Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del V

Till er alla.

Va skönt att det inte är jag som är konstig!!!

Jag har liksom alltid trivts med mig själv även fast jag varit lite rund. Och jag kan sakna mina bröst som nu skrumpnat ihop helt och hållet. Och mina vener på händerna har blivit mer framträdande O_o DET är det jag tycker är konstigast. Inget jag mår dåligt över, men konstigt...

Bilder är ju som redan nämnt att man ska göra små små förändringar och rasa i vikt och sen leva lycklig i alla sina dagar. Men det är konstigt och jag kan nästan förstå dom som går upp igen

Fast nu låter det nästan som jag gått ner av misstag och det har jag ju verkligen inte ;) . Jag har självklar jobbat hårt för det även om det inte var prio 1 i början

Senast ändrad:

Jag tycker att det låter väldigt rimligt.
Det är nog fullt normalt att vara "tjock i huvudet" efter en viktnedgång, jag vet flera som upplever precis samma sak som du. Jag är ganska tjock, jag väger 86 kilo, har storlek 42 och har väldigt svårt att se mig bli smal - och jag vet inte ens om jag passar att vara smal? Stark däremot, stark kan jag föreställa mig.

Exakt så känner jag!!!

Visst är den. :love: Perfekt ringning för mig också, har rätt smala axlar så det blir så himla välbalanserat när klänningen är skuren så där, plus att jag får visa lite av mina fina nyckelben. :D

Låter suveränt! Axelbandslösa klänningar is the shit! :D

Lånar din knapp för att spinna vidare på det här ämnet.

Det stör mig faktiskt som fan att i hela den här jävla branschen som bygger på att folk vill gå ner i vikt så sopas hela den här grejen under mattan. Jag har då aldrig läst något om hur svårt det kan bli med kroppsuppfattningen, att människor faktiskt reagerar så kraftigt på sitt nya utseende att de känner att de inte ens är sig själva längre och går upp igen, och så klassikern; att en ändrad livsstil och ett ändrat utseende också innebär ett ändrat beteende vilket leder till ändrade relationer.

Det finns massor med negativa effekter/baksidor/kalla det vad man vill, med att förändra sitt liv oavsett vad det gäller, men det knystas fan inte om att man kan få en regelrätt identitetskris av att gå ner i vikt, att relationer kan krascha till höger och vänster och att det för många faktiskt går upp ett liljeholmens om hur annorlunda man blir behandlad som överviktig.

FAN vad jag går igång nu! Förbannad, det är vad jag är! :mad:
Håller med.

halv kl

Viktförändring gör så mycket med ens huvud. Jag förväntar mig t ex inte att nånsin få så mycket bekräftelse som jag fick av att vara ätstörd. Att det aldrig kommer hagla så många inbjudningar, jobberbjudanden, killar, möjligheter som det gjorde då. Att det var då omvärlden såg mig som bäst, när jag mådde som sämst. Den insikten är det värsta med hela problematiken, för mig. Att när jag tyckte att fun light och kokain var en lördagmiddag, så applåderade alla (indirekt) det.

Och nu när jag mår bra, så oavsett hur hårt jag jobbar, hur kreativ jag är, hur mycket pengar jag tjänar, så är det inte riktigt något som ger samma kick, som öppnar så många dörrar, som att vara jättesmal. Det skiljer kanske bara 10 kg mellan nu och när jag var som minst. Men det är så mycket av både min självbild och andras uppfattning om mig som sitter i de 10 kilona.

Även om träningen i stort är kul är ju inte varje tillfälle särskilt kul, då gäller det att tänka ett steg längre precis som du gör nu. Vi har det i alla fall bättre än en gammal längdskidstjärna som sa något i stil med "Jag avskyr att träna och jag avskyr att tävla men jag älskar att vinna". :D

Bra poäng! Det blev riktigt uthärdligt det där passet, fast sådär värst mycket motivation lyckades jag inte skrapa ihop förstås. Det blev trots detta rekord på löpbandet och nytt PB i benpress, men det bästa är ju ändå att nu få sitta i soffan med bultande brännande muskler och bara må så himla bra. :love:

kl

Hittade den här på facebook, och kan bara säga :bow:
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151933264725706

I like!

Den där videon är jätte bra, det finns en till på deras Facebook sida, tror sidan heter "En helt vanlig tjejkropp"

Blir så glad att det finns folk som vågar visa upp hur de verkligen ser ut, och som inte alls verkar obekväma med att visa sig så där naket. Jag försöker ju alltid täcka över de delar av kroppen jag gillar minst och vill absolut inte visa t.ex. min mage och mina lår för någon. Så skönt att se att det faktiskt är normalt med en liten putmage, för det har jag också fått nu. Kanske ingen stor i andras ögon, eller kanske är den det, jag har ingen aning om vad de ser.

*knapp*
God morgon alla fina beachisar! :love: Hoppas ni får en helt fantastisk fredag på alla sätt och vis.

Själv har jag börjat dagen med Yoga, dricker lite te nu och ska snart göra mig iordning för 5h på arbetet. Sen är det helg :D Efter jobbet väntar gymdejt.

kl

Mitt schema kommer se ut såhär:
Måndag: Gym
Tisdag: Promenad
Onsdag: Löpning
Torsdag: Gym
Fredag: Ridning
Lördag: Löpning
Söndag: Löpning / promenad (jag får välja själv:p)

Jag får göra mer om jag vill men detta är liksom grunderna för varje dag :) Nu ska jag bara hålla det med:p

Och göra två gym-scheman!

KL

Idag blir det ben :) Benböj för hela slanten!

Fick ett akut sug efter spenatsoppa så den puttrar på spisen och får bli matlåda när jag jobbar ikväll. Mums!

Kladdkaka:
Tänk om jag känner dig?
Vem är du? :D
Är du hästtjej från början?

KL
Iiiih! Mitt paket från Röhnisch har kommit. Jag är så nyfiken på vad det innehåller, den här arbetsdagen kan liksom inte gå tillräckligt snabbt! :D

Haha, skönt att inte va ensam ;)

Nu har jag dock varit på gymmet. Och sitter och dricker smoothie gjord på banan, Kvarg, mjölk och mintchokladprotein (misstänker att den vore godare med vanlig chokladsmak, men man tar vad man har :p).

*KL*

Längesen jag skrev här nu. Hade planerat att vänta då tanken var att vi skulle få ett barn till i september men fick missfall i v 12. Har varit några tuffa veckor men börjar komma tillbaka nu och har tänkt smyga igång med löpningen. Sprang en tur förra måndagen och blev sen på tisdagen dyngförkyld....typiskt! Ska ta en tur nu direkt efter jobbet innan min man och dotter kommer hem :)

Försöker tänka att eftersom jag tydligen inte fick bli tjock nu så kan jag väl försöka hålla mig smal iaf :)

Har läst på förälder, och beklagar verkligen :(
Men härligt att du ville komma tillbaka hittills oss i alla fall.

Jobbigt nog blir man ju ofta förkyld när man börjar träna :p

Ikväll är det premiär för en stor sak för Qelina! Jag tror jag skrivit det förut men måste skriva igen, mitt minne är lite kort och jag behöver peppa mig själv idag :p

För första gången på ca 3-4 år ska jag äta och laga mat tillsammans med en kompis :D Alltså jag förstår det inte själv, jag förvånade både mig själv, mina föräldrar och närmsta vänner när jag tackade ja till detta. Det blir wraps med wokade grönsaker och sallad till detta. Wokgrönsaker som jag inte kommer att ha lagat, wok som kanske innehåller någon sorts fett. Rädd som tusan men jag ska iaf försöka. Och trots detta ska jag äta mina andra måltider som planerat, inget fusk tillåtet. Säger det både till mig själv och er. Jag bestämmer att jag ska skriva imorgon om hur det gått idag så jag har någon att rapportera till.

Senast ändrad:

Alltså åh vad duktig du är! *skickar lite extra pepp för ikväll* Det kommer att gå jättebra, är helt säker på det! :)

kl

Jag tog med mig en kompis igår kväll på hiphop-klassen jag brukar gå på, hon tyckte det var jättekul så det var roligt! Så nu försöker jag bearbeta henne att skaffa kort där också, vore kul att ha nån att gå med ibland. :) Klassen var iaf rolig och kondiskrävande! :)

Min plan för idag var att gymma överkropp, men idag har jag hela morgonen/fm på jobbet känt mig trött och nästan-sjuk så jag hoppar det så att min kropp kan återhämta sig lite istället. Mår jag bra imorgon så blir det nog gym då istället! :)

Ikväll är det premiär för en stor sak för Qelina! Jag tror jag skrivit det förut men måste skriva igen, mitt minne är lite kort och jag behöver peppa mig själv idag :p

För första gången på ca 3-4 år ska jag äta och laga mat tillsammans med en kompis :D Alltså jag förstår det inte själv, jag förvånade både mig själv, mina föräldrar och närmsta vänner när jag tackade ja till detta. Det blir wraps med wokade grönsaker och sallad till detta. Wokgrönsaker som jag inte kommer att ha lagat, wok som kanske innehåller någon sorts fett. Rädd som tusan men jag ska iaf försöka. Och trots detta ska jag äta mina andra måltider som planerat, inget fusk tillåtet. Säger det både till mig själv och er. Jag bestämmer att jag ska skriva imorgon om hur det gått idag så jag har någon att rapportera till.

Du kommer fixa det hur bra som helst! Tänk dig känslan efteråt, när du har fixat det! Det kommer kännas hur bra som helst, ett stort steg framåt! Håller tummarna för dig!

kl

Här går det skit. Har sååå mycket annat att göra med hund och hästar och skola och jobb, som vanligt. Och när jag är klar för dagen så blir det bara allmän kollaps och helt slut. Saknar gymmet. :(
Men jag ska försöka strukturera upp dagarna lite bättre så kanske jag kan komma igång igen. Fast det tar emot som attan att åka iväg när det är sol ut vårväder ute...
Går med hund och rider gör jag ju iallafall, men jag saknar att det bränner i musklerna, svetten som bara rinner och hur jäkla skönt det känns i kroppen efter ett löppass! Japp, får försöka ta tag i det!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 182
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 151
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 344
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Septisk artrit
  • WE-tråden