BĂ€sta Rubriken đŸ€©

Bukefalos 30 Är!

HallĂ„ 👋
Karamelldrottningen is in the house :D

Vill bara dela med mig av tvÄ i mitt tycke milstolpar.
Var med om en jobbig hÀndelse för cirkus tvÄ veckor sedan. Och inte en tillstymmelse efter sug efter alkohol. Det slog mig faktiskt inte förrÀn dagen efter!
Jag hade ingen tanke pÄ det alls nÀmligen. Utan konstaterade det bara dagen efterÄt att det vare sig kom tankar eller sug. Ingenting!

Andra milstolpen Àr att jag nu har ganska lÀtt för att tala om att jag Àr en nykter alkoholist. Jag har sagt just de orden -nykter alkoholist-
För det Àr ju sÄ det Àr. Om nÄgon blir beklÀmd eller tar illa upp sÄ varsÄgoda. Jag orkar inte fundera hit och dit fram och tillbaka. Mycket bÀttre det kommer fram tydligt.

Du Àr alltid sÄ glad och positiv!
SÄnt fÄr jag höra jÀmt. Alltid. Hela tiden.
KÀnner jag mig glad och positiv jÀmt?
Nej definitivt inte.

Fortfarande en knut i magen (bildligt talat) men den Àr inte lika stor och hemsk som igÄr.
Men om det kÀnns bra?
Nej det kÀnns lÄngt ifrÄn bra.
Jag har en plan och jag hoppas sÄ att den gÄr vÀgen för gör den inte det dÄ Àr det som det Àr. DÄ kan jag inte göra mer.

Mitt fokus idag blir att göra praktiska saker. En grej i taget. Beta av veckans lista. Idag blir det sÄnt för frÄn och med juli blir det alltid svÄrare att fÄ tag pÄ rÀtt mÀnniskor. Kanske redan nu iofs mÄnga har redan gÄtt pÄ semester.

KÀnner en konstant gnagande oro inom mig och det pga igÄr. Men att jag bara ska gÄ runt och mÄ skit hjÀlper ju absolut ingenting.
En sak i taget.

Fortsatt labilt mÄende. Inte för att det kanske Àr sÄ intressant för nÄgon att lÀsa om det. I och med att jag ÀndÄ inte kan berÀtta orsaken bakom.
Men ja ena stunden kÀnns det hyfsat ok. NÀsta bubblar paniken.
TvÄ dÄliga besked. Den ena riktigt jobbig.
Den andra handlar om att jag stÄr i kö till en grej men dÀr en lÀkare tog bort mig frÄn kön. Trots att min kontakt pÄ beroende hade tryckt pÄ att jag borde fÄ förtur. Och en lÀkare som höll med vad jag fattar det som. Henne har jag trÀffat. Men sÄ en annan lÀkare som jag mig veterligen aldrig trÀffat som tog bort mig.
SĂ„ var det med det och jag Ă€r Ă„terigen satt i kö 🙃
Det gĂ„r bra nu 😂👌

Haha hoppas den Ă€r bĂ€ttre Ă€n den i nĂ€rheten av mig, skapligt sĂ„gad har jag hörtđŸ˜ŹđŸ«ŁđŸ€«
Den var sÀkert ok. Hade fullt upp hÄlla StörsraLilla nÄgorlunda civiliserad och inte köra med opera titt som tÀtt. Slutade med att jag gick ut till parkeringen och Ät medan hon satt med öppen dörr i bilen mitt emot och var hur nöjd som helst :cautious:

Har ju lite minisemester nu. Fast en hel del pyssel med StörstaLilla och anpassningar sÄklart.
Blir regn imorgon och kallare sĂ„ idag blir det stranden och jag ska bada i havet Ă€r tanken om det inte Ă€r svinkallt 😅
Ser fram emot nÀr hon blir lite Àldre och kan bygga sandslott och bada.
Älskar bygga sandslott men ser vĂ€l lite udda ut som vuxen att hĂ„lla pĂ„ med sĂ„nt sjĂ€lv :D
NÄgot Ät gjorde jag en naken kvinna som solade sig. Det var kul!

Har ju lite minisemester nu. Fast en hel del pyssel med StörstaLilla och anpassningar sÄklart.
Blir regn imorgon och kallare sĂ„ idag blir det stranden och jag ska bada i havet Ă€r tanken om det inte Ă€r svinkallt 😅
Älskar bygga sandslott men ser vĂ€l lite udda ut som vuxen att hĂ„lla pĂ„ med sĂ„nt sjĂ€lv :D
Det tog en stund innan jag kopplade den sista meningen. Men du gjorde alltsÄ en naken solande kvinna av sand? SÄ fint!! Och svÄrt...?

Det Àr inte det minsta udda att som vuxel filosofera och bygga sandslott eller andra skulpturer faktiskt. :)

Agerat rörmokare idag đŸ’Ș
Nu Àr det dock fixat. Klapp pÄ axeln. I och med söndag och allt sÄnt stÀngt sÄ var det bra det hittades rÀtt delar.
Handlat och skulle bada i lilla sjön och det var det mÄnga som tÀnkte samma sak sÄ tappade lusten och blev bara ett vÀldigt snabbt dopp :meh:

J vill att vi ska hÀlsa pÄ nÄgon vÀn till honom. Tre timmar tur och retur. Inte sÄ jÀttelÄngt men jag kÀnner mig sÄ ointresserad. Har som ingen lust men kÀnner att jag nÄnstans mÄste.

Liknande trÄdar

• Älskade hĂ€star och tankar som gnager
  • Min pappa Ă€r alkis.
  • L
    Min bÀsta vÀn Àr död
  • Jobbig terapi idag

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

• Att vara en usel hundförare/trĂ€nare