BĂ€sta Rubriken đŸ€©

Bukefalos 30 Är!

HallĂ„ 👋
Karamelldrottningen is in the house :D

Vill bara dela med mig av tvÄ i mitt tycke milstolpar.
Var med om en jobbig hÀndelse för cirkus tvÄ veckor sedan. Och inte en tillstymmelse efter sug efter alkohol. Det slog mig faktiskt inte förrÀn dagen efter!
Jag hade ingen tanke pÄ det alls nÀmligen. Utan konstaterade det bara dagen efterÄt att det vare sig kom tankar eller sug. Ingenting!

Andra milstolpen Àr att jag nu har ganska lÀtt för att tala om att jag Àr en nykter alkoholist. Jag har sagt just de orden -nykter alkoholist-
För det Àr ju sÄ det Àr. Om nÄgon blir beklÀmd eller tar illa upp sÄ varsÄgoda. Jag orkar inte fundera hit och dit fram och tillbaka. Mycket bÀttre det kommer fram tydligt.

Ska trÀffa Blim imorgon sista gÄngen.
TÀnkte handla mat och förnödenheter. Han fÄr haka pÄ det. För det Àr nÄgot jag ÀndÄ mÄste göra. Handla alltsÄ.
Vill veta varför han har sÄ dÄlig kontakt med sina barn. Det Àr för mig vÀldigt mÀrkligt.
Ens barn som Àr det viktigaste i ens liv.
Men han vill ju inte sÀga nÄgot om det alls och blir obekvÀm nÀr jag tar upp det.
Egentligen borde jag kanske inte trÀffa honom alls. Men det finns fördelar med att ha kontakt med honom. Lite sÄ.

Hans relation till sina barn Àr inget som du har med att göra faktiskt, samt att det bevisligen Àr nÄgot han inte vill prata om.

Jag tÀnkte frÄga om han kan vara vÀn med mig bara och inte mer.
Men du vet ju att han vill mer Àn vÀn. Han har sagt det. Han har till och med sagt att han ska vÀnta.

SÄ om du ska frÄga honom om han vill vara bara vÀnner - var noga med att dÄ Àven förklara att du diskuterat att bli sambo med en annan person som har allt du önskar. Och om bara tanken pÄ att berÀtta det gör dig obekvÀm sÄ bryter du bara helt med Blim. (För om ni ska vara vÀnner ska du utan att kÀnna en massa knepiga grejer kunna berÀtta en sÄdan sak)

Men jag tycker hela ditt förra inlÀgg Àr nog bevis för att det hÀr inte handlar om nÄgon vÀnskap. Eller hur?

Han har sagt att han ska berÀtta och jag vill gÀrna veta vad som har hÀnt. Men kommer inte tvinga honom sÀga nÄgot sÄklart. Men dÄ har jag heller ingen lust trÀffa honom mer.

Han har sagt att han ska berÀtta och jag vill gÀrna veta vad som har hÀnt. Men kommer inte tvinga honom sÀga nÄgot sÄklart. Men dÄ har jag heller ingen lust trÀffa honom mer.

Han anvÀnder det som en hake för att behÄlla kontakten med dig, inget annat. Och varför Àr du sÄ intresserad av det nÀr det gÀller en person som verkligen inte Àr bra för dig, utöver att du Àr nosig?

Plus att skulle du inte sluta trÀffa honom?

Men vad spelar det för roll om du ÀndÄ inte tÀnkt trÀffa honom mer?

Om du ska trÀffa honom och om du ska ha honom som vÀn sÄ behöver du berÀtta det för J.
Du kan inte bygga en relation pÄ lögner.
TÀnk dig in i hans situation, hur skulle du sjÀlv kÀnna dig dÄ?
Det Àr som sagt helt okej att trÀffa flera om alla Àr med pÄ det, som det Àr nu har inte J nÄgot val eftersom du ljuger.

Jag vet inte. Vet ingenting om nĂ„nting 😞

Kanske ocksÄ dÀrför jag tar upp det hÀr.
BlÀÀÀÀÀ och suck
Det Àr inte sÄ att det blev lite för bra, och din (troligen omedvetna) destruktiva sida kunde inte ha det sÄ?

För inom loppet av en kort tid har det gÄtt frÄn att J Àr allt du letar efter, han Àr sÄ bra med bÄde dig och barnet och ni funderar pÄ att bli sambos. Via irritation över kaffe och hans slÀktingar till att plötsligt ska du trassla in dig med halvlögner med Blim igen osv. Samtidigt som du effektivt undviker att svara pÄ frÄgor och skriver inlÀgg som ska framstÄ som att du inte alls förstÄr varför nÄgot Àr kontroversiellt. Du ska ju bara slÀnga sopor, vad Àr grejen alla reagerar pÄ typ.

Det hÀr Àr exakt samma mönster som du upprepat gÄng pÄ gÄng pÄ gÄng. Och jag tycker fortfarande det Àr nÄgot du verkligen borde ta upp i en professionell samtalskontakt. För det upphör sÀllan helt av sig sjÀlv. Been there, gjort detsamma..

Senast Àndrad:
Jag vet inte. Vet ingenting om nĂ„nting 😞

Kanske ocksÄ dÀrför jag tar upp det hÀr.
BlÀÀÀÀÀ och suck
Men har inte bÄde J och Blim varit tydliga med att de vill ha monogama relationer?
DÄ finns bara alternativen att bryta med en av dem, eller att bryta med bÄda.
Och det lÄter inte direkt som det Àr J du har tÀnkt dig att bryta med...

FrÄgan Àr varför det Àr sÄ svÄrt för dig att göra slut pÄ en relation pÄ ett enkelt och tydligt sÀtt, Àven nÀr du inte har kvar intresset, den Àr dÄlig för dig och den kommer leda till att du förstör dina andra relationer?
Jag tror att du behöver finna svaret pÄ det för att slippa den hÀr typen av kaosröra du hamnar i.

Det Àr inte sÄ att det blev lite för bra, och din (troligen omedvetna) destruktiva sida kunde inte ha det sÄ?

För inom loppet av en kort tid har det gÄtt frÄn att J Àr allt du letar efter, han Àr sÄ bra med bÄde dig och barnet och ni funderar pÄ att bli sambos. Via irritation över kaffe och hans slÀktingar till att plötsligt ska du trassla in dig med halvlögner med Blim igen osv. Samtidigt som du effektivt undviker att svara pÄ frÄgor och skriver inlÀgg som ska framstÄ som att du inte alls förstÄr varför nÄgot Àr kontroversiellt. Du ska ju bara slÀnga sopor, vad Àr grejen alla reagerar pÄ typ.

Det hÀr Àr exakt samma mönster som du upprepat gÄng pÄ gÄng pÄ gÄng. Och jag tycker fortfarande det Àr nÄgot du verkligen borde ta upp i en professionell samtalskontakt. För det upphör sÀllan helt av sig sjÀlv. Been there, gjort detsamma..
Jag har tagit upp detta med en psykolog men fick ingen riktigt respons pÄ det alls.
Men nu nÀr jag lÀste det hÀr inlÀgget sÄ kanske det kan vara sÄ. Det Àr vÀldigt bra med J. Finns ingen anledning alls riktigt att gÄ bakom hans rygg. Bara dumt. Korkat. Och elakt.
Vet inte riktigt hur jag ska göra. TrÀffar Blim imorgon och sen inte mer.

Liknande trÄdar

• Älskade hĂ€star och tankar som gnager
  • Min pappa Ă€r alkis.
  • L
    Min bÀsta vÀn Àr död
  • Jobbig terapi idag

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur