Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Usch vad jobbigt! Ont i ryggen är typ det värsta som finns :(
Men det låter ju som om du har hittat en trolig orsak, om du dessutom har lång rygg så är den ju lite mer "sårbar" utan skyddande muskler. Bara att sätta igång med core, situps och rygglyft så fort värken släpper :up: Finns massa bra övningar till pilatesboll om du har en sådan!
Hoppas att det hjälper så att du slipper fler ryggskott!

Idag hade jag tänkt ge crosstrainern en omgång, men jag blev inringd att jobba istället. Efter tre-fyra timmar ute u skånsk blåst, minusgrader, cyklande och spring i trappor (dock inte nerför numer ;)) så känner jag att det är nog för idag! Hade min Back on Track knäskydd på mig för att mina knän inte skulle då i kylan, tror knäna var glada över det:D Övriga jag frös dock typ ihjäl, trots att kollegorna skrattar åt alla kläder jag har på mig :o

*kl*

Var och köpte ett par nya längdbrallor idag, då de jag har köptes för rätt många år sedan (det är skidbrallor men är klockrena att springa i vilket också är vad de använts till) och börjar spricka lite här och där.

Jag provade flera storlekar av fem eller sex olika modeller, samtliga utom två fastnade redan drygt halvvägs upp på låren, även i storlek L (jag ligger mellan M och L i träningsbyxor). Jag mätte ungefär där de fastnade och det är ca 90 cm i omkrets där. Hur många fruntimmer kan då få på sig dem, så vanligt är det väl inte med en stussvidd (för byxorna måste ju över bredaste stället) på under 90 cm?

Himla märkligt...

Men vad märkligt? Googlade och hittade en tabell på haléns hemsida, där har storlek 36 stussvidd 92...

Tackar som frågar :D Den verkar ha lugnat sig lite, idag känner jag mig piggare. Men jag nöjde mig med en 5 km promenad och hoppas kunna träna som vanligt i helgen :)

Jaa kom igen, även om man inte når upp till hundra efter 7 veckor så har man nog blivit bra starkare! :) Jag gav upp på vecka 5 sist tror jag, för några år sen. Men nu ska jag ge järnet!

Dagens enda träning blev således 40 armhävningar fördelat på 6-8-6-6-14. :)

Ja, det är vidrigt! Känner mig så handikappad :(
Men jag har ju inte tränat styrka på ett tag så det i kombination med mockning är nog ingen dunderkur för min rygg precis. Har som tur är en pilatesboll, så jag ska börja göra lite övningar så jag får lite rygg och bålstabilitet! :)

KL

Kan för övrigt säga att min våg ballat ur så idag slänger jag den :nailbiting: När jag ställde mig på den först visade den 70kg och min första reaktion var: :cautious: Klev av och ställde mig igen och då visade den 95kg. Tredje gången 85. Something is not right :p Det är dessutom ingen digital våg så den går nog inte att laga heller :angel:

Nån som har tips på var man kan köpa en bra våg som inte är allt för dyr? :idea:

KL

Hej Buke!

Jag vill också vara med i den här tråden :D

Har i princip aldrig tränat i hela mitt liv då jag har varit ganska nöjd med hur jag ser ut ändå, men nu tänkte jag att jag ska ge min stackars kropp lite träning så den orkar med mig resten av livet också :angel:

Nu har jag inte läst igenom hela tråden och ni har säkert kommit med massor av bra tips, men hur börjar man? Jag har världens sämsta kondition och ska försöka ta mig ut och springa några gånger i veckan. Räcker det med 20-30 min till en början? Jag orkar inte längre än så :o

Skulle vilja träna lite styrka också men hemma till att börja med. Har ni några bra övningar? Plankan, situps, utfall?

*knapplån*

Åååh, det här inlägget har inget med beach att göra öht men jag skriver typ bara i den här tråden och ni är ju så goa här :P.

Jag är sååå nära att plocka hem en av min fasters hästar (hon bor tyvärr 4h ifrån mig så jag måste skaffa stallplats osv). 7 år gammal, korsning highlandponny/halvblod (tänk er en ponny fast typ 160 cm i manken), har inte gjort så mycket men är världens gosigaste och väldigt arbetsvillig. Dock har jag aldrig haft en egen häst och ett sånt beslut betyder ju att jag får dra ner på mina andra intressen (typ cyklingen, mina dyraste cyklar kommer jag sälja isf). Det blir knappast nästa vecka men kanske till hösten, eller rent av redan i sommar... Jag vill verkligen, verkligen skaffa häst inom relativt snar framtid men hur vet man att man är redo för ansvaret?

Sorry för OT! (Jag har tränat idag också, styrketräning som gick svinbra och sen en lätt löprunda för att försöka rensa tankarna :))

Hej och välkommen! :)

20-30 min per gång är jättebra, varva gärna med att gå emellanåt om du inte orkar. Det är alltid bättre att gå ut försiktigt och sen öka, det ökar chanserna både för att din kropp ska hålla för den nya belastningen och att du inte tröttnar.
Övningarna du räknar upp är jättebra, du kan göra många varianter av dem för att göra det jobbigare eller för att arbeta muskeln på annat sätt. Annars armhävningar, rygglyft, höftlyft, mountain climbers, benböj...

Det viktigaste är att träningen är rolig och att du mår bra av den :)

Låter som en perfekt häst :love: Jag har ju aldrig ägt en egen häst så jag kanske inte ska uttala mig, men jag kan tänka mig att det är som att skaffa barn :D Att man aldrig riktigt är redo men man växer med ansvaret!

Jag kan rekommendera appen Sworkit, om du har Android (vet inte om den finns till Iphone, finns väl säkert något liknande där).

Är du galen? Göra armhävningar frivilligt? :p

KL

Klarade av veckans sista löprunda imorse innan jobbet, skönt att ha det gjort!

Tack för tipset! Har tröttnat så på den jag använt ett tag nu, dels för att det är samma övningar hela tiden och dels för att rösten i appen låter som världens mest uttråkade, dryga människa. (Hon fick säkert inte betalt :p)

Jaa kom igen, även om man inte når upp till hundra efter 7 veckor så har man nog blivit bra starkare! :) Jag gav upp på vecka 5 sist tror jag, för några år sen. Men nu ska jag ge järnet!

Dagens enda träning blev således 40 armhävningar fördelat på 6-8-6-6-14. :)

Kul!! Hur gick det förra gången? Jag är alltid sjukt peppad när jag kör igång med något men sen är det lite si och så med disciplinen :meh::o

Jag har blivit sjukt klen i armarna, så det skulle definitivt behöver någon peppande utmaning. När jag ser folk göra saker som jag förr klarade av blir jag ruskigt förbannad. I mitt minne är det enkelt, men när jag väl hänger där och ska försöka mig på Shins undrar jag alltid vem fan som hängde en 100kg säck i fötterna på mig. :crazy: Fuskigt att det var så lätt när man var liten och typ inte vägde nåt. Och då är jag inte ens nån tungviktare nu i vuxen ålder heller.

*kl*
Jag tog mig iväg på gruppträning på xtra idag också. Och herre min je så tungt det var bitvis! :o Jag ligger i sängen sen en timme tillbaka nu och är helt totalt slut :D Har flyttat det sista från gamla lägenheten också så nu börjar det "roliga" med uppackning. Och sortering :angel: Imorgon hoppas jag hinna/orka en sväng ute med stavarna. Men jag vill att snön ska försvinna så att jag kan använda mina nya skor! :D

Känns det rätt ska du göra det. Vill man så går det. Jag var osäker om jag skulle fixa att ha kvar min häst när jag separerade och på tim-vik. Men allt gick och jag hade kvar honom. Man får prioritera om lite, men det går om man verkligen verkligen vill.

Ang hästar, red min nya igår, lika fantastisk då! Jag är fasiken kär! :love: Räknar inte ridningen som motion än med tanke på att vi snackar 20 minuter åt gången nu ett tag framöver. Jobbigaste är att hämta in henne från hagen. Men men.

Ska ladda för skivstångIntervall imorgon innan jobbet. Och nu ska jag gå och borsta tänderna så jag inte äter något mer ikväll! Så är det bara! Annars känns det som att det lätt kan gå överstyr ikväll.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
544
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
414
· Visningar
9 426
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 732
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka