Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

Ja det är tufft att säga nej, särskilt när man inte har vanan inne. Men det ÄR HELT OKEJ att tacka nej till fika, oavsett vad de säger! På samma sätt är det helt okej att faktiskt tacka ja ibland.
Blir det väldigt jobbigt så får du väl be dem i din omgivning att inte fresta dig, men oftast brukar folk anpassa sig när de märker att man menar allvar med förändringarna tror jag :)

kl

solning 2,5 h = röd på ryggen med en fin vit rosett:D Jävla bikini!

4 km promenad blev det med!

KL

Jag börjar känna mig lite smått redo att hitta tillbaka hit igen, försvann ju helt för kanske två trådar sedan efter att ha varit lite "av och på" i trådarna ett par trådar. För tre veckor sedan var jag uppe på skräckinjagande 90kg och vände, efter att i princip tröstätit lite för länge. Levde helt enkelt på skräpmat.

Nu har jag hittat tillbaka till träningen, framför allt efter att med hjälp av kurator och den kära Pepptråden insett att jag blir av med ångesten när jag kastar mig ut på en promenad (i stället för att tidigare ha tryckt i mig allt ätbart i närheten och bytt den första ångesten mot tjockisångest). I och med att jag fått denna upptäckt har jag slagit två flugor i en smäll - träning OCH mat! Jag vägde in mig på 84 kg idag, så jag känner att jag är tillbaka på banan.

Jag har inte bara börjat komma ut på promenader - jag har även lyckats bygga upp lite mental styrka. Jag har inte längre den där tröskeln som gör att jag bara MÅSTE börja gå efter halva joggingturen, utan jag springer hela vägen till ytterdörren och först då får jag börja gå (går alltid "av mig" efter en joggingrunda). När det är jobbigt tänker jag helt enkelt "jag KAN faktiskt springa tills jag spyr, innan dess finns det ingen anledning att stanna" :p Låter lite brutalt - men jag vet att jag har LÅÅÅNGT till den där spyan så det är ingen oro. Jag har mest upptäckt att jag blivit rädd för att ta i och bli andfådd och ger därför upp mentalt innan dess - nu har jag vågat ta i lite mer.

Här om dagen gjorde jag dock något totalt genompuckat - jag var trött och förbannad och gick hem från ett samhälle utanför stan jag bor i. Tre mil på asfalt i värdelösa skor. Här snackar vi ont i fötterna! Efter halva vägen ville jag dö, men rundan fick mig faktiskt att vinna över mängder med hjärnspöken och därför tror jag på mig själv lite mer just nu. Och jag försöker att påminna mig om känslan jag hade när jag gick den där sträckan - att jag KAN faktiskt. Jag kommer inte dö av att kämpa! Efter rundan hade jag så ont att jag inte kunde röra mig, men jag sov ett par timmar och när jag vaknade var all smärta borta och jag hade inte ens träningsvärk :o

I övrigt har jag experimenterat en del med maten de senaste veckorna. Bland annat undvikit mejeriprodukter i så stor utsträckning som möjligt, bytt keson mot laktosfri och mjölken mot havremjölk. Jag tycker mig märka att jag är mindre "jäst" och allmänt piggare och lättare i kroppen, inte lika degig. Så jag börjar misstänka att jag är känslig mot laktos eller något annat i de rena mjölkprodukterna. Har också totalratat allt som har med pasta, potatis och sådant igen vilket åter igen bidragit till att halsbrännan helt försvunnit. Det har jag upptäckt redan tidigare, för så fort jag tappade greppet och började äta skräp igen så kom ju halsbrännan som ett brev på posten och det finns en anledning till att jag har skåpen fulla av Samarin, Gavuscon och omeprazol - kan också säga att jag inte behövt använda dessa sen jag bytte kost :D

Nu har jag väl snackat nog känner jag, men ja - jag är peppad att komma tillbaka till träningspeppen!

