Bukefalos 28 år!

Bates Momentum - vem äger en sådan?

H

hästig

Själv äger jag en Bates Caprilli hoppsadel och är nöjd men den är ganska rakt skuren och skulle vilja ha en lite mer framåtskuren sadel. Har tittat på en Momentum och den såg fin ut men är det någon som äger en sådan och är ni nöjda i så fall. Jag hamnar i helt super balans i Caprillin och häl, höft, axel hamnar automatiskt i rak linje och är endast intresserad av en Momentum om balansen blir lika bra. Så ni som äger en, jag är väldigt intresserade av vad ni tycker.
 
Sv: Bates Momentum - vem äger en sådan?

Men om din Bates Caprilli passar till hästen så bör inte en Momentum göra det? De är ju gjorda för en rakare rygg.
 
Sv: Bates Momentum - vem äger en sådan?

Jag har en Bates Momentum, inte den med "mocka", utan vanligt skinn och jag trivs jättebra med den. Upplever att jag får bra balans. Kanske ligger något i det Novali01 säger, för min häst är otroligt rund över ryggen (cylindrisk), har ingen manke och har väldigt rak rygg. Varinte lätt att hitta en sadel till henne ;)
 
Sv: Bates Momentum - vem äger en sådan?

Jag har en Bates Momentum och tycker den är jättebra. Mjuk och skön, bra knästöd! :)
 

Liknande trådar

Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
9 781
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 172
Senast: mackan
·
Utrustning Jag har en ny häst och letar förstås sadlar som ska passa. Hon är rakryggad, men inte spikrak. Hög manke... Jag har provat ut en Bates...
Svar
12
· Visningar
5 369
Senast: Fredag
·
Hoppning Har ägt en Bates Caprilli CC cair förrut och funderar lite på en igen.. De blir ju rakare i bommen ju smalare koppjärn man sätter i...
Svar
7
· Visningar
3 887
Senast: Ellinore
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp