BĂ€sta Rubriken đŸ€©

Bukefalos 30 Är!

HallĂ„ 👋
Karamelldrottningen is in the house :D

Vill bara dela med mig av tvÄ i mitt tycke milstolpar.
Var med om en jobbig hÀndelse för cirkus tvÄ veckor sedan. Och inte en tillstymmelse efter sug efter alkohol. Det slog mig faktiskt inte förrÀn dagen efter!
Jag hade ingen tanke pÄ det alls nÀmligen. Utan konstaterade det bara dagen efterÄt att det vare sig kom tankar eller sug. Ingenting!

Andra milstolpen Àr att jag nu har ganska lÀtt för att tala om att jag Àr en nykter alkoholist. Jag har sagt just de orden -nykter alkoholist-
För det Àr ju sÄ det Àr. Om nÄgon blir beklÀmd eller tar illa upp sÄ varsÄgoda. Jag orkar inte fundera hit och dit fram och tillbaka. Mycket bÀttre det kommer fram tydligt.

MÄr inte bra psykiskt.
Han sÀger saker att jag har sagt det och det fast jag aldrig sagt nÄgonting sÄnt i nÀrheten.
Men han lÄter sÄ övertygande att jag börjar ÀndÄ tvivla fast jag vet att jag har rÀtt.
Sen skrev han att jag behöver honom.

MĂ„r inte bra av detta. MĂ„r skit. Men behöver ha klart det sista. Är rĂ€dd. Och stressad. Behöver sova och vila men det gĂ„r inte.
Mest ledsen kanske.
Är klar med honom.
P

Sen andra grejer som P vet om. Jag Àr rÀdd han sprider vidare det. Kanske till vÀnner vem vet. Jag Àr den onda.
Är det P hela inlĂ€gget handlar om?

Det Àr inte sÄ konstigt att han kommer och spökar för dig nÀr du burit ut saker och sÄ vidare. Men försök tÀnka mer pÄ nu och J och mindre pÄ P och dÄ. Och - om han sÄ sprider nÄgot elakt sÄ förhoppningsvis Àr dina vÀnner sÄ bra vÀnner att de frÄgar om din version. Du fixar det!

Är det P hela inlĂ€gget handlar om?

Det Àr inte sÄ konstigt att han kommer och spökar för dig nÀr du burit ut saker och sÄ vidare. Men försök tÀnka mer pÄ nu och J och mindre pÄ P och dÄ. Och - om han sÄ sprider nÄgot elakt sÄ förhoppningsvis Àr dina vÀnner sÄ bra vÀnner att de frÄgar om din version. Du fixar det!
Jo P hela inlÀgget.

Inte sovit ordentligt sista nÀtterna. Trött men Àr ÀndÄ som en Duracell.
Ska försöka lÀgga mig tidigt. Ska sova sjÀlv. Förutom med katten och StörstaLilla sÄklart.
Sugen pÄ choklad men har ingen hemma. Möjligen nÄgon glass lÀngst ner i frysskÄpet.

Det var en fantastisk fin semester.
Han Àr pÄ mÄnga vis lik mig. Gillar det enkla. Naturen. Inte sÄ avancerad matlagning bara det Àr gott. Utflykter anpassade för StörstaLilla ocksÄ.
Det mÄste inte hÀnda saker precis hela tiden.
Nytta med nöje.
Mys pÄ kvÀllarna framför nÄgon film eller Morden i Midsomer.
Frukost ute.
SÄdana saker.
Tar initiativ men kollar med mig först innan om det gÀller nÄgot speciellt eller han mÀrker att jag blir upptagen.
Det uppskattar jag.
Börjat byta blöjor.

Mest skriver jag hÀr nÀr jag behöver fÄ ur mig nÄgot. Men mycket har varit fint.
Enkelt, roligt och fint.
Han Àr fin.
J menar jag givetvis och ingen annan.

Planerat in en del grejer som ska göras. Saker som kommer ta tid och sÄdant som förhoppningsvis kommer gynna verksamheten.
SÄdant blir svÄrare pÄ vintern om det Àr frost och kallt.
Tiden gÄr i rasande tempo.
SÄ fokus ligger pÄ sÄdant framöver. Sen kan jag inte jobba frÄn tidig morgon till sen kvÀll. Det gÄr ju inte alls. Utan det Àr lite pyssel fÄ ihop allt. Men hjÀlp fÄr jag sÄ det Àr bra.
TÀnker att det Àr bra att framsteg sker dagligen men allt mÄste inte ske jÀttefort. Bara arbetet gÄr framÄt.

Kommer skippa ”semestern” med Blim som vi pratade om tidigare. Det kĂ€nns inte alls rĂ€tt.
Plus att min och J:s resa drog ut pÄ tiden. Vi hade ingen exakt tidsplan sÄ.
SĂ„ jag vill inte vara borta mer nu.

Planerat in en del grejer som ska göras. Saker som kommer ta tid och sÄdant som förhoppningsvis kommer gynna verksamheten.
SÄdant blir svÄrare pÄ vintern om det Àr frost och kallt.
Tiden gÄr i rasande tempo.
SÄ fokus ligger pÄ sÄdant framöver. Sen kan jag inte jobba frÄn tidig morgon till sen kvÀll. Det gÄr ju inte alls. Utan det Àr lite pyssel fÄ ihop allt. Men hjÀlp fÄr jag sÄ det Àr bra.
TÀnker att det Àr bra att framsteg sker dagligen men allt mÄste inte ske jÀttefort. Bara arbetet gÄr framÄt.

Kommer skippa ”semestern” med Blim som vi pratade om tidigare. Det kĂ€nns inte alls rĂ€tt.
Plus att min och J:s resa drog ut pÄ tiden. Vi hade ingen exakt tidsplan sÄ.
SĂ„ jag vill inte vara borta mer nu.
För mig ser det verkligen ut som att du Ă€r pĂ„ en bĂ€ttre vĂ€g genom livet nu! Lite vinglar vĂ€l vĂ€gen, men det gör allas vĂ€g. 🙂

TrÀffat J:s förÀldrar och slÀkt första gÄngen. Alla nya för mig.
DrĂ€nerade sĂ€llskap. Är inte alls van vid sĂ„dan jargong. NĂ€r nĂ„gon gick pĂ„ toa skulle alla i sĂ€llskapet behöva höra det.
Interna ”skĂ€mt”?
Och ganska trista samtalsÀmnen.
Trist gÀng verkligen.
Jag Àr mer van vid att man pratar om vad man gjort om det Àr nÄgot speciellt. Resor. Mat.
Kultur, viss politik. Vad som hÀnder i samhÀllet osv nÀr slÀkten möts.
Krig Àr ocksÄ ett Äterkommande Àmne. Verkligen uttjatat. I min slÀkt alltsÄ.

Men hÀr var det helt annat. Det dracks inte sÄ mycket alkohol utan rÀtt lite. Men desto mer prat om alkohol.
Snedsteg de gjort pÄ fullan. Det framstÀlldes som komiskt.
NÄgonting bra. Folk skrattade.
Ser noll komiskt med det öht.
Blev frÄgad om nÄgot minns inte exakt hur det sas men jag svarade bara med att jag dricker inte utan Àr nykter alkoholist.
Förstörde stÀmningen totalt. Blev knÀpptyst för en stund.
Men skitsamma. Nu vet alla dÀr iaf.

Bad J Äka hem till sig nu ikvÀll. SÄ det gjorde han nu precis.
Jag behöver bara vara. Mycket tankar och kÀnslor som bubblade upp nu i efterhand.
Är ocksĂ„ vĂ€ldigt trött.
Försöker intala mig sjÀlv att jag inte Àr elak som sa sÄ som det Àr. Inte meningen köra bort honom sÄ hÀr sent.
Men jag behöver bara göra ingenting.

TrÀffat J:s förÀldrar och slÀkt första gÄngen. Alla nya för mig.
DrĂ€nerade sĂ€llskap. Är inte alls van vid sĂ„dan jargong. NĂ€r nĂ„gon gick pĂ„ toa skulle alla i sĂ€llskapet behöva höra det.
Interna ”skĂ€mt”?
Och ganska trista samtalsÀmnen.
Trist gÀng verkligen.
Jag Àr mer van vid att man pratar om vad man gjort om det Àr nÄgot speciellt. Resor. Mat.
Kultur, viss politik. Vad som hÀnder i samhÀllet osv nÀr slÀkten möts.
Krig Àr ocksÄ ett Äterkommande Àmne. Verkligen uttjatat. I min slÀkt alltsÄ.

Men hÀr var det helt annat. Det dracks inte sÄ mycket alkohol utan rÀtt lite. Men desto mer prat om alkohol.
Snedsteg de gjort pÄ fullan. Det framstÀlldes som komiskt.
NÄgonting bra. Folk skrattade.
Ser noll komiskt med det öht.
Blev frÄgad om nÄgot minns inte exakt hur det sas men jag svarade bara med att jag dricker inte utan Àr nykter alkoholist.
Förstörde stÀmningen totalt. Blev knÀpptyst för en stund.
Men skitsamma. Nu vet alla dÀr iaf.
Vad starkt gjort av dig! Du har mod, ryggrad och Àrlighet. Var nöjd med dig sjÀlv!

Vad starkt gjort av dig! Du har mod, ryggrad och Àrlighet. Var nöjd med dig sjÀlv!
Tack!
Hade inte planerat att ta upp det idag och framförallt inte sÄ dÀr direkt. Men det var nog allt prat som gjorde det.
Jag ville vara tydlig. Och markera (kanske mest för mig sjÀlv ocksÄ) att jag inte dricker alkohol.

Jag tror det hade varit mer givande trÀffa en mindre grupp. NÄgra istÀllet för sÄ mÄnga samtidigt.
Men jag Ängrar samtidigt inte att jag följde med. Det tog dÀremot mer pÄ mina krafter Àn vad jag hade rÀknat med.

Stör mig pÄ att kaffetermosen Àr full med kaffe. DÄ J bryggde igÄr kvÀll. Jag dricker aldrig kaffe sÄ sent.
Ett kvitto pÄ att jag inte ska vara sambo med honom. Han kan ju inte ens brygga kaffe i rÀtt mÀngd.
Extremt irriterande. Gjorde nytt kaffe bara nu pÄ morgonen till mig men mÄste dricka gÄrdagens jÀkla kaffe sen idag :mad:

Stör mig pÄ att kaffetermosen Àr full med kaffe. DÄ J bryggde igÄr kvÀll. Jag dricker aldrig kaffe sÄ sent.
Ett kvitto pÄ att jag inte ska vara sambo med honom. Han kan ju inte ens brygga kaffe i rÀtt mÀngd.
Extremt irriterande. Gjorde nytt kaffe bara nu pÄ morgonen till mig men mÄste dricka gÄrdagens jÀkla kaffe sen idag :mad:
Att inte kunna "brygga kaffe i rÀtt mÀngd" fÄr nog ses som ett rÀtt litet problem. Om det Àr det enda "felet" pÄ en mÀnniska ska man nog skatta sig lycklig. (Jag hoppas att du skÀmtar med ditt inlÀgg).

Att inte kunna "brygga kaffe i rÀtt mÀngd" fÄr nog ses som ett rÀtt litet problem. Om det Àr det enda "felet" pÄ en mÀnniska ska man nog skatta sig lycklig. (Jag hoppas att du skÀmtar med ditt inlÀgg).
Nej jag skÀmtar inte och kanske stör mig orimligt mycket pÄ det. Men att behöva mötas av en termos full med kaffe pÄ morgonen Àr stört. MÄste ta upp det med honom. Vilket inte borde behövas. SÄnt hÀr gillar jag inte.

Nej jag skÀmtar inte och kanske stör mig orimligt mycket pÄ det. Men att behöva mötas av en termos full med kaffe pÄ morgonen Àr stört. MÄste ta upp det med honom. Vilket inte borde behövas. SÄnt hÀr gillar jag inte.
Hur i hela friden ska han kunna veta att det Àr en stor sak för dig, genom tankelÀsning, utan att du har talat om det innan?
HÀr Àr det vÀl ÀndÄ du som skapar problemet, om det du Àr irriterad över ar att du ska dricka gammalt, kallt kaffe? Det Àr ditt eget beslut att göra det istÀllet för att hÀlla ut.

Liknande trÄdar

• Älskade hĂ€star och tankar som gnager
  • Min pappa Ă€r alkis.
  • L
    Min bÀsta vÀn Àr död
  • Jobbig terapi idag

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur