Bukefalos 28 år!

Beach 2013, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del VI

Tack för peppdanserna! Jag gör en egen mental liten dans för mig själv här i soffan :p

Har rejäl ångest nu så här på kvällen efter all mat jag ätit under dagen men jag har härdat ut idag så det blir till att göra samma sak imorgon igen. Längtar tills mat kan vara något njutningsfullt och att jag kan tillåta maten att vara god utan ångest, just nu är det inte så mycket mat som smakar särskilt gott och när det gör det är jag rädd för att känna efter, men det får komma med tiden.

yew98fq- ja det låter som att vi har lite samma smak :) Gör du också egna kikärtsbiffar? Kommer inte ihåg nu men är du vegetarian du med? Kikärtor är min stora favorit av ärtor och bönor, brukade äta dom istället för godis i tonåren :D
 
Sv: Beach 2013, del VI

Åh, kikärtor är jättegott! :d som mellanmål kan jag steka upp lite kikärtor med lite svamp (trattisar om jag har) med vitlök, löjligt gott!

Sedan gillar jag kidneybönor också, orkar jag inte fixa sallad och maten inte är så grönsakig räcker det gott att öppna en burk kidneybönor. :)
 
Sv: Beach 2013, del VI

Vad bra! Hoppas att det kan vara ett alternativ som kan få upp motivationen att äta då! :banana:
 
Sv: Beach 2013, del VI

Nope, inte ide, bara semester! :D Och hela helgen är jag sjukt o-beachig - fyller år imorgon så jag firar liksom med lyx hela helgen. :laugh: Men på måndag blir det nya tag minsann!

Grattis i förskott! ;) Jag fyller år på måndag så då ska jag gotta mig med tårtor och annat sliskigt!

Kl Jag fick träningsvärk i mina armar efter joggingturen igår.. Får en bild i huvudet hur det måste se ut om jag vevar så mycket med armarna så jag får träningsvärk :rofl:
Imorgon har jag mycket att göra, ska rida 3 hästar, städa mitt hus och baka tårtor:d! Vill också hinna med en joggingtur. Men hästarna och städningen måste gå före!
 
Sv: Beach 2013, del VI

Njae, jag äter kött (nån modifierad paleo om man ska sätta ord på det). Öser ej på mättat fett och äter mer kolhydrater än LCHF men ibland laktos och en del baljväxter, inget gluten eller raffinerat socker till vardags. Ren mat och mycket grönsaker gör dock att jag gillar mkt vegetariskt också!

Åh, jag gjorde biffarna själv! Nytt försök för mig men är annars insnöad på Hummus eller bara rosta kikärtorna lätt i stekpannan. Nu är jag ju i fjällen så blev lite "man tager vad man haver": Mosade kikärtor, ägg, chili, salt, peppar, spiskummin och använde pofiber som bindemedel. Stekte i olivolja. Egentligen skulle man nog haft vitlök också! :)

Hur gjorde ni era bananpannkakor btw? Här mosade jag en halv banan och två ägg -> steka!

Idag ska jag ta bussen hem från fjällen kl 12. Har precis ätit frukost, ska jobba lite och sen åka längd och packa klart...
 
Sv: Beach 2013, del VI

Jag provade bananpannkak en gång och det var inte gott, alldeles för sött! Men när jag gjorde det så tog jag en banan och ett ägg, mosade ihop det och stekte.
 
Sv: Beach 2013, del VI

Igår var en obeachig kväll. Spelkväll med vin, smågodis, chips och jordnötsringar. :d

Tänkte springa en runda idag iaf, kanske 6 km idag?:)
 
Sv: Beach 2013, del VI

Jag har ingen beach-form ännu. Försöker just nu hålla uppe motivationen och träna regelbundet så hoppas jag formen kommer:)
 
Sv: Beach 2013, del VI

och jag hade en halv banan och två ägg, så där tror jag mängden avgör.. Bison: Alltså, jag vet, min variant ;) Men kan ju finnas andra!
Tror det är gott att äta m nåt syrligt (typ kvarg)
 
Sv: Beach 2013, del VI

Kl

Kvargpannkakor med jordgubbar till brunch idag, mums! :d

0BA12DD9-1401-49E0-B586-730C88478480-5912-00000B407BCD1FC8_zps015d145a.jpg
 
Sv: Beach 2013, del VI

Synd att man inte kan räkna att flytta i utmaningen ;-) höll igång hela dagen igår samt fyra plus fyra timmar med bilen... Har nu träningsvärk samt är trött, men det är bara att lasta av släpet och jobba vidare. Blä är det enda jag har att säga! Är så trött och vill bara ligga i soffan och äta choklad.
 
Sv: Beach 2013, del VI

Usch. Jag HATAR att flytta, lider med dig;)

knapp!

Upp i hyffsad tid idag så har hunnit med gymet nu. Promenad dit och hem, sammanlagt 3,6 km, 30 min crosstrainer, 20 min styrka.

Sammanfattning av vecka 14, mycket promenad, lite löpning (:(). Totalt 10 h 34 min fördelat på:

33 km promenad (:eek:)
10,5 km löpning (2 pass)
Yoga 55 min x 2
1 h 45 min styrketräning
30 min crosstrainer
 
Sv: Beach 2013, del VI

Lite då :angel: Men äh, så är det! Kul hade vi. Förutom att kompisen tuppade av så jag fick plåstra om lite på kvällen.

Jag som varken ätit socker eller druckit annat än rödvin senaste 9 veckorna. Drack igår vitt vin och cider. Helskotta vilken sockerbakfylla. Hade så jäkla ont i huvudet imorse så var tvungen att ta en ipren. Nu mår jag bra. Håller på med stortvätt och har stekt pannkisar till lunch/frukost. Idag tror jag att det på sin höjd blir en promenad. Men inte bakis alls och det är grymt skönt. Lite seg men.

Igår vart motionen cykla till och från stallet och sen fick vi höleverans. Kanske därför jag har begynnande träningsvärk i armarna idag.

Redan första veckan i april så har jag inte fixat ett mål, cykla till stallet 3 dagar i veckan. Det vart bara 2. Så på´t igen nästa vecka. Lite mindre jobb och mindre att göra så kommer det nog att fixa sig.
 
Sv: Beach 2013, del VI

Att flytta borde ge dig typ en förstaplats i utmaningen ;) Nä, men på riktigt, flytta är verkligen helvetet på jorden. Jag tänker som sagt aldrig någonsin flytta från den här lägenheten sedan flytten i höstas. Fy fan! Så lider med dig. Hann ni färdigt eller har ni kvar saker att fixa?
 
Sv: Beach 2013, del VI

Hatar också att flytta... Måste göra det i sommar. Blä.

Tack o lov har jag inte skitmycket möbler, och soffan ska jag nog försöka sälja så den slipper jag flytta på. Resten är inte så tungt. :p


*knapp*

Har satt upp två deadlines på viktmål, ett om 3 veckor när jag ska på utbildning till jobbet, och ett när jag har min första dag på jobbet, 6e juni. Skulle inleda genom att ge mig ut på ett promenad/joggpass + yoga idag. Men så vaknar jag och snorar, och har lite ont i halsen. Så jävla typiskt. :( Men ska gå ut nu på en promenad i alla fall, får se hur det känns och ta en kortare/lugnare runda om det känns så när jag väl rör på mig...
 
Sv: Beach 2013, del VI

10,5 timme träning är ju toppenbra! Det blir ju 1,5 timme/dag. Duktiga du!!

Jag tänkte sammanfatta sedan ikväll när jag är säker på att det inte blir någon mer promenad för idag :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
71 028
Senast: Bexzor
·
  • Låst
Kropp & Själ Då kör vi vidare i tråd nummer 9! Här är alla välkomna, gamla som nya beachisar :) Då en bild säger mer än tusen ord och jag har total...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
98 812
Senast: Lillelorden
·
  • Låst
Kropp & Själ Välkomna till Beachtråden alla gamla och nya! Det här är tråden för dig som vill snacka om träning, mat och hälsa. Vi hurrar när det...
98 99 100
Svar
1 996
· Visningar
101 710
Senast: Emtherlia
·
Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 631

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp