BĂ€sta Rubriken đŸ€©

Bukefalos 30 Är!

HallĂ„ 👋
Karamelldrottningen is in the house :D

Vill bara dela med mig av tvÄ i mitt tycke milstolpar.
Var med om en jobbig hÀndelse för cirkus tvÄ veckor sedan. Och inte en tillstymmelse efter sug efter alkohol. Det slog mig faktiskt inte förrÀn dagen efter!
Jag hade ingen tanke pÄ det alls nÀmligen. Utan konstaterade det bara dagen efterÄt att det vare sig kom tankar eller sug. Ingenting!

Andra milstolpen Àr att jag nu har ganska lÀtt för att tala om att jag Àr en nykter alkoholist. Jag har sagt just de orden -nykter alkoholist-
För det Àr ju sÄ det Àr. Om nÄgon blir beklÀmd eller tar illa upp sÄ varsÄgoda. Jag orkar inte fundera hit och dit fram och tillbaka. Mycket bÀttre det kommer fram tydligt.

Jag kÀnner mig nÀstan grÀnslös som har satt upp en kamera vid min stuga för att förhindra/uppmÀrksamma inbrott. Jag hade ALDRIG loggat in pÄ nÄgon annans kamera utan tillstÄnd för exakt varenda tillfÀlle. Och skulle jag be nÄgon gÄng hem till mig (hade en kamera i hönshuset tidigare) dÄ har jag tydligt informerat att det sitter en kamera sÄ mina hönsvakter vet om att jag kan se dom.
Man kan vinka i den! :D

*kl*
Nej men kameror utomhus Àr en sak - att filma andra mÀnniskor eller logga in för att titta pÄ dem en helt annan. Jag har en petcam för att hÄlla koll pÄ katten och det Àr min kattvakt fullkomligt medveten om. Jag gör ocksÄ sak av att absolut inte sitta och titta nÀr hon Àr dÀr, det kÀnns invasivt och nÀstan som ett övergrepp pÄ nÄgot vis.

Behöver ventilera om nÄgot helt annat.
Eller behöver och behöver. Men tÀnkt pÄ en grej. Vet inte om det Àr jag som Àr överdrivet kÀnslig.
Hur som helst igÄr kvÀll sÄg jag pÄ babymonitorn att nÄgon annan ocksÄ kollade pÄ oss.
Detta var vid lÀggningen. Jag sjöng och sÄnt som vanligt.
Men ja det skavde att veta att nÄgon kollade pÄ oss samtidigt.
Inte för att jag gjorde nÄgot konstigt öht.
Men tÀnkte att antingen Àr det J som kollar eller sÄ Àr den hackad.
Han var hemma hos sig.
Skrev och frÄgade vad han gjorde just du.
Ja inget speciellt.
Dubbelkollade igen.
Till slut skrev att nÄgon kollar pÄ oss. SÄ antingen att det var han eller nÄgon annan.
Jo det var han.
Men varför skrev han inte det pÄ en gÄng dÄ!?
Nu vet han att jag ser om vi Àr iakttagna.
Bra.

Gillar bara inte kÀnslan av att vara iakttagen. Blir obekvÀm och det pÄminner för mycket om J och saker tidigare i livet.
Han fick inloggen som en gÀst men tanken var att han skulle hjÀlpa mig hÄlla koll om jag Àr pÄ nÄgot. Inte nÀr jag sjÀlv Àr med StörstaLilla.
Är jag totalt överkĂ€nslig?
Du Àr inte överkÀnslig.

Gjorde det. Tog bort honom som gÀst och det mÀrkte han pÄ en gÄng. SÄ varit ett himla skrivande fram och tillbaka och vid nÄgot tillfÀlle tog han bort lÀskvittenserna. PÄtalade det och han satte pÄ dem igen.
Jag har tydligen haft mina avstÀngda hela tiden men inte kollat instÀllningarna sÄ noga. Nu Àr de pÄ Àven hos mig.

Gjorde det. Tog bort honom som gÀst och det mÀrkte han pÄ en gÄng. SÄ varit ett himla skrivande fram och tillbaka och vid nÄgot tillfÀlle tog han bort lÀskvittenserna. PÄtalade det och han satte pÄ dem igen.
Jag har tydligen haft mina avstÀngda hela tiden men inte kollat instÀllningarna sÄ noga. Nu Àr de pÄ Àven hos mig.
LĂ€skvittenserna?

Han ska sjÀlvklart lita pÄ att du Àr nykter och trogen utan att spionera pÄ dig. SÄ osmakligt!
Nej detta Ă€r inte anledningar till ”spioneriet” utan att han saknade oss sĂ„ mycket.
DÀremot skrev han att han inte visste att jag var dÀr.
Men hallÄ ljudet mÄste vÀl varit pÄ?? Det blir det automatiskt.
SjÀlvklart hörde han mig.
SÄ jag har skrivit och Àven pÄtalat att han gör detta till en större grej Àn vad det Àr.

Nej detta Ă€r inte anledningar till ”spioneriet” utan att han saknade oss sĂ„ mycket.
DÀremot skrev han att han inte visste att jag var dÀr.
Men hallÄ ljudet mÄste vÀl varit pÄ?? Det blir det automatiskt.
SjÀlvklart hörde han mig.
SÄ jag har skrivit och Àven pÄtalat att han gör detta till en större grej Àn vad det Àr.
Men nÀstan Ànnumer konstigt om han sitter och tittar om han inte ens tror att du Àr dÀr? Fast konstigt oavsett.

Blev han sur för att du plockade bort honom, eller för att du ifrÄgasatte att han tittar (och tror att du inte mÀrker)

AlltsÄ det kanske inte behöver vara sÄ knepigt egentligen. NÀr vi skaffade kameror hos oss för övervakning tyckte hela familjen att det var jÀttekul att spana pÄ varandra. Men nu Àr det ingen av oss som bryr sig. Vi var dock öppna med att vi sÄg varandra.

Men nÀstan Ànnumer konstigt om han sitter och tittar om han inte ens tror att du Àr dÀr? Fast konstigt oavsett.

Blev han sur för att du plockade bort honom, eller för att du ifrÄgasatte att han tittar (och tror att du inte mÀrker)

AlltsÄ det kanske inte behöver vara sÄ knepigt egentligen. NÀr vi skaffade kameror hos oss för övervakning tyckte hela familjen att det var jÀttekul att spana pÄ varandra. Men nu Àr det ingen av oss som bryr sig. Vi var dock öppna med att vi sÄg varandra.
Han blev mest ledsen. BÄde att bli borttagen och att jag inte sa nÄgot om det innan.

Liknande trÄdar

• Älskade hĂ€star och tankar som gnager
  • Min pappa Ă€r alkis.
  • L
    Min bÀsta vÀn Àr död
  • Jobbig terapi idag

HĂ€stnyheter

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

• Att vara en usel hundförare/trĂ€nare
  • Valpkull!