Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

Jag tror att man måste fundera lite på vad det var som gjorde att man "misslyckats" tidigare. Vad var det som gjorde att din livsstilsomläggning inte funkade sist? Passade den inte dig? Gjorde du på fel sätt när du lade om? Fokuserade du på "fel" saker? Vad behöver du för att kunna vilja fortsätta med det nya livet?

Och sedan att inse att det är just en livsstilsomläggning du gör. Om du haft för vana att äta på ett visst sätt och röra dig på ett visst sätt tar det tid att ställa om sig. Ett "misslyckande" är inte ett misslyckande, det är bara ett smärre avsteg från planen. När du inte följer planen är det bra att uppmärksamma, (Hoppsan, nu sitter jag här med en tom B&J.), reflektera (Varför hamnade jag här? (Mycket jobb, ingen lunch, jobbigt känslomässigt, vana, etc), Vad kan jag göra åt det? (Tacka nej till jobb, ta med mellanmål att ha i nödfall, ersätta småätande av glass med frön eller grönsaker, jobba aktivt på att ändra tankemönster etc)) och sedan släppa att det inte gick som tänkt, med de nya handlingsplanerna i åtanke.

Sedan funkar jag så att jag småäter mindre om jag tränar, och för att hålla i träningen måste jag tycka att det roligt. Då gäller det att du ska hitta de typer av träning som du gillar, och det kan du testa dig fram till? Och personligen behöver jag mål och variation, hur gör du för att motivera dig själv?

Jag tror ju rent generellt på att förändra hur du tänker för att få en hållbar förändring. Jag funderar eftersom du skriver att du är "fläskig och lat", det är så jag tänker om mig själv med. Nu är jag ju fortfarande rätt fläskig, men jag har börjat inse att jag inte kan anse mig lat längre. Och då är det ju bara (för mig iallafall) att komma på mig själv när jag följer gamla tankemönster och kallar mig lat (oavsett om det är i tanken eller uttalat).

Hoppsan, ber om ursäkt för alla åtta miljoner parenteser! :p

Bra :D

Jag är faktiskt väldigt otränad just nu. Har joggat som längst 5 minuter i sträck. 2 mil känns väldigt långt borta :p Men vi har ju nästan ett år på oss!

Jag ska peppa mig till miljoner den här gången, det ska Inte bli nån mer gång! Men hur gör man för att tro på sig själv när man misslyckats så många gånger?

Dels är jag trött på att vara den fläskiga, lata i vår familj. Dels vill jag bli stark och pigg. Dels ska jag bannemig in på polisen nu.
:)

Helt rätt!

Mammas skriver bra saker. Jag tror det är superviktigt att man funderar just på varför man vill förändra saker. Och att man känner att man VILL. Inte att man borde. Jag VILL komma igång att träna för att bli stark och pigg och utmana mig själv. Eller: Jag borde komma igång och träna för alla andra tycker säkert att jag är tjock och lat. Vilket håller bäst i längden? Vilket är bäst för dig?

Sen så går det ju inte att ändra på hela sin livsstil över en natt. Det är viktigt att tillåta sig själv att frångå planen ibland. Man kan bli sjuk, bli bjuden på fest eller ha en riktig jävla skitdag. Och då är det helt okej att strunta i allt.

Heja Lården!

Dör hungerdöden!
Sitter på tåget nu och vill bara hem!!
Kommer fram en minut efter att bussen går, sen går nästa en halvtimme senare :(
Så trött att jag vill gråta, så hungrig att jag är yr. Bra där!
Bara att gå de 3,5 kilometrarna hem...

Sen borde jag laga mat till matlådor med men det känns lite övermäktigt... Upp tidigt för tvättid och städning imorn, eventuellt löpning med. Sen tåg och jobb till 20.15

Jag vill ha helg. Och en bil. Och MAT!

KL
Hej igen tråden! Jag har varit duktig dotter och tagit hand om min mamma som hälsat på mig i Skåne, och har därför inte haft tid att hänga på buke. Hon är nämligen en aktiv kvinna, så vi har varit ute och promenerat, vi fick nog nästan ihop 4 mil på 4 dagar.

Idag är jag tillbaka i Luxemburg efter att ha krångelrest hela dagen igår (för att flyget i söndags var inställt - suck). Jag har hunnit vara en sväng på gymmet och är mycket stolt över att jag gjort 5x10 armhävningar på tårna. Nu när jag klarat det två gånger (idag och för några veckor sen visserligen) måste det väl betyda att det faktiskt är nåt jag kan göra, och inte bara att jag har en bra dag och lite flax?

Men fy tusan, vad otroligt irriterande och komma fram 1 min efter att bussen gått. Hoppas du är hemma och får äta snart.

Praeterea: Visst kan du göra det :)
Bra jobbat!

Körde lite styrka nu ikväll men fick avbryta, körde nog passet för sent helt enkelt. All ork bara försvann, efter uppvärmning och ett set med höftlyft var jag alldeles darrig O_o Jättemärkligt men kände att det var bättre och avbryta och se till och ta det dagtid istället. Jag får väl dra med resten av familjen i det ;)
Går inte så bra och träna när man nästan somnar mellan seten :p Men motiverad var jag alla fall och det är ju alla fall bra.

I morgon ska jag springa, har halvt om halvt bestämt med en kompis att springa blodomloppet i aug. Woho!

Ja, nu är jag ÄNTLIGEN hemma, haha. Så jävla trött.
Fått i mig två varma mackor och känner mig nästan som en människa igen :p

Även om träningen inte gick bra, så gjorde du ju det i alla fall. Heja!
Och klart du ska springa blodomloppet! Då har du ju något att träna för! :)

Dagens motion har blivit powerwalk till och från stationen = 7,2 km och cykling till och från min vän som fått en bebis :love: = 9 km. Så lite har det blivit gjort idag i alla fall.

Har dock insett en sak - jag behöver bli duktigare på att äta mellanmål. Pust.

Nu ska jag lägga mig. Ska bara ta fram torsk så jag kan laga mat imorgon(alldeles fel tidpunkt att stå och laga mat kl 7 på morgonen, haha) och sortera lite tvätt så att jag bara kan gå ner och stoppa den i maskinen så fort jag vaknar.
Sov gott!

kl

Halvgnäll!

Efter 6h tatuering idag, med pillande på HELA vänsterarmen... så tror jag inte det blir boot camp imorn :( Armen är ungefär dubbelt så stor som högra och jag tror inte den vill bli ingrodd med svett...

Men ska iaf äta nyttigt imorn (som jag faktiskt lyckades med idag också!) och få till 1-1.2mils promenad. Bättre än inget! :)

KL

JÄVLAR VILKEN BRA DAG JAG HAR HAFT!!

Dagen var uppbokad med att umgås med en vän som bor i en annan stad. Satte mig därför på bussen vid 13 och åkte dit (en resa på en timme). Hon slutade dock inte jobbet förrän 16, så jag hoppade av ett samhälle (!) före och gick till her place. 13,4 km totalt. När jag kom hem nu på kvällen bokade jag in ett löppass med en kompis. Först skulle vi bara springa en kort runda på 1,5 km, för hon trodde inte att hon orkade mer. Så jag tjatade till mig en lite längre runda som "baaara skulle vara 2-3 km :p" (I själva verket nästan exakt 4 km). Fick lova att vi skulle hålla hennes tempo. Så iväg kom vi! Höll ett rätt bra tempo hela rundan (ca 6,20min/km). Sista km pressade vi ned till 5.50, för att sista 500m ligga på ca 4:20/4:10min/km. Kan säga att jag ryckte ur mina hörlurar och vrålade högst militäriskt åt henne att ööööööökaaaa!!! sista km. Det hjälpte även mig :angel:

Har nu avslutat med stretch och lite armstyrka. Och har efter idag toppat bukeutmaningen :D Mycket nöjd!!

Gör en mållista med alla anledningar du kan komma på till att komma i form eller vad du nu vill uppnå. Har hjälpt mig mycket.
I början är det beslutsamhet och envishet som gäller, när man fått in rutinen går det ganska automatiskt och då kan man även börja lyssna på kroppen mer.
Och att hitta träningsformer som är kul är a och o! Och att lägga det på en rimlig nivå. Börja där du faktiskt kan genomfära det och öka hellre efterhand.

Kl
90 min tuff vandring i hysteriskt fin nationalpark nu ikväll. Ren och skär lycka :D

Alldeles för lite tid, jag måste tillbaka med sällskap och några dagar avsatta till vandring.

Löpningen i eftermiddags gick dåligt dock :( blev iaf knappt 3 km men växlande springa och gå.

Ja, man ska väl ta det lugnt edter tatuering? Har för mig att det tog ett tag innan min boxkompis fick träna.

Lården: förutom alla andra tips, så kom ihåg att bara för att du ätit en kaka (tex) så är inte hela dagen förstörd utan en är helt ok och man kan fortsätta hålla på rutinerna i allmänhet.

Låter supermysigt med nationalparken!
Trist att löpningen inte gick bra dock.

Sleepan: Ja det känns bra ändå att alla fall ha tränat lite, även om det inte blev så mycket.

Just nu sitter jag och snackar film med sambon och funderar över varför jag är vaken än :p

Vilka fina synpunkter, Mammas! Jag är ju själv lite en periodare vad gäller träning, och vet inte riktigt om jag identifierat mekanismerna som gör att jag lägger av då och då. Förmodligen beror det på att jag så ofta prioriterar vänner och föreningsaktiviteter. Och jag är ganska slösaktig med min tid, sitter framför datorn och dräller när jag inte är med kompisar. Lägg till att jag aldrig riktigt pluggar i tid utan grottar in mig fullständigt i tentaperioder och - BAM - här har du periodar-hallon, alltid missnöjd åtminstone med något litet.

Iofs har jag garanterat inte en ohälsosam kropp, jag kan tom bli glad när jag ser mig själv i spegeln :D, men det vore så gött att ha en regelbundenhet i de goda vanorna även hemmavid. Sen vore det skönt att känna att jag kan följa en lite mer långsiktig plan, för jag vet ju hur välmående jag blir om jag springer, lägger mig i tid, lyssnar på min kropp när jag bestämmer vad som ska ätas, och allt sånt. Samtidigt är det så tråååååkigt med vanor!!! Jajja. Flumeliflum.

Skönt att operationen gick bra också, vet just det problemet är väldigt vanligt och tycker det är bra att du tar upp det i den lilla buke-etern. Tycker att det finns lite av ett stigma kring ansträngningsinkontinens, precis som problem med typ allt som lämnar kroppen, undantaget luft. Din avslappnade ton kring det hela, och bara det att du delar med dig, gör nog att det inte känns lika skämmigt för andra som drabbas av samma sak.

Lindgren: Fan vad bäst du är!!!!!! Var det trevligt att träna så mycket eller blev du uttråkad?

Kl

Precis tillbaka från en 3.3 km löptur INNAN frukost. Att jag inte dog:p och min gps vägrade funka så jag tog en runda som jag visste var 3.3 km. Det gick inte snabbt kan jag säga;)

Kan man förresten plocka bort träningspass på endomundo? Lyckades få in ett träningspass på en sekund och den känns onödig att den är kvar. Men det går inte att deletea under Edit?

Duktigt! Skulle inte orka springa innan frukost :p
Man kan ta bort pass, ska inte vara några problem! Kanske att du får göra det från datorn.

Jag ska iväg och springa nu hade jag tänkt, får se vad det blir för pass! :)

New low!:) 54,7 kg, jag var säker på att jag kommit över 56 kg så detta känns super! Betyder detta att jag kan fortsätta äta chokladbollar till kvällsmat?:angel:

Det var knappt jag orkade, haha, och dessutom hade jag håll större delen av passet, fyfaan.

Uppdatera om vad du gjorde för pass, känns lite som att du och jag är ungefär på samma löpnivå och då kanske jag kan sno lite idéer från dig;) pepp pepp!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 089
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 459
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 124
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka