Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hello! Jag ska köra dag två på 100 pushups-utmaningen (ingen annan som är sugen på att hänga på?! det finns även 200 squats m.m. http://hundredpushups.com/) och mina kära balansövningar.
*knapplån*
Åååh, det här inlägget har inget med beach att göra öht men jag skriver typ bara i den här tråden och ni är ju så goa här :P.
Jag är sååå nära att plocka hem en av min fasters hästar (hon bor tyvärr 4h ifrån mig så jag måste skaffa stallplats osv). 7 år gammal, korsning highlandponny/halvblod (tänk er en ponny fast typ 160 cm i manken), har inte gjort så mycket men är världens gosigaste och väldigt arbetsvillig. Dock har jag aldrig haft en egen häst och ett sånt beslut betyder ju att jag får dra ner på mina andra intressen (typ cyklingen, mina dyraste cyklar kommer jag sälja isf). Det blir knappast nästa vecka men kanske till hösten, eller rent av redan i sommar... Jag vill verkligen, verkligen skaffa häst inom relativt snar framtid men hur vet man att man är redo för ansvaret?
Sorry för OT! (Jag har tränat idag också, styrketräning som gick svinbra och sen en lätt löprunda för att försöka rensa tankarna)
KL
Hej Buke!
Jag vill också vara med i den här tråden![]()
Har i princip aldrig tränat i hela mitt liv då jag har varit ganska nöjd med hur jag ser ut ändå, men nu tänkte jag att jag ska ge min stackars kropp lite träning så den orkar med mig resten av livet också
Nu har jag inte läst igenom hela tråden och ni har säkert kommit med massor av bra tips, men hur börjar man? Jag har världens sämsta kondition och ska försöka ta mig ut och springa några gånger i veckan. Räcker det med 20-30 min till en början? Jag orkar inte längre än så
Skulle vilja träna lite styrka också men hemma till att börja med. Har ni några bra övningar? Plankan, situps, utfall?
halv kl
kan vi komma överens om att man inte få skriva om hur mycket hästtid man har i denna tråden? jag blir alldeles för avundsjuk
Och på tal om det så red jag lektion idag, på en häst jag inte ridit tidigare och det var så jäkla skoj!![]()
KL
Trött tjej 91 har vi här, shit vad slut jag är i kroppen! Jag tror att jag har tagit i lite för mycket med träningen denna veckan, har mått lite illa och blivit yr emellanåt de två senaste gångerna, men jag har liksom varit så himla motiverad att jag inte riktigt kunnat stoppa mig själv! Igår körde jag först Medball Madness på gymmet och sedan 1,5 timmes basketträning. Idag var jag på Abs Attack på gymmet och körde sedan cardio, men fick avbryta den senare när jag blev yr och började se stjärnor
Vet inte riktigt varför det blev som det blev, men kan tänka mig att det beror lite på att jag belastat samma muskelgrupper flera dagar i rad. Det var inte min mening, men passen jag har gått på har fokuserat på andra muskler än jag väntat mig, så därför blev det fel när jag körde t.ex. ett långt benpass i tisdags och sedan fick anstränga benen jättemycket på två pass dagarna därpå. Det blev liksom aldrig någon återhämtningsperiod för ben och rumpa, och även armarna fick jobba hårt både onsdag, torsdag och idag. Nåja, jag kan ju inte klaga på brist på träningsvärk i alla fall, det är en sak som är säker!
Ska försöka köra lite mer försiktigt nästa vecka, men hoppas få till lika många tillfällen ändå!![]()