Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Åh vad gott det låter! Här äts det vanliga frukosten på två ägg och lite turkisk yoghurt m bär, inte lika god lördagsfrulle ;)

zassoo: Det är ju jättebra med iaf en promenad när du inte är hundra. Man måste ju låta kroppen återhämta sig :).

Tassetass: Vad kul med fjällenresa! Blir det bara längd eller utför med? :)

*kl

Igår blev det ingen träning, men jag var på löplabbet och provade ut ett par skor så nu är jag verkligen fit for fight! Blev lite nya löparkläder med.

Planen är att bara åka längd, får väl se om jag hyr slalomskidor en dag eller två, men troligtvis inte. :p

Mina två cent gällande det fetmarkerade är att låter som en solklar brist på vätska och/eller energi, troligtvis det första. Är musklerna i sig helt slut är det i regel just i den eller de musklerna man känner det, men när man blir yr och illamående så är det hela systemet som är påverkat och vätskebrist är ju det vi är känsligast för.

Så drick mer! Du behöver preppa med vätska några timmar inför passen också eftersom du kör så pass hårt och drick lite och ofta under passen. När jag kör spinning så dricker jag en klunk minst var 3-4:e minut (varje låtbyte), kroppen kan inte ta upp stora mängder åt gången men dricker man lite och ofta får man ändå i sig det kroppen behöver.

Kanske behöver du rent av använda Resorb eller liknande vätskeersättning, jag känner många som dricker det till varje pass för annars blir det knas med balansen i kroppen.

Det ligger nog något i det där hörredu. Jag är extremt dålig på att dricka redan från början, dricker kanske ett halvt glas av något per mål och får verkligen tvinga mig om jag ska dricka mer än ett glas rent vatten om dagen. På gymmet brukar jag ha som regel att jag ska tömma vattenflaskan jag har med mig, men det brukar tyvärr snarare bli att jag står och häller i mig det när jag är klar bara för att jag måste. Jag kände under passet igår att jag blev jättetorr i munnen jättefort, men det blev aldrig någon naturlig paus med tid för att dricka så då blev det att jag sparade det till sist igen. Under basketträningen är det lättare då vi blir beordrade att dricka ca var tjugonde minut, men är det ingen som påminner mig så blir det sällan att jag dricker under passet.

Ska verkligen skärpa till mig på den fronten och börja ha en karaff med vatten ståendes i kylen som en påminnelse, och se till att ha vattenflaskan nära mig även när jag går på pass. Tack för din input, klokt och intressant som vanligt!

Härligt! Hoppas du får en superfin vecka!

Mineur:
Haha tack! Den förändras ganska fort när jag är duktig med mat och motion, sen är man ju tyvärr sin egen värsta kritiker :).

Blev ett hyfsat rygg/bicepspass idag, mycket marklyft som kändes okej, här kommer en video också :D

http://www.youtube.com/watch?v=12TV1rBJA6M

Testade lite negativa pull-ups, kände mig som en apa som dinglade i en gren, hahahaha.

namnlos_52e3bd699606ee606adca432.jpg

Låter som en perfekt häst :love: Jag har ju aldrig ägt en egen häst så jag kanske inte ska uttala mig, men jag kan tänka mig att det är som att skaffa barn :D Att man aldrig riktigt är redo men man växer med ansvaret!

Känns det rätt ska du göra det. Vill man så går det. Jag var osäker om jag skulle fixa att ha kvar min häst när jag separerade och på tim-vik. Men allt gick och jag hade kvar honom. Man får prioritera om lite, men det går om man verkligen verkligen vill.

Som någon annan nämnde tror jag aldrig att man kommer att känna sig riktigt redo för ett så stort ansvar, utan ibland får man bara gå lite på magkänslan också. Men är det så att du redan gått och funderat på att skaffa häst ett tag nu så är det ju verkligen inget impulsbeslut, även om det nu sker lite tidigare än du kanske tänkt. Så har du bara ekonomin och tiden för det tycker jag verkligen att du ska passa på om du känner att det här är något du verkligen vill! Kan ju vara skönt att det är en släkting du köper hästen av också, någon som du redan känner och har kontakt med liksom. Du skulle inte kunna ta hästen på foder i något halvår eller så först, för att känna av lite?

Tusen tack för era svar, ni är så kloka! :) Min faster har sagt att jag får låna hästen "tills jag inte mäktar med att lämna tillbaka honom" så att ta honom på foder först är absolut inga problem, och det tror jag vore det bästa. Ett litet aber är att min kille kommer bli klar med sin utbildning i höst och då är tanken att vi ska flytta ihop "någonstans i världen". Jag är hyfsat pepp på att köpa och renovera ett hus på hans föräldragård (där det vore perfekt att ha hästar!) och det vill min pojkvän också. Dock kan det även bli så att han får ett erbjudande om jobb utomlands och då har jag sagt att jag följer med. Å andra sidan, om jag lånat hästen på foder och det skulle bli så att vi flyttar utomlands så kan han alltid flytta tillbaka till min faster. Att prioritera om mina egna intressen och pengar har jag inga som helst problem med.

Ååh, låter som en supermysig häst. Jag slutade rida efter jag sålde min sista ponny så en stor häst i ponnyformat låter helt perfekt i mina öron:D

Det var någon mer jag skulle svara nåt till men glömde..

Jag gillar också ponnys! Detta är en väldigt söt häst. Finns en halvdan film där hästen figurerar här:
http://www.youtube.com/watch?v=L3IS5H2wzGs

Min kille hade fått instruktioner om att filma men eftersom han tycker att dressyr är svintråkigt filmade han mest... allt annat ;). Jag försökte koncentrera mig men varje gång vi passerade hörnet där Johan och hunden Strimma befann sig tappade både jag och Theo (hästen) fokus, haha.

Förlåt för OT! För att inte bli utkastad ur tråden kan jag rapportera att jag stakat 27 km (tre varv runt en sjö) på drygt 2 h idag. Väldigt lugnt och behagligt tempo så det blev aldrig riktigt jobbigt, men skönt att ha fått lite stakmeter i ryggen iaf.

Senast ändrad:

Bara för det var jag tvungen att ta mig ut och springa, fast att det snöade och blåste kalla vindar.:p 12,5 km blev det :)

Min faster har sagt att jag får låna hästen "tills jag inte mäktar med att lämna tillbaka honom" så att ta honom på foder först är absolut inga problem, och det tror jag vore det bästa. Ett litet aber är att min kille kommer bli klar med sin utbildning i höst och då är tanken att vi ska flytta ihop "någonstans i världen". Jag är hyfsat pepp på att köpa och renovera ett hus på hans föräldragård (där det vore perfekt att ha hästar!) och det vill min pojkvän också. Dock kan det även bli så att han får ett erbjudande om jobb utomlands och då har jag sagt att jag följer med. Å andra sidan, om jag lånat hästen på foder och det skulle bli så att vi flyttar utomlands så kan han alltid flytta tillbaka till min faster. Att prioritera om mina egna intressen och pengar har jag inga som helst problem med.

Detta låter ju helt perfekt, du blir inte helt låst med hästen, men kan ändå välja att ta den om husplaner och sånt går i lås :) drömscenario!

Den ser ju jättetrevlig ut, do it! Tror du kommer ångra dig gravt annars (been there, done that :( )
Älskar din killes sportkommentarer :D

Snällt att ni är peppiga :)! Jo det är ett drömscenario, dessutom är hästen egen uppfödning och jag har ridit och umgåtts med båda hans föräldrar. Det är en stor fördel tycker jag att veta om allt som hänt i hästens liv och dessutom ha koll på hur föräldrarna beter sig.

Tittade på dina marklyft nu förresten och tycker det ser bra ut. Du lyfter mycket med benen vilket jag har fått lära mig att man ska. Men som vanligt tycker jag att man kan pausa längre mellan varje repetition och verkligen ta in ny luft, annars blir det svårt att hålla bålspänningen. Denna vikt ser dock väldigt lätt ut för dig så du håller ryggen hela vägen, men när du börjar köra tyngre är bålspänningen A&O. Du verkar ha långa ben vilket inte alltid är en fördel i marklyft, man måste liksom lyckas timea rörelsen så att benen rätas ut i takt med att stången åker upp.

Klart du ska testa! Du låter redan som att du har planerat hur det ska bli och då brukar man ha bestämt sig omedvetet ;) det kommer bli jättebra! :)

*kl*
Idag kom mamma hem med ett dragbälte till mig. Tänkte försöka fästa dotterns pulka vid det så kan jag gå med stavarna och dra henne till/från dagis så länge det är snö nog :) ska testa lite imorgon tänkte jag :)

Tack för input :) ska tänka mer på att pausa i bottenläget, jag tror jag låter den studsa upp för att det är bekvämt så :D
Ska testa 55 kg nästa gång och försöka filma då med...

KL.
Blev en 5 km promenad på isen nu också :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
544
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
412
· Visningar
9 395
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 732
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka