Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
KL.
Inte så bra träningsvecka här blir lite så att börjar veckan dåligt så har jag svårt att vända den till det bättre, men det är väl bara att träna på...
4,83 timmar allt som allt.
Såhär såg våran brunch ut förresten tyvärr kunde inte karln äta så mycket då han är febrig och sjuk, desto mer till mig då
Nu sitter jag på tåget hem från Stockholm igen Motionsmässigt har helgen varit dålig, men matmässigt riktigt bra. Annars brukar jag överäta mig i Stockholm (ni vet, utemiddagar, otaliga fikor med släkt och vänner osv) men har hållt kaloribudgeten till och med, även om det utan våg blir lite uppskattade värden. Så jag är nöjd ändå! Planerat kommande matvecka och den blir nog bra den med, målet är PW varje vardag också :-)
Gud så gott med brunch! Har faktiskt funderat på att införa det som tradition på typ söndagar eller nåt, på helgerna är det svårt att hålla på frukost/lunchtider så gillar tanken att slå ihop de måltiderna !
Vilken bra helg du har haft! Känns verkligen som att du är mer positiv och peppad till allt nu
Ja, vi har i princip alltid brunch antingen lördag/söndag (eller båda dagarna ) just för att man oftast vaknar rätt sent. Är fint att kunna sitta och äta tillsammans också och slippa stressa!
Vilken bra ide att hämta inspiration till matlagning via tex Viktväktarnas instagram. Ska följa dem med! Lägger de ut mycket mattips där? Jag har ingen bra mottagning just nu så kan inte ladda deras bilder och kika själv...
Jag försöker! Ska inte väga mig lika ofta som vanligt utan istället försöka fokusera på andra fördelar med att äta bra, röra på sig osv. Jag kan bli lite svartvit i mitt tänkande ibland
Låter riktigt mysigt med brunch faktiskt. Ska pröva nästa helg! Vad brukar ni mer ha som brunch?
Härligt med brunch! Och fint ni har hos er. Här nere är bara grått grått grått. Och det var väl en ok träningsvecka
*kl
Tog mig iväg till gymet trots bakisdag och för lite sömn Drack dock inte särskilt mycket igår! Blev ett nice pass med bland annat bänkpress, tricep kickbacks och enarms axelpress (á 8 kg hantel vilket jag tyckte kändes starkt!)
Veckan som gick slutade därmed på 5 h 42 min tränat. Totalt 12 km löpning fördelat på två löppass ute (4 + 4,5 km) och sen uppvärmning på löpband. Så här såg veckan ut;
Okej beach. It's on!!
Den tidigare försvunna motivationen är tillbaka, och större än någonsin. Nu jävlar ska jag köra på igen. Träning måste genomföras, matvanorna ska förbättras. Slut på sjukdomsveckor och max-två-mål-om-dagen-fasoner.
Ska ge mig ut på jakt efter nya löparskor i uppsala, eftersom jag inte lyckades hitta några tilltalande i Gbg med sleepan.
Pepp: jag bloggar också. Adress i profilen. Men inte mycket om träning nu på sistone pga min månadslånga sjukdomsperiod
man blir ju lite taggad på det här med träning när man läser den här tråden. Min fråga till er är; hur har ni tid? Känner ju att jag också skulle vilja träna osv, men åker hemifrån 06.30 och kommer hem kanske 21 dom dagar jag har både jobb och stall
Har insett på sistone att jag är betydligt större än vad jag var för 2 år sen. Inte att jag blivit akutfet, men min stabila vikt har nog flyttats upp en 7-8 kg nånting. Det är rätt mycket på mig.
Det är mest för att jag jobbar mycket nu och har tusen olika projekt. För 2-3 år sedan gick jag till gymmet nästan varje dag, men då hade jag så lite annat att göra. Nu måste jag vara hemifrån ofta 12-13 timmar per dag, och efter det orkar jag inte... Och det MÄRKS nu.
Har bra grundkondis fortfarande, promenerar väldigt mycket, har vilopuls på 49. Men för att jag ska hålla vikten och må bra måste jag träna mkt mer än så, och ha jättekoll på vad jag äter.
Nån som har tips på effektiv träning att göra hemma? Med fokus på förbränning?
Kropp & Själ
Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Hästnyheter Nyligen invigdes den digitala utställningen Täby stories – bland hästar och hus. En utställning som berättar om Täby Galopps förvandling...