Det som verkligen fick mig att ta mig i kragen en gång för alla var dock just skräcktalet 90, för jag insåg då att jag inte skulle komma i min balklänning. Men efter en total omvändning så gick klänningen från att vara en cm för liten till att nästan vara förstor:

(Jag i grönt)
969826_10151626072892422_2116872364_n.jpg

För det första: ÅÅÅÅÅHHH vad fin du är i den klänningen :love:

För det andra: Grymt jobbat med den mentala tränings-spärren! Been there done that! Man tror liksom inte att man orkar, men när man väl försöker så blir man helt chockerad över hur mycket man kan! :D Du kan vänta dig måååååånga såna ögonblick om du fortsätter pressa dig själv. Till slut börjar man till och med längta efter att känna spyan vara nära ;) helt crazy men det kan nog många skriva under på

Till sist en liten intressant observation, jag får också halsbränna av vissa grejer. Tex när jag skrev tenta häromdagen så åt jag havregrynsgröt till frukost och 2 mackor (25%fullkorn) till mellis/lunch, då fick jag halsbränna. Men äter jag kvarg till frukost eller något fiberfattigt till lunch händer ingenting. Efter en stor portion ris kan jag också få halsbränna. Min hypotes är att det är fibrernas fel :cautious:, stödjer du den hypotesen? :p

Tack! :love:

Ja, jag tror också det! Igår sprang jag 3,5 km, varav sista 500 meterna rusade som jag som en idiot - "Jag kan tills jag spyr! JAG KAN TILLS JAG SPYR!!!" :rofl:
Samma sak under promenaden - fötterna gjorde så ont att jag ville lägga mig ned och gråta - men tankarna gick "Så länge jag inte spyr eller dör eller bryter ett ben är det bara att fortsätta gå!"

Jag stödjer din hypotes! Vi har väldigt mycket problem med halsbränna i släkten, både mamma och mormor är likadana som mig. Vi har grymt mycket halsbränna för "ingenting". Men mormor som är stenhårt inriktad på LCHF har inte haft halsbränna på mycket länge, och jag har ju som sagt upptäckt att om jag skippar ris/pasta/potatis/bröd etc så slipper jag den också! Är dock inte särskilt LCHF-intresserad, utan äter efter min egen diet :p Havregrynsgröt klarar jag utan halsbränna, likaså knäckebröd (äter dock inga mängder utan kanske två knäcken per "portion"). Men så fort man blandar in pasta eller liknande så är det kört. Har aldrig mått så bra som nu - när jag skippat eller minskat kraftigt på både "kolhydraterna" (enklast att kalla potatis och co det :p) samt mejeriprodukterna. Enda mejerierna jag äter nu ibland är väl kvarg, i stort sett :) Idag gick jag bärsärk på gluten och laktosfri-hyllan, köpte solhavremjölk och lite annat spännande :D

Kl

Jag har haft en superhärlig dag! (dock ej pluggat inför morgondagens tenta men men) Det började med lång härlig sovmorgon, därefter cyklade sambon och jag iväg för att ha 3-årsdagspicknick! :D Vi hittade en bergshäll med den här utsikten:

61F3B0D6-E24A-44BD-8CD9-02CDC8301EDB-13490-0000140941D016A4_zpsd59a9dc2.jpg

Fantastiskt väder och det enda som hördes var fågelkvitter. Såhär glada var vi:

5E41B5DE-D327-47D6-8FE3-CF553536F11D-13490-000014094F7433C9_zps1d9f839b.jpg

Vi mumsade på supergoda smörgåsar och drack cider. Cyklade sedan hem igen, blev totalt 7,3 km i ganska lugnt tempo men bitvis ganska jobbigt ändå.
Sen var det gräsklippning som gällde, självklart i bikini för att jobba bort blekheten! :D Lite motion här också!

Dagen avslutades med grillade hemmagjorda ost- och baconhamburgare :d Avnjöts utomhus i kvällssolen :love:

A812BF92-9F0C-4703-A19B-12459002FF71-13490-00001409645EAD1A_zpsd84b3d0a.jpg

En mycket bra dag! Imorgon blir det tenta, tänkte försöka springa en sväng på em/kväll också.

Hoppas ni alla har haft en bra dag!

Vad fina ni är. :)

+ blåbäret och andra MTB-nördar som hänger här (har vi några fler?), har ni sett hur mycket snygga baggyshorts för MTB det finns? Hittade ett par på wiggle som jag bara vill ha! :D

troylee-shorts-skyline-wmn-12.jpg

Och anledningen till att jag kollade runt på wiggle är inte lika rolig, letade efter returmojs eftersom att leggingsen och tightsen var för stora. :( Min kollega beskrev det som att de ska kännas så tighta att jag inte kan andas, jag har läst om folk som är tvungna att ha plastpåsar på fötterna för att få på sig dem... Mina tights satt precis som ett par vanliga. :/ Leggingsen var lite mer tighta men fortfarande inte mycket. Nåja, jag får skicka tillbaka och får i ny storlek, hoppas att det blir bättre nästa gång.

Haha rätta takter, bara kötta på :D

Ja men precis, får inte alltid halsbränna heller, verkar som om det bara händer när det är mycket av det. Typ grötfrukost + stor portion ris till lunch. Äter mycket kolhydrater ändå, får mest passa mig för stora mängder och/eller hårdsmälta fibrer. LCHF är ju säkert en lösning, men min mage klarar inte av mycket fett :D så det skulle bara bli LCLF och det är ju inte så hållbart.
Bäst att äta sånt som man mår bra av! Härligt att du verkar ha hittat det som funkar för dig :)
Solhavre är jätte gott :d har börjat använda havremjölk, inte för att jag är laktos men för det är gott (och vegetabiliskt, :up: för miljön!)

Vilken härlig dag! :) Gooooda hamburgarna ser ut!

Och jag har inte heller tentapluggat ;) orkar inte mer, haha

Grattis till 3 års dagen! Låter som en superhärlig dag!

Det enda positiva jag gjort idag är typ att ha sprungit 7,46 km i bra (5:25) tempo. Annars har jag mest suttit och stirrat på ex-jobbet, fått halv panik, stress och ångest över det och bakat fullständigt platta surdegsbaguetter... Skitdag helt enkelt!:yuck:

Hoppas på en bättre dag imorgon, fått erbjudande om att följa med en vän till typ utställning (av kor och hästar tror jag) och allmän djurdag, men vet inte helt ifall mitt samvete över plugget klarar det då vi får besök i helgen så får inte gjort mer denna veckan i så fall! :cautious:

Blåbäret: grattis till ny lägstavikt!

Lindgren: Välkommen tillbaka- och fin klänning!

Låter som en jättehärlig dag :)
Fina ni är :)

mammas: Läste ditt svar på mina frågor, fick lite och fundera på där.
Men nu kör jag på varvning mellan promenader och cykling och det känns som ett bra upplägg. När jag får boken också kommer jag börja med styrkan.

Ang att förändra sin syn på sig själv så försöker jag göra det, framförallt tänka att jag kan och inte jag måste. Det går framåt känner jag, suget efter sött är inte så stort längre, snarare så att jag börjar inse att jag nog egentligen var ganska trött på det. Men vanan av att äta det tog överhanden.

Mycket tror jag har berott på brist på motivation, att man inte har vetat hur
man ska träna osv. Då har det blivit att man struntat i det helt istället.
Nu försöker jag tänka att det är inte så noga vad jag gör, huvudsaken jag rör på mig.

Framförallt vill jag bli av med övervikten, det har ju varit det stora målet hela tiden. Men jag vill ju ändå ha en sundare livsstil och kunna vara aktiv osv, både för mig själv och för barnen.

LV: Du är superfin i klänningen! Riktigt snygg klänning också.
Känner igen den där känslan när man är på gång igen, den är härlig :)

Cyklade 13.37km idag på 56.42min :)
Kändes riktigt bra förutom alla insekter då, växlande grus och asfalt och hyfsat många backar.
Hade gjort en smoothie innan som jag skulle ta efteråt, den smakade, luktade och såg ut som en mix av vetemjöl och spya.
Så äcklig! Så nu har jag ett glas mjölk här istället och väntar på att ägget ska bli klart.

Senast ändrad:

Vilken härlig dag ni verkar ha haft! Mysigt!

Mammas: Snygga byxor! Du får väl byta dina inte tillräckligt tighta tights mot ett par såna istället. Kanske inte samma effekt, men åtminstone lika snygga. :)

KL
Har haft en lite halvdan dag idag. Valde fel kläder i morse, så jag har känt mig obekväm och instängd hela dagen. Fattade åtminstone det bra beslutet att jag ska ta med den här skjortan hem till Sverige och fundera på om jag ska sälja den eller bara skänka bort den. Eller kanske bränna upp den? :devil:

Gick på ett yogapass, hade en jättesöt liten lärare som verkligen förklarade allt, hur man skulle tänka och hur det skulle kännas i de olika positionerna (heter det så?). Dessutom fick vi leka och stå på händer. Lite allmänt flummig lektion sådär, men rätt trevligt. Synd bara att jag behöver smita tidigare från jobbet för att kunna gå på den, så jag kanske inte kan göra det till en vana... Styrka imorgon och på söndag ska jag äntligen simma igen!

Nja, men jag tänkte beställa dem när jag får skatteåterbäringen. Varför inte ha flera par kläder liksom? Hittade dessutom mängder med snygga träningstoppar, suck. :p

Jag veeeet, det finns skitsnygga brallor för *de koola kidsen*, främst de som cyklar Downhill.

Jag är inte riktigt lika kool, men jag hade en så SJUKT skön tur igår. Eller, jag hade en så SJUKT BRA TRÄNINGSDAG.
45 minuter styrketräning (som kändes bra), 5 km promenad (som kändes varmt) och 16,82 km med Fiona (som kändes som en enda långa peppdance).

ede13efaced011e2852722000a1fbd42_7_51b172d7ddf2b34185bb71af.jpg

a481b538ceca11e2819022000a1f99d8_7_51b172d5e087c326bed29834.jpg

img_20130606_204328_51b171dbe087c326feb7c289.jpg

Äh, Jag tänkte köpa för att ha som vardagskläder, fast jag inte ens vågar köra mtb, ännu mindre downhill! :eek: :D

Edit: jag fixar ju inte ens att göra höga knän på en plan grusplan utan att slå mig sönder och samman, förstå hur det skulle gå på en downhillcykel! :eek: :nailbiting: ;)

Du är verkligen i ditt esse nu! Vad underbart att du tog motgången om att inte kunna springa och sa "Fuck U, då cyklar jag i stället":D

Du är verkligen i ditt esse nu! Vad underbart att du tog motgången om att inte kunna springa och sa "Fuck U, då cyklar jag i stället":D

Det är nog den bästa och mest konstruktiva motgång jag har stött på hittills i livet, måste jag säga. :D

Nu är det inte så lång tid tills jag får mina inlägg - och visst hade det varit nice att kunna jogga 2-3 kilometer utan att dö... Men ändå. MTB har visat sig vara alldeles fantastiskt och underbart. Plus att jag känner mig jävligt kool när jag cyklar :up:

Mammas:
Jag ska cykla downhill i morgon, och är så sjukt pirrig. Är liksom inte redo att dö + är inte särskilt sugen på frakturer.

Här är en film från några som har varit i samma bike park:
http://www.youtube.com/watch?v=rkfprMISGx4 (har enorm ångest över liften redan nu, hur fan ska det gå till liksom?)

http://www.youtube.com/watch?v=hjzxrSLmlsk (Ursäkta mig, men lillkillen är ju typ... bara ett barn!?)

Åh herregud vad läskigt och roligt! Ska du göra det tillsammans med din snubbe? Liften går nog bra, man lär sig u rätt snabbt när man åker skidor så. Min snubbe och hans bror körde downhill i Åre en hång, och de typ lyser upp bara de pratar om det, så det är nog askul bara man cyklar och vågar. Det kommer att gå asbra! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 088
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 459
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 116
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Födda -21