Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Gud en sån vacker bild. Även om jag inte gillar snö så är det verkligen så himla fint, särskilt när det är så gott som orört sådär ute på landet.

KL

Blir ingen PW idag. Har haft halsont sedan igår så kom på att det nog inte var den bästa idén, så tänkte bara ta en vanlig promenad. Men framåt eftermiddagen började jag få riktig sjukling-känslor och började frysa så jag huttrade i soffan trots fleecetröja, ulltofflor och två tjocka filtar. Somnade till slut och var däckad i två timmar, mådde dåligt men tog en tablett och nu känns det okej igen. Så blir vilodag för mig med :(

Åh, så fint!

KL

Jag började veckan med en springtur nu ikväll. Det går framåt, idag blev det nästan 5 km, och det känns fortfarande "lätt", nu ska jag öka långsamt ett tag framåt!

Vad spännande att börja nytt jobb!

*kl
Jag har köpt en blender! Jag och min kompis impulsköpte varsin på ICA idag, var kampanjpris... Så nu ska jag göra smoothies tänkte jag.
Ska testa havremjölk, banan och jordnötssmör imorgon :love:
Undrar om bananen ska vara lite fryst för bäst resultat?
Vad brukar ni göra för smarriga smoothies? :banana:

Jag brukar bara ha vaniljyoughurt och lite olika frysta bär. Har provat med banan i också, men jag tyckte det blev för sött, så jag kör utan det!

Jag brukar göra med stavmixern, och ofta ha kvarg, proteinpulver, hallon, banan och mjölk eller juice :)

Det lät gott! Ja om man tar bort bananen vill säga :p

Ni som har yoghurt i smoothie, vilken använder ni?
Vill ju gärna ha en utan en massa socker i.

Sitter och tittar på pulsklockor, vilka har ni?
Finns många att välja på men de är ju så dyra, vilka är bra eg? Vad ska man titta efter? :p

Ta en naturell yoghurt? Blir ju inte sött då, så där får jag ju hjälp av bananen. Men proteinpulver ger ju lite sötma :)

Det funkar ju :)
Urk banan har jag aldrig klarat av :p Men lite stevia kanske funkar, eller som sagt proteinpulvret.

Jag brukar ha naturell lättyoghurt i mina smoothies. Tycker att bananen ger sötma så det räcker gott och väl. Sen har jag ofta i apelsin också för lite mer syrlighet. Det toppas med vad jag har hemma för stunden, t.ex. mango, ananas, kiwi, jordgubbar, blåbär, hallon, "trädgårdsbär" (fryst bärmix). Ibland har jag i en skvätt juice också/istället för apelsinen

KL

Har inte hunnit hänga med så mycket de senaste sidorna, men hoppar in och summerar den gångna veckan en dag för sent!

Måndag: 80 minuter på gymmet med fokus på ben, rumpa och armar. Kom knappt ur sängen dagen därpå och hade rejäl träningsvärk i fyra dagar...

Tisdag: 5 km promenad, annars vila.

Onsdag: "Medball Madness" på gymmet, vilket visade sig vara ett riktigt bra och allsidigt pass som tränade typ allt på samma gång. Det var dock inte så jobbigt som det hade kunnat vara, så nästa gång kör jag nog lite tyngre vikter tror jag.

Torsdag: "Target Triceps" på gymmet, en jäkla massa armövningar med andra ord! Det sved rejält i musklerna, men kändes lite märkligt att fokusera på en så pass liten del av kroppen. Avslutade med lite konditionsträning på löpbandet.

Fredag: "Abs Attack" på gymmet. Aj. Mycket effektivt, men jag kan ju inte direkt säga att jag njöt... Körde lite lättare benpass efteråt vilket kändes skönt.

Lördag: Vila.

Söndag: 6 km promenad, annars vila.

Jag är faktiskt sjukt nöjd med den här veckan! Dels har jag testat tre nya pass på gymmet som lanserades nu i årsskiftet, och jag har verkligen tagit ut mig vid varje träningstillfälle (förutom möjligtvis Medball Madness). Maten har väl varit lite sisådär med en del onyttigheter, men jag känner mig ändå rätt nöjd med mig själv och fick ju en rejäl ego boost av PT:n om inte annat :p

Planen för veckan är som följer:

Måndag: Vila

Tisdag: Abs Attack samt längre benpass på gymmet.

Onsdag: "20 Minute Bootcamp" på gymmet och sedan antingen armar eller kondition beroende på vad passet bjuder på.

Torsdag: Antingen vila eller Medball Madness på gymmet, jag får se lite hur veckan utvecklar sig.

Fredag: Cirkelträningspass på gymmet.

Lördag: Promenad, minst 5 km.

Söndag: Vila.

Oh ananas är gott!

Mineur: Ser ut som en bra vecka! :)

Törs/bör man styrketräna med ont i ryggen?
Har någon låsning eller vad det är mellan skulderbladen, antar att det är den som ställer till det. Just nu skulle jag vilja ta bort hela övre delen av ryggen :cautious: Så vet inte riktigt vad jag vågar göra, borde ringa massören känner jag, men har inte råd eg juu! Gaaah!

KL
Förra veckan gick hyfsat bra i träningssynpunkt, men nu måste jag komma igång igen. Lyckades dra på mig en mjölkstockning + hade lilleman själv hemma hos min mor (som är halvt hysteriskt p g a far på sjukhus), vilket gjorde att det inte blev något idag. Men jag får ta igen det i morgon istället, helt enkelt. Lördagens vägning visade -0.5kg sedan veckan innan, vilket ju får ses som ett bra resultat (speciellt med tanke på att jag råkade göra banankakor ...).

Däremot har jag insett att jag behöver en träningsbh :o Jag har rätt stora bröst från början, och nu när de är fulla med mjölk är det inte jätteskönt när de skumpar. Vad använder ni andra? Sådana med dragkedja eller sådana man drar över huvudet?

Över huvudet! Dragkedja känns som om det kan bli obekvämt, jag vill ha så få störande grejer som möjligt ;)

(känner mig lite som en Ida den allsmäktige, som bara är inne och svarar på folks frågor just nu)

Senast ändrad:

Har du större byst ska du inte välja en du drar över huvudet, den kommer aldrig att sitta tillräckligt tight. Jag har en från champion som är en kombination, den sitter ihop i brottarryggen men du knäpper bandet under bysten i ryggen sen. Det är den som håller i bäst av de olika jag har. Har ca 100 E i storlek.

Över huvudet!
Dragkedja känns osäkert, dels kan det bli obekvämt och sedan blir det lite jobbigt om den pajar och går upp :p
Jag har en från Nike som är super :)
Även linne med inbyggd behå är bra tycker jag, det jag har är rätt tajt så det håller behagen på plats :p (också nike förövrigt)

Kl. Fuck, åt en liten skål med laktosfri fil igår som kvällsmål, vaknade av världens magknip :'( att jag aldrig lär mig.
/pepp som ska upp om fyra timmar. ..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
546
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 20 21 22
Svar
420
· Visningar
9 489
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
221
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 738
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Sytråden del 4
  • Israel vs. stora delar av världen

Hund, Katt, Andra Djur