Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Gud vad trist! :( Vad har du gjort?

Förmodligen så har jag väl gått ut för hårt med träning nu i alldeles för dåliga skor. Och inte lyssnat när kroppen sagt att det gjort ont utan bara pressat på ändå. Vilket är skitdumt när man är galet otränad och dessutom tung. Så jag får ju skylla mig själv, även om jag inte vill. xD

Haha åh men din stackare! Förstår dig med slalomen, har åkt utför en del i yngre dar men är inte ett dugg sugen på att göra det igen, jag är för feg! Tycker du gör rätt som håller dig till planmarken :D Hoppas du kan åka imorgon!

Ja det var kanske inte så smart ;) Men nu är det gjort och du får fokusera på att åtgärda skadan. Har du möjlighet att köpa ett par bra skor? Gör det jätteont ska du naturligtvis inte träna, men när du vilat lite och bytt skor kan du ju börja lite försiktigt igen. Med en bättre plan den här gången :D

Skönt att jag inte är ensam. :D Jag vill vilja åka slalom, hela sambons familj åker och det skulle liksom göra allt så mycket enklare. :p Har i alla fall varit tydlig med sambon att vår framtida unge ska stå på ett par slalomskidor så fort hen kan stå upprätt. ;)

Nej men vilken resa! Tråkigt at det inte finns lite lättare backar att åka i. Håller tummarna för att du kommer ut i längdspåren imorgon!

cili: rollerderby verkar svintufft tycker jag:D

*kl

Ok, så idag var jag och körde ben och rygg på gymet och eftersom det aldrig är någon som följer med mig har jag filmat själv:D:nailbiting: Så vore ju jättesnällt om folk vill ge lite tips och så. Filmade knäböj från sidan och snett framifrån och sen marklyft, men första setet marklyft ställde jag inte in kameran bra så då syntes bara halva jag (överkroppen försvann ur bild) och när jag skulle göra om såg jag att batteriet blinkade att det var slut så det blev kanske lite stressiga mark på filmen:p Först är det 3 raka mark och sen 3 vanliga. Ska det föreställa iaf;)

Böj från sdian (40 kg): http://www.youtube.com/watch?v=0k6TcEoKZUA&feature=youtu.be

Böj snett framifrån (40 kg): http://www.youtube.com/watch?v=m2cuO-h9MZQ&feature=youtu.be

Mark (45 kg): http://www.youtube.com/watch?v=K8fkvK0XDow&feature=youtu.be

Löpning idag, tempoträning. 1 km lugn löpning, runt 7 min/km, därefter 2 km med fartökning, ca 6 min/km. Avslutade med 1 km lugn löpning igen. Tufft under fartökningen! Efter drygt en km ville jag sluta, men tvingade mig själv att fortsätta. Vid 1,3 tänkte jag "nä men jag kör bara 1,5 km istället... det är ju bra det också". Kom till 1,5 och var aptrött, men tänkte "lite till". Kom till 1,6 och tänkte "men för fan, 400 ynka meter orkar du väl springa?!". Så då öste jag på den sista biten och var tvungen att stanna sen för att jag var så trött :D Så jag pausade faktiskt efter 3 km och lät pulsen lugna sig lite innan jag tuffade iväg på den avslutande kilometern.

Har satt ett litet mål att jag vill kunna springa 5 km på 30 min (helst under) innan året är slut, så lite fartträning känns nödvändigt :D

Blä, jag ska med börja med tempoökningar men det är ju så pinigt, bättre att ligga kvar i bekvämlighetszonen kanske? :D

kl

Nu ska jag bege mig mot årets första motionspass: en ridtur.
Blir en lugn sådan dock, hästen har inte gått så hårt senaste tiden och jag är fortfarande inte helt frisk. Så jag ska packa in mig i thermoridbyxor och vinterjacka trots det milda vädret

Jag ser också fram emot årets första träningspass ikväll!

Det blir något som heter "Red Hot Dance Fitness". Var på samma pass förra veckan och instruktören kör tydligen detta i USA annars så något "hippt" därifrån antar jag. Men jag behöver verkligen skingra mina tankar lite idag och då är sånna pass perfekta där man även måste använda hjärnan lite ;)

kl

Jag var på årets första träningspass igår och dansade hiphop (old school hiphop till wu tang clan). En kompis kommentar efter passet var ju att "där förbrände man ungefär minst hälften av julmaten", och jag menar på att shiiiiiiiiiit vad alla old school hiphopare har kondis! (alltså, så sjukt kondiskrävande pass, det var galet!) Men sjukt kul såklart!

Mitt största mål för året är att hålla en jämnare och bra nivå på träningen, har haft några dippar under året då jag inte tränat alls typ, det känns inte så bra. Mitt andra mål är att äta bättre hela tiden (inte gå i perioder med nyttigt/onytttigt som det är nu), mindre socker/snacks och mer grönsaker, och gärna mer veg. Kan jag hålla de målen så tror jag mina andra mål kommer på köpet (bli lite smalare/mer slimmad, bättre kondis och starkare).

Just nu är det lite skralt, men det löser sig förhoppningsvis! :) Annars får jag skjuta upp min löpträningsplan tills jag har bra skor helt enkelt och göra stötfri träning tillsvidare. :)
Bättre plan låter klart vettigt! xD

Kl*

Idag tog jag mig ut på en knapp timmes ridtur i allafall, utan stigbyglar eftersom det gjorde för ont med, och det kändes kanon att kunna göra någonting i allafall! ^^

Böjen ser ju otroligt bra ut tycker jag! Imponerad över din rörlighet, själv är jag som ett kylskåp i jämförelse :).

Marken förstår jag inte riktigt om du vill köra raka eller vanliga? Eller både och? Jag propsar som vanligt för "död" start (även om detta ser väldigt lätt ut för dig), dvs att du lägger ner stången på golvet efter varje repetition och tar ny luft. På tyngre vikter är det absolut nödvändigt för att orka hålla spänningen i bålen.

Jag filmade lite förra veckan (har en ny iPhone med mycket bättre kamera än min förra så det är mycket roligare nu eftersom man faktiskt ser nåt, haha). Dock lite svårt att få till en bra vinkel när man är själv. Det här brukar jag köra som uppvärmning för att få igång kroppen lite: styrkeryck följt av ryckböj (stången ovanför huvudet). Tyvärr försvinner stången när jag har den över huvudet men jag tror man förstår vad som försiggår. Bra för rörligheten och inte lika tekniskt svårt som ett riktigt ryck:

http://www.youtube.com/watch?v=74Z4Of-Gibo&list=UU_iEjVfeEJRtdC52bPcHNlA

Så här kan det se ut när jag kör marklyft. Här är ett av setten när jag kör 5x5 på 90 kg (typ snortungt för mig). De första tre repetitonerna är OK, sen ser man att jag börjar bli trött och rumpan sticker iväg. Väldigt intressant att se sig själv faktiskt :).

http://www.youtube.com/watch?v=ProQOXt-2F8&feature=c4-overview&list=UU_iEjVfeEJRtdC52bPcHNlA

Just nu kör jag marklyft med tyngdlyftningsskor vilket egentligen inte är optimalt. Dock är jag så van vid det så jag vill inte ändra teknik nu mitt i en pågående upptrappning, men tänkte experimentera med att köra barfota när mitt program tar slut om 3 veckor.

kl

ÄNTLIGEN FRISK!
Ska iväg med två killkompisar och köra ett snabbt och mjukt axelpass och sen simma lite. Det gäller att börja försiktigt trots att det är svintråkigt!
Ska bli hur kul som helst att komma igång igen!

Hugger min egen knapp.

Fick ihop 30minuter styrkeövningar med mina nya - cili-donerade - snorgröna hantlar. Nu känns kroppen lite lagom mör och jag gissar att mina 60+ squats kommer att kännas av imorgon. x)
Men jag är happihappi över att ha hittat något som funkar när jag nu inte kan gå/springa någon vecka eller så. :)

Jag tror du klarar under 30 minuter galant! Jag hade det som mål förra året till vårruset och trodde inte jag skulle klara det med dålig träning, men det gick galant. 29:27 tror jag det hamnade på. I år är målet under 27 minuter. Men det känns sådär just nu...

*knapp*
Idag är jag feberfri! wihoooo! Men har svettats ut hela Atlanten i sängen i natt kändes det som när jag vaknade. Så hoppas det håller i sig på bättringsvägen nu. Har klarat dag 2 med mejerifri lchf galant. Alltså inga mjölkprodukter utom ost och smör. Tänkte det skulle kicka igång viktminskningen lite. :) Har anmält mig till Crosstrainigpass på måndag, men får se hur det blir med det. Och veckan efter börjar Friskis igen. Hoppas på att friskvårdscheckarna kommer snart så jag får köpa mig ett nytt gymkort. Mitt går ut den 10/1. Men dom är så skjysta på mitt gym så dom låser upp en månad i taget tills checkarna kommit så reglerar dom slutdatum på kortet sen. Bra att bo på liten ort ibland ;)

Får hoppas på det! Tror intervaller och tempoträning kommer hjälpa mycket. :)

Skönt att du är feberfri!

Oh vad kul att du tycker böjen ser bra ut! Tack:)

Ang marken; det blev lite stressigt med dem som sagt så ska nog filma en annan dag med. Jag tänkte att det var först ett par raka och sedan ett par vanliga på slutet. Ehe:p Men jag ska kanske satsa på att lägga på lite mer vikt och lägga ner stången imellan! Ska göra det och sen filma nån bättre gång tror jag. Tack så mycket för tipsen!

Den där ryckgrejen ser riktigt farlig ut:D Haha, skulle nog behöva lite coaching för att våga prova den själv i gymet!:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
538
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
412
· Visningar
9 377
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
216
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 655
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet