Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

halv kl

kan vi komma överens om att man inte få skriva om hur mycket hästtid man har i denna tråden? jag blir alldeles för avundsjuk:D:love:

Och på tal om det så red jag lektion idag, på en häst jag inte ridit tidigare och det var så jäkla skoj! :)

Haha, då ska jag inte säga att min medryttare ska åka bort så jag ska ha hästen själv i en hel vecka då ;) Men jag tänkte faktiskt se om cili vill åka häst någon dag så jag får lite paus, min bil har kraschat totalt så jag måste låna mammas varje gång jag ska ut :(

Ja jag har alltid haft mycket armstyrka, sen är det ju större delar av kroppen än så som jobbar i en armhävning. Men jag har nog rätt mycket styrka överlag. Första dagen var inga problem, inte tungt alls men gav ganska mycket träningsvärk. Idag stretchade jag lite efteråt och kommer nog få träningsvärk igen. Dagens avslut på 14 st var verkligen att kräma ur det sista i just det setet, men hade jag kört ett set till hade jag nog orkat 7-10 st till. :)

Armhävningar är nog by far min bästa övning... Magövningar och rygg är väldigt jobbigt, och kroppen skakar som fasen även om jag inte tycker det är så ansträngande. Gör jag plankan skakar jag nästan direkt under första setet, sen tar det längre och längre tid under resterande set innan skakningarna kommer (främst om jag inte är så uppvärmd innan).

addan: Jaa armhävningar är ju bäst :D

Härligt att höra att back on track verkar fungera bra flr dig också!
Jag har gått runt i mjukisbyxor hela dagen bara för att kunna ha mina sånna på. Dumt att bara ta med jättetighta jeans :p

Hello! Jag ska köra dag två på 100 pushups-utmaningen (ingen annan som är sugen på att hänga på?! det finns även 200 squats m.m. http://hundredpushups.com/) och mina kära balansövningar.

Det där verkar lite spännande faktiskt! Jag ska fundera på saken...:)

*knapplån*

Åååh, det här inlägget har inget med beach att göra öht men jag skriver typ bara i den här tråden och ni är ju så goa här :P.

Jag är sååå nära att plocka hem en av min fasters hästar (hon bor tyvärr 4h ifrån mig så jag måste skaffa stallplats osv). 7 år gammal, korsning highlandponny/halvblod (tänk er en ponny fast typ 160 cm i manken), har inte gjort så mycket men är världens gosigaste och väldigt arbetsvillig. Dock har jag aldrig haft en egen häst och ett sånt beslut betyder ju att jag får dra ner på mina andra intressen (typ cyklingen, mina dyraste cyklar kommer jag sälja isf). Det blir knappast nästa vecka men kanske till hösten, eller rent av redan i sommar... Jag vill verkligen, verkligen skaffa häst inom relativt snar framtid men hur vet man att man är redo för ansvaret?

Sorry för OT! (Jag har tränat idag också, styrketräning som gick svinbra och sen en lätt löprunda för att försöka rensa tankarna :))

Som någon annan nämnde tror jag aldrig att man kommer att känna sig riktigt redo för ett så stort ansvar, utan ibland får man bara gå lite på magkänslan också. Men är det så att du redan gått och funderat på att skaffa häst ett tag nu så är det ju verkligen inget impulsbeslut, även om det nu sker lite tidigare än du kanske tänkt. Så har du bara ekonomin och tiden för det tycker jag verkligen att du ska passa på om du känner att det här är något du verkligen vill! Kan ju vara skönt att det är en släkting du köper hästen av också, någon som du redan känner och har kontakt med liksom. Du skulle inte kunna ta hästen på foder i något halvår eller så först, för att känna av lite?

KL

Hej Buke!

Jag vill också vara med i den här tråden :D

Har i princip aldrig tränat i hela mitt liv då jag har varit ganska nöjd med hur jag ser ut ändå, men nu tänkte jag att jag ska ge min stackars kropp lite träning så den orkar med mig resten av livet också :angel:

Nu har jag inte läst igenom hela tråden och ni har säkert kommit med massor av bra tips, men hur börjar man? Jag har världens sämsta kondition och ska försöka ta mig ut och springa några gånger i veckan. Räcker det med 20-30 min till en början? Jag orkar inte längre än så :o

Skulle vilja träna lite styrka också men hemma till att börja med. Har ni några bra övningar? Plankan, situps, utfall?

