Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

Jag blev så arg på mig själv för att jag skulle låta klädnojor hålla mig hemma (slöhet hade varit bättre haha) så jag for ut ändå! Hade varit så dumt att sitta hemma och vilja springa men satt käppar i hjulet för sig själv pga nån dum tvångstanke. Och jag insåg när jag såg min spegelbild i några fönster att jag inte alls ser ut som en spädgris, ser snarare rätt hurtig ut :D

I alla fall så blev det 3.6 km totalt. Började springa efter skogsslinga 1.6 km och där kändes det verkligen som att jag hade kunnat tuffa på hur länge som helst. Vände dock efter en stund för det skulle inte bli nån långtur och tog vägen efter havet tillbaka. Promenerade kanske 6-700 meter totalt.

Var en jättebra lugn tur och det kändes som att jag hade jättemycket kvar att ge. Känns coolt att jag kommit så långt (för att vara jag) att jag överhuvudtaget kan tycka att det kan vara behagligt eller lugnt att springa. Så kul! Och jag märker också hur jag blir en mer harmonisk och trevlig människa när jag får träna. Lugnare och lyckligare liksom. Det är fint!

Bra att du sprang ändå :)
Bra jobbat med löpningen också.

Alltså...vad trött jag blir.
Sambon kom hem från jobbet nu, med varsin monster till oss....och en skål med lösgodis. "Det är vi värda" eeeh jaha? Värda vad? Onyttig mat och viktuppgång?
Jag försöker ju för fan gå ner! :meh:
En bra sak är alla fall att jag inte är intresserad av det alls, fast det står mitt framför näsan på mig.

Senast ändrad:

Men vad säger han när du ifrågasätter det? Det är inte ok att bete sig sådär.

Skönt att du inte är sugen, hoppas det håller i sig så du slipper slåss mot det. :)

Jadå, klart man vänjer sig. Träningsvärk är ju just att musklerna anpassar sig till ny aktivitet (typ...).

Vad är det du gör nu? För visst är det inte praktiken fortfarande?

Delvis kl
Själv är jag öm i ryggen, borren eller spritflaskan har legat och tryckt i ryggsäcken mot ryggen. Inte ens första gången det händer, haha.

Decinficeringssprit, that is. Inget annat ;)

Mammas: Ja, jag funderade faktiskt på att gå och kolla om jag hittade några skor (svepskäl för shopping? ;)) Har nog inte ens hittat en skoaffär än dock :p

Bra att du sprang ändå :)
Bra jobbat med löpningen också.

Alltså...vad trött jag blir.
Sambon kom hem från jobbet nu, med varsin monster till oss....och en skål med lösgodis. "Det är vi värda" eeeh jaha? Värda vad? Onyttig mat och viktuppgång?
Jag försöker ju för fan gå ner! :meh:
En bra sak är alla fall att jag inte är intresserad av det alls, fast det står mitt framför näsan på mig.

Låter som nytt och klokt tänk iaf :)

Jag sitter med två stekta ägg, en burk makrill och ett glas vatten :p :D
Nyss inkommen från 12 km powerwalk. Gööött!

Håller med mammas, skönt att du inte är sugen - en bra känsla att bevara!

zassoo: Jag minns för flera trådar sen hur du kämpade med att börja springa och att försöka tycka det var åtminstone lite roligt, och nu är du en millöperska. Vilken utveckling! Du är grymt duktig, så roligt att läsa att du har hittat inspiration och motivation.

Blueberry: Jag hoppas du och dina cykeläventyr aldrig försvinner från tråden, så kul att läsa!

Wysiwyg: Bra att du tog dig ut, lite bara ben har ingen dött av att se. Dessutom svischar du väl förbi så snabbt att ingen hinner kolla närmare på snyggingen? ;)

KL
Var lite stel i benen igår, troligtvis efter att ha rest och släpat på väska och haft mig i måndags, men tänkte att lite benböj kan nog funka ändå. Och det gick rätt bra att göra dem igår. Däremot har det gått lite sämre att gå idag...... Aj! Men är rätt nöjd med att jag nu ikväll kom på att jag kan sitta en stund i bastun efter träningen imorgon och mjuka upp hela kroppen. Myyyysigt!
Idag har jag också kommit på att det inte är jättesmart att träna kondition på lunchen, det tar liksom en stund innan jag slutar svettas efteråt, och det är inte jättekul att sitta på kontoret och känna sig som en högblank tomat...

kl
Blev styrka iaf:
50 squats
20 utfall
100 sit ups
20x annan magövning
30 tåhävningar
20 dips
20 armhävningar
20 rygglyft

Vad duktig du är som gav dig ut trots hjärnspöken:)

Tack!

Guuud så härligt det låter! Och grymt bra att du övervann dina hjärnspöken! :banana:

Ja det var jättehärligt! Det är så vackert att springa efter havet att jag nästan blir religiös! Speciellt en kväll som denna när det är hyfsat vindstilla.

Och tack för pepp!

Jättebra jobbat med löpturen W!
Jäklar vilket duktigt gäng vi har här! :D

Danke schön!

Ja eller hur! :banana: :love:

Tack!

Meh, dålig stil av sambon. Vad säger han när du påpekar att du inte vill ha? Bra jobbat att stå emot!

Träningsvärken efter söndagens pass har varit bland den värsta träningsvärk jag varit med om :o Så jag har tagit det lugnt de senaste dagarna eftersom jag knappt kunnat resa mig upp ur soffan :p Idag känns det tack och lov bättre men då har jag istället haft fullt upp hela dagen så jag har inte hunnit träna något. Men det blev iaf en kort promenad till och från Def Leppard nu på kvällen (Som för övrigt var riktigt bra :D). Imorgon ser det också ganska fullt ut, men en joggingrunda på minst 5 km ska jag kunna klämma in! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 089
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 459
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 124
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka