Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mina två cent gällande det fetmarkerade är att låter som en solklar brist på vätska och/eller energi, troligtvis det första. Är musklerna i sig helt slut är det i regel just i den eller de musklerna man känner det, men när man blir yr och illamående så är det hela systemet som är påverkat och vätskebrist är ju det vi är känsligast för.
Så drick mer! Du behöver preppa med vätska några timmar inför passen också eftersom du kör så pass hårt och drick lite och ofta under passen. När jag kör spinning så dricker jag en klunk minst var 3-4:e minut (varje låtbyte), kroppen kan inte ta upp stora mängder åt gången men dricker man lite och ofta får man ändå i sig det kroppen behöver.
Kanske behöver du rent av använda Resorb eller liknande vätskeersättning, jag känner många som dricker det till varje pass för annars blir det knas med balansen i kroppen.
Kollade på utmaningen och jäklar vad du har gått Zass! Damn!
Låter som en perfekt hästJag har ju aldrig ägt en egen häst så jag kanske inte ska uttala mig, men jag kan tänka mig att det är som att skaffa barn
Att man aldrig riktigt är redo men man växer med ansvaret!
Känns det rätt ska du göra det. Vill man så går det. Jag var osäker om jag skulle fixa att ha kvar min häst när jag separerade och på tim-vik. Men allt gick och jag hade kvar honom. Man får prioritera om lite, men det går om man verkligen verkligen vill.
Som någon annan nämnde tror jag aldrig att man kommer att känna sig riktigt redo för ett så stort ansvar, utan ibland får man bara gå lite på magkänslan också. Men är det så att du redan gått och funderat på att skaffa häst ett tag nu så är det ju verkligen inget impulsbeslut, även om det nu sker lite tidigare än du kanske tänkt. Så har du bara ekonomin och tiden för det tycker jag verkligen att du ska passa på om du känner att det här är något du verkligen vill! Kan ju vara skönt att det är en släkting du köper hästen av också, någon som du redan känner och har kontakt med liksom. Du skulle inte kunna ta hästen på foder i något halvår eller så först, för att känna av lite?
Ååh, låter som en supermysig häst. Jag slutade rida efter jag sålde min sista ponny så en stor häst i ponnyformat låter helt perfekt i mina öron
Det var någon mer jag skulle svara nåt till men glömde..
Min faster har sagt att jag får låna hästen "tills jag inte mäktar med att lämna tillbaka honom" så att ta honom på foder först är absolut inga problem, och det tror jag vore det bästa. Ett litet aber är att min kille kommer bli klar med sin utbildning i höst och då är tanken att vi ska flytta ihop "någonstans i världen". Jag är hyfsat pepp på att köpa och renovera ett hus på hans föräldragård (där det vore perfekt att ha hästar!) och det vill min pojkvän också. Dock kan det även bli så att han får ett erbjudande om jobb utomlands och då har jag sagt att jag följer med. Å andra sidan, om jag lånat hästen på foder och det skulle bli så att vi flyttar utomlands så kan han alltid flytta tillbaka till min faster. Att prioritera om mina egna intressen och pengar har jag inga som helst problem med.