20-30 minuters löpning är jättebra jobbat, du måste ha en bra grundkondition om du fixar det bara sådär! Ang hemmaträning nämnde du några bra övningar själv, men det beror lite på om du har någon specifik del av kroppen du vill jobba med? Plankan, situps, bicycle crunches, benlyft och sådant tränar ju magen medan t.ex. utfall, squats och burpees tränar lår och rumpa. För armarna finns det ju den klassiska armhävningen som du kan göra olika varianter av för att träna olika delar av armar, bröst och rygg, och även tricep dips kan du göra hemma med hjälp av en pall, stol eller annan upphöjd, plan och stabil yta.

halv kl

kan vi komma överens om att man inte få skriva om hur mycket hästtid man har i denna tråden? jag blir alldeles för avundsjuk:D:love:

Och på tal om det så red jag lektion idag, på en häst jag inte ridit tidigare och det var så jäkla skoj! :)

Amen, sistah! Jag tycker iofs att det vore rätt fint om vi inte skrev om hästar alls (vilket du gjorde i ditt inlägg där :mad:), men det kanske är lite väl mycket begärt på ett hästforum.. :angel:

KL

Trött tjej 91 har vi här, shit vad slut jag är i kroppen! Jag tror att jag har tagit i lite för mycket med träningen denna veckan, har mått lite illa och blivit yr emellanåt de två senaste gångerna, men jag har liksom varit så himla motiverad att jag inte riktigt kunnat stoppa mig själv! Igår körde jag först Medball Madness på gymmet och sedan 1,5 timmes basketträning. Idag var jag på Abs Attack på gymmet och körde sedan cardio, men fick avbryta den senare när jag blev yr och började se stjärnor :o

Vet inte riktigt varför det blev som det blev, men kan tänka mig att det beror lite på att jag belastat samma muskelgrupper flera dagar i rad. Det var inte min mening, men passen jag har gått på har fokuserat på andra muskler än jag väntat mig, så därför blev det fel när jag körde t.ex. ett långt benpass i tisdags och sedan fick anstränga benen jättemycket på två pass dagarna därpå. Det blev liksom aldrig någon återhämtningsperiod för ben och rumpa, och även armarna fick jobba hårt både onsdag, torsdag och idag. Nåja, jag kan ju inte klaga på brist på träningsvärk i alla fall, det är en sak som är säker!

Ska försöka köra lite mer försiktigt nästa vecka, men hoppas få till lika många tillfällen ändå! :)

Får jag hoppa in här? Jag har precis fått en nytändning (som alla efter nyår). Men jag har en riktig morot, jag åker till Australien i april i första hand för att träffa en dude där som jag träffade när jag var på Bali över jul och nyår :D

Jag är inte överviktig eller så men otränad och "slapp i kroppen". Jag vill bli lite fast och har ett program som kommer se ut såhär:

Måndag: Gym (band/crosstrainer samt maskiner samt övningar)
Tisdag: Stallet (ridning)
Onsdag: Gym (band/crosstrainer samt övningar, ej maskiner)
Torsdag: Stallet (ridning)
Fredag: Skivstång pass helkropp och eventuellt också stallet/ridning
Lördag: Stallet + powerwalk promenad minst 30min + övningar hemma (typ knäböj, utfall, plankan mm)
Söndag: Stallet + powerwalk promenad minst 30min + övningar hemma (samma som lördag)

Med "övningar" menar jag övningar man gör på gymmet som inte inkluderar maskiner, tex man använder sig av medicinboll, hantlar, step-up och "ligga på golvet-övningar" ;)
När jag skriver stallet och ridning så är ju inte det direkt träning mer än att jag faktiskt är ute och rör på mig. Hästen håller på att ridas igång så det är verkligen basic. Men som sagt, ändå något!

Jag hoppas att jag ska få en fastare kropp på dessa 3 månader. Naturligtvis ska jag också tänka på min kost men jag tycker själv jag är ganska nyttig av mig redan idag.
Cigaretterna har jag naturligtvis dragit ned på från att röka ½-1pkt om dagen till ca 1pkt i veckan!
Jag kan nog inte sluta helt just nu men det är i alla fall mycket bättre och det märks både på gymmet och i stallet :)

Senast ändrad:

Välkommen hit! Det där låter som en bra början. :) På tre månader hinner man sjukt långt bara man vill. Kosten är viktig om man vill tighta till kroppen, det går det inte att blunda för.

*knapp*
Jag är dödstrött idag! Sitter och pimplar en fettkaffe med kardemumma och kanel och ska snart knata iväg till skivstången. Jag håller på att exprimentera med vad för frukost jag ska äta innan träning på morgonen. Har inte kommit fram till något vettigt än tyvärr. Så nu ger jag det här en chans. Efterskivstången hem och duscha och jobba 12:30-21:15, roligt helg... Ha en helt fantastisk lördag beachisar :love:

KL

Trött tjej 91 har vi här, shit vad slut jag är i kroppen! Jag tror att jag har tagit i lite för mycket med träningen denna veckan, har mått lite illa och blivit yr emellanåt de två senaste gångerna, men jag har liksom varit så himla motiverad att jag inte riktigt kunnat stoppa mig själv! Igår körde jag först Medball Madness på gymmet och sedan 1,5 timmes basketträning. Idag var jag på Abs Attack på gymmet och körde sedan cardio, men fick avbryta den senare när jag blev yr och började se stjärnor :o

Vet inte riktigt varför det blev som det blev, men kan tänka mig att det beror lite på att jag belastat samma muskelgrupper flera dagar i rad. Det var inte min mening, men passen jag har gått på har fokuserat på andra muskler än jag väntat mig, så därför blev det fel när jag körde t.ex. ett långt benpass i tisdags och sedan fick anstränga benen jättemycket på två pass dagarna därpå. Det blev liksom aldrig någon återhämtningsperiod för ben och rumpa, och även armarna fick jobba hårt både onsdag, torsdag och idag. Nåja, jag kan ju inte klaga på brist på träningsvärk i alla fall, det är en sak som är säker!

Ska försöka köra lite mer försiktigt nästa vecka, men hoppas få till lika många tillfällen ändå! :)

Mina två cent gällande det fetmarkerade är att låter som en solklar brist på vätska och/eller energi, troligtvis det första. Är musklerna i sig helt slut är det i regel just i den eller de musklerna man känner det, men när man blir yr och illamående så är det hela systemet som är påverkat och vätskebrist är ju det vi är känsligast för.

Så drick mer! Du behöver preppa med vätska några timmar inför passen också eftersom du kör så pass hårt och drick lite och ofta under passen. När jag kör spinning så dricker jag en klunk minst var 3-4:e minut (varje låtbyte), kroppen kan inte ta upp stora mängder åt gången men dricker man lite och ofta får man ändå i sig det kroppen behöver.

Kanske behöver du rent av använda Resorb eller liknande vätskeersättning, jag känner många som dricker det till varje pass för annars blir det knas med balansen i kroppen.

Ååh, låter som en supermysig häst. Jag slutade rida efter jag sålde min sista ponny så en stor häst i ponnyformat låter helt perfekt i mina öron:D

Det var någon mer jag skulle svara nåt till men glömde..

*kl

Har bestämt mig för att jag ska ut o springa. Egentligen inte jättesugen, ganska sovmorgonseg och lite träningsvärk i benen från igår, men jag försöker övertala mig själv med att jag ska springa en runda så att jag springer förbi surdegsbageriet på vägen hem och köper frallor till frukost. Blir en perfekt tid att väcka killen för frulle när jag kommer hem igen..:p Såå, hepp!

4,5 km på strax under 30 min. Halt och iskall blåst men nu är det gjort:D Och jag fick med mig ekologisk musli och surdegsfrallor hem:up: Snart "frukost"!

Härligt att ha det bortgjort så tidigt under dagen :)
Igår drösade jag i sängen 21.30 :blush: och vaknade 12 h senare, hrm.

Ingen mat hemma så frukosten består av ett ägg, en proteindrink (nya pulvret smakade skiiiiiit :( ) och pwo! Ska gå en sväng på stan och sen gå till gymmet för ett rygg/biceps pass!

*kl*

Döööjobbigt spinpass nu på förmiddagen! Men nu är det gjort och resten av dagen ska ägnas åt packning, tvätt och annat inför fjällenresan imorgon! :bump:

Haha vilken knasig våg. Inte så tillförlitlig som du säger kanske! Jag tror nog de allra flera vågarna funkar bra, min är köpt på Claes Ohlson tror jag för kanske ett par hundralappar och den har hängt med i kanske 5 år nu.

*knapp*
Hemma från skivstångintervall som gick galant idag, duschad och ätit lunch. Nu mot jobbet. Tur att jag har matlådor i frysen. Går fort och har bra mat till jobbpassen.

kl

Ingen regelrätt träning idag ändå, fortfarande svullen i halsen :( Men en promenad med syrran blev det i alla fall, 3 km skogspromenad som delvis var ganska jobbig pga ojämnt underlag och mycket snö :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
544
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
414
· Visningar
9 424
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 732
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka