BĂ€sta Rubriken đŸ€©

Bukefalos 30 Är!

HallĂ„ 👋
Karamelldrottningen is in the house :D

Vill bara dela med mig av tvÄ i mitt tycke milstolpar.
Var med om en jobbig hÀndelse för cirkus tvÄ veckor sedan. Och inte en tillstymmelse efter sug efter alkohol. Det slog mig faktiskt inte förrÀn dagen efter!
Jag hade ingen tanke pÄ det alls nÀmligen. Utan konstaterade det bara dagen efterÄt att det vare sig kom tankar eller sug. Ingenting!

Andra milstolpen Àr att jag nu har ganska lÀtt för att tala om att jag Àr en nykter alkoholist. Jag har sagt just de orden -nykter alkoholist-
För det Àr ju sÄ det Àr. Om nÄgon blir beklÀmd eller tar illa upp sÄ varsÄgoda. Jag orkar inte fundera hit och dit fram och tillbaka. Mycket bÀttre det kommer fram tydligt.

FörstÄr inte dina kommentarer. Du skriver hÀr nÄgonting annat. Hade jag inte trott att den möjligheten fanns dÄ hade jag ju aldrig fortsatt trÀffa honom. Det kÀnns som en sjÀlvklarhet. Men du menar alltsÄ att det inte Àr det.
Okej, sÄ du tÀnker alltsÄ att han Àr nÄgon som du kommer att ev Àlska i framtiden, trots att han redan gör dig obekvÀm med kommentarer och beteende? Det Àr det jag tycker lÄter lite konstigt, och dÀr hÀnger jag inte med i ditt resonemang.

Att Àlska nÄgon och vara kÀr Àr vÀl tvÄ helt olika saker?
Jag frĂ„gade kring vara kĂ€r. Älska nĂ€mndes inte ens i mitt inlĂ€gg.

Men ja man kan vara kÀr utan att Àlska nÄgon enligt mig. Och sjÀlvklart Àlska nÄgon utan att vara kÀr - t ex barn, förÀldrar med mera. Men vad har det med det som skrivits att göra?

Jag Àr inte beredd att slÀppa honom helt Àn men vet nu att det kommer inte bli ett -vi- i den bemÀrkelsen. Jag Àr förmodligen inte heller det han verkligen söker. Han Àr kÀr i mig har han sagt. Det Àr ju fint. Men jag Àr inte det. Har generellt jÀttesvÄrt bli kÀr. Snarare besatthet och dÄ i personer jag vet att det ÀndÄ inte kommer leda till nÄgot skimrande förhÄllande.
Lite sÄ och inget nytt. Sett det som en nackdel hos mig. Fördelen Àr att jag (speciellt med avsaknaden av alkohol) Àr att jag tÀnker mer objektivt. Logiskt kanske. Dels mÄste jag tycka om personen mycket. Personligheten.
Men Àven vad den personen kan erbjuda i mitt liv.
Som gemensamma intressen, engagemang, hjÀlp med diverse praktiskt osv.
Kanske gör det mig lite bitvis egoistisk men jag ledsnar annars fort.
Och Blim (autokorre vill hela tiden fĂ„ det till Blom 😂) har hjĂ€lp mig med min bil.
SÄnt som skulle kosta massor annars har jag fÄtt hjÀlp med gratis.
Han Àr snabb, noggrann och pÄlitlig vad gÀller just det.

Men att han fÀller sÄdana dÀr mÀrkliga kommentarer apropÄ ingenting det gör mig obekvÀm.
Jag kan inte ha en person som gör mig obekvÀm. Det orkar jag inte. Vill inte heller.
SÄ du Àr inte beredd att slÀppa en person, som sagt att han Àr kÀr i dig, för att han fixat med din bil gratis?

Det Àr vÀl dessutom samma person som inte verkade bli jÀtteglad nÀr du skrev att du trÀffade flera Àn honom, och efter det gav dig sugmÀrken för att typ markera revir? Spontant tÀnker jag att han lÄter som typen som skulle försöka ta upp tjÀnsterna han gett dig gratis och vÀnda det mot dig om du försökte bryta...

En öppen frÄga bara. Men har du haft goda förutsÀttningar för att bli kÀr? AlltsÄ umgÄtts med en person under lugna och nyktra former över en lÀngre period. Och utan att umgÄs med personen för att du fÄr nÄgon praktiskt vinst av det.

Jag skulle nÀmligen aldrig kunna bli kÀr i de scenarion du delar hÀr pÄ Buke. KÀrlek Àr nÄgot som vÀxer fram - men det mÄste ha möjligheten. Annars kan teoretiskt en person vara hur rÀtt som helst - det kommer inte bli nÄgot ÀndÄ.

Du skrev precis vad jag tÀnkte. Jag ser ett stort fokus - bÄde nu och tidigare - pÄ vad mÀnnen kan vara till för nytta och det fÄr stÄ över mycket annat trots att det medför negativa följder. Det Àr en urdÄlig utgÄngspunkt för att kunna utveckla riktiga kÀnslor för nÄn.

Jag frĂ„gade kring vara kĂ€r. Älska nĂ€mndes inte ens i mitt inlĂ€gg.

Men ja man kan vara kÀr utan att Àlska nÄgon enligt mig. Och sjÀlvklart Àlska nÄgon utan att vara kÀr - t ex barn, förÀldrar med mera. Men vad har det med det som skrivits att göra?
Det var @bettysmatte som tog upp det.
Är det alltsĂ„ bĂ€ttre att alltid bli kĂ€r?
Det tycker jag i sĂ„ fall Ă€r konstigt. Att Ă€lska nĂ„gon kĂ€nns betydligt viktigare. Kör Ă€r man bara en viss tid. Älska nĂ„gon kan man göra i all evighet.

SÄ du Àr inte beredd att slÀppa en person, som sagt att han Àr kÀr i dig, för att han fixat med din bil gratis?

Det Àr vÀl dessutom samma person som inte verkade bli jÀtteglad nÀr du skrev att du trÀffade flera Àn honom, och efter det gav dig sugmÀrken för att typ markera revir? Spontant tÀnker jag att han lÄter som typen som skulle försöka ta upp tjÀnsterna han gett dig gratis och vÀnda det mot dig om du försökte bryta...
Det hÀr Àr en extremt förenklad tolkning.

Det tycker jag i sĂ„ fall Ă€r konstigt. Att Ă€lska nĂ„gon kĂ€nns betydligt viktigare. Kör Ă€r man bara en viss tid. Älska nĂ„gon kan man göra i all evighet.
Jag svarade kring ditt att om du aldrig blivit kÀr hittills sÄ.. Med funderingen om du har haft förutsÀttningarna för det

Ser inte poÀngen med att vara tillsammans med nÄgon som Àr en belastning.
För mig Àr det viktigt att man hjÀlper varandra. I den mÄn man kan.
Och det tar tid för mig. Det gör det.

Ser inte poÀngen med att vara tillsammans med nÄgon som Àr en belastning.
För mig Àr det viktigt att man hjÀlper varandra. I den mÄn man kan.
Och det tar tid för mig. Det gör det.
Det Àr fint om man kan hjÀlpa varandra. DÄ behöver det sÄklart vara ömsesidigt.

Men ett förhÄllande kan inte bara bygga pÄ att hjÀlpa, tycker jag. Det mÄste ju finnas mer.

Men om just den killen vi diskuterar har du ju skrivit: "Jag Àr inte beredd att slÀppa honom helt Àn men vet nu att det kommer inte bli ett -vi- i den bemÀrkelsen."'
Det lÄter inte som nÄgon du kommer att Àlska i framtiden, men jag kan naturligtvis ha fel.

Det Àr fint om man kan hjÀlpa varandra. DÄ behöver det sÄklart vara ömsesidigt.

Men ett förhÄllande kan inte bara bygga pÄ att hjÀlpa, tycker jag. Det mÄste ju finnas mer.
Absolut!
NÄnting mer finns hos bÄda. Men kÀnner att J funkar bÀst tillsammans med mig pÄ fler plan.

Men om just den killen vi diskuterar har du ju skrivit: "Jag Àr inte beredd att slÀppa honom helt Àn men vet nu att det kommer inte bli ett -vi- i den bemÀrkelsen."'
Det lÄter inte som nÄgon du kommer att Àlska i framtiden, men jag kan naturligtvis ha fel.
Jag Ă€r extremt förvirrad. Tror kanske inte det framkommer hĂ€r riktigt 😞
Förmodligen ocksÄ dÀrför jag tog upp det han sa

Är lite irriterad pĂ„ er, pĂ„ mig och allmĂ€nt.
JÀttetrött ocksÄ. Spelar sÀkert in.
Det Àr rÀtt jobbigt att vela fram och tillbaka. Ena stunden Àr jag helt sÀker och nÀsta kommer tvivlet.

Liknande trÄdar

• Älskade hĂ€star och tankar som gnager
  • Min pappa Ă€r alkis.
  • L
    Min bÀsta vÀn Àr död
  • Jobbig terapi idag

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

• Valvaka!
  • DejtingtrĂ„den 39
  • Stensamlare?