Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Någon som har superknepet?
Vi har vedeldning....
Trots att jag har tvättat handdukarna i höga temperaturer så är det likt förbaskat sot/fettfläckar kvar på dem....morr...
Sv: Bästa sätt att få bort sotfläckar från handdukar?
Jag har använt Perstorp Ättika tillsammans med tvättmedlet för att få bort sotfläckar.
Har funkat kanon.
Det är även helt suveränt för att få bort svettränder på kläder.
Funkar fint också till att få bort kattpinkslukt om man har oturen att katten pinkar på nåt.
Just fettfläckar tycker jag är enklast att få bort mha att gnugga fläcken med diskmedel innan tvätten. Funkar även på smink och låga temperaturer om man får det på lite känsligare tyger.
Sot är fett...fett löser fett, har jag lärt mig. Så jag använder lite olika, såpa- olivtvål- galltvål på alla fettfläckar och allt förvinner fin fint. Lite medel på fläcken, gnugga in det, låt det verka och skölj ur
Kropp & Själ
Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
Hästnyheter Nu på sommaren är hästens parasiter som mest aktiva. Masklarverna vaknar upp på våren och vill med hjälp av hästarna föröka sig på betet...
Gravid - 1år Det där läste jag också alldeles i början eller om det var innan vi försökte. Men jag tänker hade det varit någon påtaglig risk hade det...
Hundavel & Ras En bit ner på sidan kan man hitta delar av den kennelstatistik SBK publicerat; "Rasvisa listor över uppfödare av brukshundras". Denna...
Hästmänniskan Alternativ 1 kan innebära problem även för dig! Alla hästar klarar inte av den typen av hästhållning psykiskt, har du otur får du ju en...