Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Vilka fina bilder, jag gillar både före- och efterbilderna! :D Framförallt är det roligt att höra att du verkar må så bra i övrigt också! Synd att tanden börjar krångla lite då....

Pepp: Kul med dina bilder också och jag blir glad att du har ändrat uppfattning! :)

Åh vad härligt pepp att du kommit på bättre tankar! Just därför gillar jag styrketräning (eller prestationsbaserad träning öht; tyvärr är löpning en sport där man iaf i början gynnas oerhört av att väga lite... tills det blir FÖR lite, been there done that osv) - jag tror att de flesta mår mycket bättre av att fokusera på vad kroppen kan utföra istället för hur den ser ut, och att känna sig stark inifrån och ut. Du ser mycket friskare och mer vältränad ut på de högra bilderna, imho :).

Själv har jag lyckats klämma i med två rätt hårda pass idag. Backintervaller mitt på dagen i solsken (dock är det kallt här nu, runt -15) och sedan skejtskidor nu på kvällen. Jag är nybörjare på skejt och just därför är det alltid svinigt jobbigt - jag tar iiii allt vad jag har när det går uppför och ändå händer det inte så jättemycket. Skam den som ger sig, minsta lilla framgång gör ju i alla fall att man blir superpeppad.

För övrigt fyra veckor kvar till Öppet Spår nu, vojne vojne....

PS. zassoo, du är väldigt vacker!

Kl

Fortsatt träningsvärk i armarna här. Jäkla wii :D
Känningar i knäna också, för att det är så vansinnigt rått och kallt ute (sån där fuktig kyla). Men det spelar ingen större roll nu när jag inte ska träna förrän nästa vecka.

Det här är ingen beachvecka någonstans. Idag har jag ätit en halv pizza (med kebab, strips och massa sås), en semla, en bakelse, flera vita mackor samt pannkakor. Och tre frukter. Hade det varit för ett halvår sen så hade jag "tagit igen" det genom att typ inte äta någonting efter hemkomst (är på minisemester hos släkten till på måndag), men det känner jag inget behov av nu. Jag får äta pizza, efterrätter och vita bröd när jag har semester - för det äter jag så sällan hemma. Eller rättare sagt: jag äter inte pizza alls i Uppsala om det inte är något väldigt speciellt tillfälle. Det kommer jämna ut sig med mina dåliga matdagar (som blir till av misstag, inte för att jag planerar dom så) och dessutom kommer jag trappa upp träningen igen = dagens onyttigheter kommer inte sätta sig som en valk runt magen.
Måste programmera om hjärnan mer i den riktningen. Just nu tycker jag att frukost + lunch/middag är fullt tillräckligt matintag, och sen blir jag yr för att jag ätit för dåligt. Frukost + lunch + middag och gärna mellanmål vill jag komma upp till. Nån som har tips om hur man får till det? Jag kan ju inte bygga rutinerna runt jobbet p.g.a. väldigt varierande arbetstider.

Kl

Idag spelade jag badminton för första gången sen jag gick i grundskolan. Så galet kul! Gav definitivt mersmak. :)
Tyckte inte det var särskilt jobbigt när vi höll på, men nu efteråt känns det faktiskt i rumpan. Alla ograciösa utfall och hopp gör sig till känna. Fasar för benpressen på jobbet imorgon, kommer nog bli väldigt låg belastning imorgon :p

Man blir så glad av att läsa hur sunda dina tankar är och även Pepp! Härligt!

Pepp:
Du är jättefin!

Zassoo:
Bra jobbat! Vilken skillnad, fina du!

Haha den bästa träningen är ju den som inte känns jobbig när man utför den men som känns sen :). Låter som att du hade kul!

kl

Godmorgon beachare! :) Vad har ni planerat för idag då?

Min gym-date har tyvärr blivit sjuk så jag funderar på att hoppas över gymmet idag och köra lite pilates hemma istället... Jag ska iväg efter lunch och innan det skulle jag behöva plugga lite samt slänga in träning så pilates hemma känns helt enkelt mest tidseffektivt, plus att det är kallt att gå till gymmet :p

God morgon! Låter som en bra plan så att du hinner med allt du vill göra idag :)

Jag är fortfarande inte helt hundra pga tanden så det blir nog bara en promenad idag.

Sitter på tåget till Stockholm, så planerna för helgen är ganska obefintliga (eller ja, fullspäckat men inte med beachsaker). Blir många promenader i helgen med min hund som bor hos mamma, men hon är gammal med atros så det blir i långsam mak... Inga PW direkt.

kl

Jag börjar min dag så här:
wpid-20140124_082629.jpg

Men någon träning kommer det inte bli. Väntar på att en vän ska vakna och komma hit. Några timmar senare bär det av mot pappa för att umgås med familjen där en stund. Sen tillbaka hem till mormor och morfar (det är där jag bor nu när jag är här nere), för att vänta på att mamma (med vovvarna :love: ) och minst ena mosterns familj dyker upp.
Och efter det lär det vara dags att sova, så jag orkar gå upp i tid för att ta tåget till Gbg imorgon. HEEEEJ sleepan!! :D

Kolla upp det där med kiropraktor eller naprapat (då ska denne vara välrenommerad!)

KL
Idag startar jag en mindre laddning inför imorgon. Börjar kännas pirrigt :banana:

Heja dig! Du kommer vara lika grym som vanligt ju :)

*kl*
Jag råkade precis spontanshoppa ett par Easy tone:angel:

Hello! Jag ska köra dag två på 100 pushups-utmaningen (ingen annan som är sugen på att hänga på?! det finns även 200 squats m.m. http://hundredpushups.com/) och mina kära balansövningar. Har rent av börjat gilla dem! Har upptäckt att jag är mer instabil på vänsterbenet vilket ska vara det friska benet. Det skadade har alltid varit det starkare, vilket kanske är "tur i oturen" att det var det som blev skadat..?

Tror inte jag ska göra så mycket mer förutom att röja i torpet vilket innebär mycket plock och spring i trappan! Riva tapet i fullkomligt iskallt rum (tappade känseln i fingrarna senast) ska jag också göra, kommer väl frysa av mig något gram kanske.

Har varit och handlat hikingskor med mor min (hej bortskämd!). Funderar på att släpa med maken på en promenad ikväll igen - antingen det eller så blir det lite överkroppsträning är hemma.

Ja, får göra det. Men jag och mamma har i alla fall kopplat det till mockningen - det kom förra veckan när jag hade stormockat åt fåren (jag trodde först att det kanske hade att göra med att jag lyft in fåren i transporten några dagar tidigare) och igår mockade jag lösdriften och åt fåren igen, och då kom det tillbaka lite grann på kvällen och sen fullt i morse.

Jag har ganska lång rygg och är väl helt enkelt rätt körd när jag är otränad. Förmodligen går det över ganska snart, och då ska jag verkligen komma igång att träna upp ryggmusklerna!

DET såg gott ut! :love: Jag som har haft mkt oregelbundna tider, märker stor skillnad. Jag mår mycket bättre med fastare rutiner. Vet precis vad du menar, svårt att få ordning med maten, jag åt oftast bara frukost och sedan ett stort mål. Dock tycker jag det blir bättre om man alltid försöker få med sig något mellanmål. Det kan vara lite kvarg, en macka, en sallad, lite nötter eller vad man nu kan ta med sig och tycker om att tugga på.
Jag tycker det är lättare att börja stoppa in något/några fler mellanmål. Så kan det förhoppningsvis bli morgon + middag +kvällsmat och några mellanmål efterhand kanske:)
Och JA när man är ledig får man äta lite extra och unna sig :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
544
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
414
· Visningar
9 428
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 732
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka