Sv: Beach 2014 del III
KL
Har inte hunnit hänga med så mycket de senaste sidorna, men hoppar in och summerar den gångna veckan en dag för sent!
Måndag: 80 minuter på gymmet med fokus på ben, rumpa och armar. Kom knappt ur sängen dagen därpå och hade rejäl träningsvärk i fyra dagar...
Tisdag: 5 km promenad, annars vila.
Onsdag: "Medball Madness" på gymmet, vilket visade sig vara ett riktigt bra och allsidigt pass som tränade typ allt på samma gång. Det var dock inte så jobbigt som det hade kunnat vara, så nästa gång kör jag nog lite tyngre vikter tror jag.
Torsdag: "Target Triceps" på gymmet, en jäkla massa armövningar med andra ord! Det sved rejält i musklerna, men kändes lite märkligt att fokusera på en så pass liten del av kroppen. Avslutade med lite konditionsträning på löpbandet.
Fredag: "Abs Attack" på gymmet. Aj. Mycket effektivt, men jag kan ju inte direkt säga att jag njöt... Körde lite lättare benpass efteråt vilket kändes skönt.
Lördag: Vila.
Söndag: 6 km promenad, annars vila.
Jag är faktiskt sjukt nöjd med den här veckan! Dels har jag testat tre nya pass på gymmet som lanserades nu i årsskiftet, och jag har verkligen tagit ut mig vid varje träningstillfälle (förutom möjligtvis Medball Madness). Maten har väl varit lite sisådär med en del onyttigheter, men jag känner mig ändå rätt nöjd med mig själv och fick ju en rejäl ego boost av PT:n om inte annat
Planen för veckan är som följer:
Måndag: Vila
Tisdag: Abs Attack samt längre benpass på gymmet.
Onsdag: "20 Minute Bootcamp" på gymmet och sedan antingen armar eller kondition beroende på vad passet bjuder på.
Torsdag: Antingen vila eller Medball Madness på gymmet, jag får se lite hur veckan utvecklar sig.
Fredag: Cirkelträningspass på gymmet.
Lördag: Promenad, minst 5 km.
Söndag: Vila.