos 30 Är!

HallĂ„ 👋
Karamelldrottningen is in the house :D

Vill bara dela med mig av tvÄ i mitt tycke milstolpar.
Var med om en jobbig hÀndelse för cirkus tvÄ veckor sedan. Och inte en tillstymmelse efter sug efter alkohol. Det slog mig faktiskt inte förrÀn dagen efter!
Jag hade ingen tanke pÄ det alls nÀmligen. Utan konstaterade det bara dagen efterÄt att det vare sig kom tankar eller sug. Ingenting!

Andra milstolpen Àr att jag nu har ganska lÀtt för att tala om att jag Àr en nykter alkoholist. Jag har sagt just de orden -nykter alkoholist-
För det Àr ju sÄ det Àr. Om nÄgon blir beklÀmd eller tar illa upp sÄ varsÄgoda. Jag orkar inte fundera hit och dit fram och tillbaka. Mycket bÀttre det kommer fram tydligt.

Eller ocksÄ inte alls. Inte imorgon eller nÄgon annan dag.
Ska prÀnta in det i mitt huvud.
Ska göra rÀtt och inte kaosa till allt helt i onödan.
Inte alls. Inte idag eller nÄn annan dag. Inte skapa kaos helt i onödan.

Njuta av lugn och ro och trygghet! Det behöver du fÄ hjÀlp med att vÄga.
Ta upp det med din kontakt - att du behöver hjÀlp med att vÄga slappna och och njuta i det trygga och lugna.

Jag har tagit upp detta med en psykolog men fick ingen riktigt respons pÄ det alls.
Men nu nÀr jag lÀste det hÀr inlÀgget sÄ kanske det kan vara sÄ. Det Àr vÀldigt bra med J. Finns ingen anledning alls riktigt att gÄ bakom hans rygg. Bara dumt. Korkat. Och elakt.
Vet inte riktigt hur jag ska göra. TrÀffar Blim imorgon och sen inte mer.

Du kanske kommer ihÄg att jag nÀmnde anknytningsmönster i en av dina tidigare trÄdar? Jag tror det vore bra för dig att fÄ hjÀlp för att utforska det mer hos dig sjÀlv. Otrygga och destruktiva anknytningsmönster stÀller till det nÀr vi försöker fÄ till en vÀl fungerande relation till andra (inte bara kÀrleksrelationer) och grundlÀggs tidigt i vÄra liv. Det gÄr dock att förÀndra otrygga/destruktiva anknytningsmönster. Jag tror ocksÄ att bena i det för dig sjÀlv skulle vara bra för din relation till dottern ocksÄ, anknytningsmönster gÄr i högsta grad i arv.

Jag har tagit upp detta med en psykolog men fick ingen riktigt respons pÄ det alls.
Men nu nÀr jag lÀste det hÀr inlÀgget sÄ kanske det kan vara sÄ. Det Àr vÀldigt bra med J. Finns ingen anledning alls riktigt att gÄ bakom hans rygg. Bara dumt. Korkat. Och elakt.
Vet inte riktigt hur jag ska göra. TrÀffar Blim imorgon och sen inte mer.
KÀnslan nÀr man lÀser Àr att du vet hur du borde göra men har svÄrt att göra det?

Jag skulle ta upp det med psykolog igen. Visa inlĂ€ggen om det Ă€r svĂ„rt att förklara 💙

Eller ocksÄ inte alls. Inte imorgon eller nÄgon annan dag.
Ska prÀnta in det i mitt huvud.
Ska göra rÀtt och inte kaosa till allt helt i onödan.
Nej, gör inte det. Det kommer bara att skapa onödig Ängest och stress. Att trÀffa honom kommer inte att lösa nÄgot. Du har det bra med J. Naturligtvis kommer Àven ni att ha era problem och olikheter, annars hade det varit konstigt. Det Àr okej att det inte kÀndes jÀttebra att trÀffa hans familj. Det löser sig sÀkert med tiden, sÄ lÀnge ni kan ha en dialog kring det. Det som dÀremot inte hjÀlper alls Àr att rusa ivÀg och trÀffa B för att fÄ nÄgon typ av bekrÀftelse frÄn honom. Det kommer bara att stÀlla dig det för dig och ev krascha det som just nu funkar sÄ bra.

Kan tydligen inte ens se pÄ en Jönssonligan bara för att de skÄlade en stund pÄ slutet.
NivĂ„n av fĂ„nighet. Överreaktion.
Vi drack samtidigt ur itaalas champagneglas, bÄda lÀsk.
Fattar inte att glasen kan trigga sÄ. SÄ himla ofta drack jag inte precis ur champagneglas O_o
De Àr inte gjorda för lÀsk. Skulle haft vanliga glas istÀllet. Finns sÄ mycket fina VANLIGA glas. Men Àr hos J och han som tog fram.
Varför kan jag inte bara vara normal och inte överreagera pÄ sÄdana smÄsaker??!
Är Ă€ndĂ„ ganska samlad nu sĂ„ det Ă€r bra. Allt gĂ„r över.

Kan tydligen inte ens se pÄ en Jönssonligan bara för att de skÄlade en stund pÄ slutet.
Fattar inte att glasen kan trigga sÄ. SÄ himla ofta drack jag inte precis ur champagneglas O_o
De Àr inte gjorda för lÀsk. Skulle haft vanliga glas istÀllet. Finns sÄ mycket fina VANLIGA glas. Men Àr hos J och han som tog fram.
Du berÀttade vÀl för J att glasen triggar? Om du inte gjorde det sÄ Àr det bra om du gör det sÄ du förhoppningsvis slipper sÄna onödiga triggers framöver.

Jag förstÄr att det Àr jobbigt men det Àr bara glas. Jag tror du tjÀnar pÄ att se dem som glas för dryck och inget annat.

Du klarade det ju :up: ! Det kommer att dyka upp lite sÄdana helt normala saker dÄ och dÄ. Men du verkar ju fixa det bra.

Du berÀttade vÀl för J att glasen triggar? Om du inte gjorde det sÄ Àr det bra om du gör det sÄ du förhoppningsvis slipper sÄna onödiga triggers framöver.
Generellt sett Àr inte glas en superstor trigger faktiskt. Kan dricka alkoholfritt ur vinglas bland annat.
Tror jag var vÀldigt trött, sen en helt annan grej som pÄminde mig om min pappa och massa minnen hit och dit. Allt som allt blev det för mycket och jo vi pratade om det. Jag tog upp glasen och det andra och var helt fÀrdig efter det. Precis innan jag skrev gÄrdagens inlÀgg.
Tog en kortare promenad sjÀlv ocksÄ i mÄnskenet. Det rensar huvudet pÄ det vÀrsta ÀndÄ.

Funderar om jag redan nu kan sÀtta StörstaLilla pÄ kö till den förskolan jag helst vill att hon ska gÄ i? Fast hon redan har fÄtt plats i en annan?
Börjar inte förrÀn OKTOBER sÄ en evighet tills dess.
Nu kanske den hon ska gÄ i Àr jÀttebra. Ingen aning och kan inte hÀlsa pÄ dÀr Àn dÄ det varit stÀngt flera veckor nu. NÄn gÄng denna mÄnad de skulle öppna igen.
MÄste nog höra med kommunen men alla Àr ju lediga. SvÄrt fÄ tag pÄ folk.
KÀnns inte optimalt att hon ska börja pÄ en och sen behöva byta och lÀra kÀnna nya mÀnniskor igen utan bÀttre samma tÀnker jag.
Snurrar bara. Viktiga det blir bra.

Tankarna snurrar verkligen Ă„t alla hĂ„ll. TĂ€nkte lĂ€gga mig tidigt ikvĂ€ll men tveksamt om det gĂ„r. Är som uppe i varv. TĂ€nkte inte göra nĂ„got nu. Vill kunna koppla av men det Ă€r sĂ„ svĂ„rt!
Höll pÄ att somna sjÀlv vid lÀggningen men gick upp och fixade till mig, dusch mm och nu kÀnns det fullstÀndigt omöjligt att varva ner pÄ riktigt.

MĂ„ste ocksĂ„ ta tag i mitt mĂ„ende. Detta stĂ€ndiga mĂ„ende 🙄
Kan inte allt bara vara frid och fröjd och fantastisk?
Nej sÄklart inte.
Men snÀlla ge mig ett jÀmnare humör :arghh:
Är runt 80 % positiv, glad och framĂ„t
10 % varken eller.
10 % Ät helvete.

Eller jag vet inte procenten men nÄtt sÄnt hÀr. Problemet Àr att Àven om 10 % helvete inte lÄter mycket sÄ gör den skada.

Har för mig att humöret blir jÀmnare av alkohol. Eller sÄ minns jag fel.
Kanske var tvÀrtom.
Roligare var det iaf.
Eller ocksÄ var det inte det.
Jag har ÀndÄ inget att fira eller skÄla för.
Eller jo finns alltid nÄgot att fira.
Nej svara inte pÄ detta inlÀgg. Det Àr för snurrigt. Men sÄ tÀnker jag just nu.
Och kommer inte fram till ett skit.
Tack och godnatt.

Har för mig att humöret blir jÀmnare av alkohol. Eller sÄ minns jag fel.
Kanske var tvÀrtom.
Roligare var det iaf.
Eller ocksÄ var det inte det.
Jag har ÀndÄ inget att fira eller skÄla för.
Eller jo finns alltid nÄgot att fira.
Nej svara inte pÄ detta inlÀgg. Det Àr för snurrigt. Men sÄ tÀnker jag just nu.
Och kommer inte fram till ett skit.
Tack och godnatt.
Som jag minns det var ditt humör vÀldigt obalanserat nÀr du drack, men man ser sÄklart inte allt hÀr.
Men vore nog bra med hjÀlp för dig om du Äker upp och ned sÄ mycket.

Liknande trÄdar

• Älskade hĂ€star och tankar som gnager
  • Min pappa Ă€r alkis.
  • L
    Min bÀsta vÀn Àr död
  • Jobbig terapi idag

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur