Guldaskig
Trådstartare
Jag köpte en bärbar dator för ett år sedan. Nu börjar batteriet bli helt kajko... när jag sitter vid datorn har jag alltid sladden i så den laddas hela tiden när batteriet blir dåligt. Det har funkat bra och det har aldrig varit några problem. Förrän nu. Jag sitter vid min dator nu med sladden i men ändå laddas batteriet ur. Det har gått från 28% fullt till 16% fullt på kanske 8 minuter!! Och sladden sitter i! Batteriet måste vara fruktanvsärt dåligt eller hur?
När jag inte använder datorn och den går på energisparläge så sitter sladden också i och då laddas batteriet. Det laddas alltså när jag inte använder datorn.
Måste jag köpa en nytt batteri eller finns det något annat jag kan göra? Just nu har jag datorn inställd på energisparläge men den laddas ur i alla fall.
När jag inte använder datorn och den går på energisparläge så sitter sladden också i och då laddas batteriet. Det laddas alltså när jag inte använder datorn.
Måste jag köpa en nytt batteri eller finns det något annat jag kan göra? Just nu har jag datorn inställd på energisparläge men den laddas ur i alla fall.