Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Men du kan inte planera vecka för vecka liksom, eller bara ett par dagar i förtid? Jag jobbar också oregelbundet med schema för 5 v i taget, så idag vet jag ju hur jag jobbar nästa vecka och då har jag en plan (i huvudet) för hur min träning ska se ut. Men nej, det funkar ju liksom inte att bestämma att man ska träna varje måndag kl 17.00 typ!

Zass: Låter och ser gott ut! Vad är grejen med mandelmjölk, stor skillnad mot vanlig mjölk?

Kan ju också ge ett mattips förresten! Gjorde en jättegod chili con carne igår och jag tänker att det borde vara riktigt nyttigt ("nyttigt" som i proteinrikt och hyfsat fett och kalorisnålt). Nötfärs, massa lök, vitlök, riven morot, buljongtärningar, krossade tomater, kidneybönor och vita bönor. Kryddas med massa paprikapulver och chiliflakes. Till hade vi en äppelkvarg; rivet äpple, kvarg och lite salt. :d:d

Nu ikväll blir det utemat, tror det blir en köttbit av något slag och ett glas rött!

Men du kan inte planera vecka för vecka liksom, eller bara ett par dagar i förtid? Jag jobbar också oregelbundet med schema för 5 v i taget, så idag vet jag ju hur jag jobbar nästa vecka och då har jag en plan (i huvudet) för hur min träning ska se ut. Men nej, det funkar ju liksom inte att bestämma att man ska träna varje måndag kl 17.00 typ!

Jo, det är klart att det går. Men det känns som att det är svårare att få en bra rutin på det, som om det blir lite mer hipp som happ och det är det som gör det så svårt när motivationen saknas :(

*kl*

Veckan fick avslutas med 66 minuter på trainern framför skidskyttestafetten. Försökte se det som ett återhämtningspass och hålla pulsen relativt låg, var svårt emellanåt eftersom skidskyttet blev så jäääkla spännande. :D

Träningsveckan slutar således på 8 h 51 min, väldigt blandad kompott! Spin, skivstång, crossfit, skidor, promenader och så trainern här på slutet. Himla nöjd!

Åh det låter sådär lagom jobbigt för benen:p Vad duktigt av dig att både gå en långrunda och sen springa u djup snö!

Tass: Du är väl värd vilan, njut av att du gjort en riktigt bra träningsvecka! :)

Pepp: För mig går inte -30 och soligt riktigt ihop, känns som att vädret bara hånar oss när de skriver soligt samtidigt som det är minusgrader ;)

Mandelmjölk är ju väldigt poppis bland "hälsomänniskor" just nu, så jag var tvungen att testa :angel: Den är inte alls god att dricka som den är, men funkar finfint i smoothies och så!

Den är laktosfri, innehåller mindre kolhydrater och mindre mättat fett än vanlig mjölk. Däremot även mindre protein och kalcium. Jag kommer nog inte köpa det igen, älskar vanlig mjölk :love:

Ska göra ett försöka att åka in och gymma minst två gånger veckan efter den som kommer nu i alla fall. Åker bort den här veckan, och är ju inte riktigt frisk än så det känns bättre att vänta lite än att försöka klämma in det i mitt tighta schema.

Just det, handlade inför veckan och tänkte köpa musli att äta till frukost. Kollade på AXAs musli som hade 160 kcal/100 gram, kollade sen på min favoritmusli; START med hasselnötter…. 450 kcal/100 gram. Jäklar alltså, det blev AXA som vann ;)

Verkligen en bra träningsvecka!

Emth, ja riktigt jobbigt! Alldeles stel i vader och hälsenor nu, blir mycket tänja och stretcha ikväll! Oj, bara 160 kcal? Vad är det för müsli? (länka, länka :D)

Pepp: För mig går inte -30 och soligt riktigt ihop, känns som att vädret bara hånar oss när de skriver soligt samtidigt som det är minusgrader ;)

För mig som är uppvuxen på samma breddgrader som pepp är sol (de dagar under vintern som solen tar sig över horisonten) och -30 nästan synonymt på vintern. Åtminstone under några månader (typ december-februari) så vet man att om himlen är blå så är det kallt som fan ute. Det är verkligen helt bakvänt att titta ut genom fönstret och tänka "YES, det är mulet!". :D

Fast det är rätt läckert när det är sådär kallt, det blir ett väldigt speciellt ljus ute.

-31 på denna bild:

202255_182939605181061_49420147_o.jpg

Haha ja jag tänkte väl! :D Tror inte jag hittat någon müsli som har mindre än 340 kcal/100 g, därför jag var så förvånad :p

Ja, ungefär sådär har det sett ut idag :) jag uppskattar faktiskt dom kalla dagarna, för då får man ju faktiskt se solen :love:

Idag blev det bröst/triceps/axlar! Lagomt oengagerat pass, haha, insåg när jag kom hem att jag glömt bort att göra två övningar?! Hahaha, failen på den!

Har skrapat ihop 4 timmar och 56 minuter denna veckan, styrketräning/kettlebell och en promenad. Får som sagt se om det blir en till promenad ikväll, nu ska jag diska och göra biffar!

Gud, ni som bor uppåt i landet... Skulle aldrig komma ut! Jag har svårt att ta mig ut bara i de här få minusgraderna som är här. Huva! Hur känner ni som bor där uppe, vänjer ni er och tar er ut ändå eller blir det mest inomhusträning? Kan ju knappt vara nyttigt för luftrören att motionera i sådan kyla...

Man vänjer sig nog :) jag skulle dock aldrig fara ut och springa (nu springer jag ju inget visserligen) i såhär många minusgrader utan att ha mask eller liknande, promenader är inga problem! Bara att bylsa på sig och vagga fram :D

Jag promenerar ju bara som motion men har i alla fall fått ihop 5 timmars promenad, 28,5 km. Blir i snitt 4 km/dag, det känns väl helt okej men hade kunnat fått ihop mer. Både i fredags och i lördags latade jag mig (men då var jag trött efter jobb)... Bättring till nästa vecka :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
549
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 20 21 22
Svar
423
· Visningar
9 570
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
224
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 772
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31