Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del V

Klart att du fixar maten!

Jag tränade hoppning imorse, så himla nöjd med min häst. Måste dela med mig av en liten film om någon är intresserad: http://www.youtube.com/watch?v=tQ26bSkX8Hw

Lite roligt för min tränare pratade också om hur viktigt det är "att vara det bästa av sig själv" dvs. att äta och träna bra för att kunna prestera på hästryggen. Hur viktigt det är att äta bra istället för att stanna till på macken och trycka en baguette, kexchoklad och en läsk till middag i farten..

Nu ska jag iväg till gymmet, blir löpning på band eftersom det regnar här i Skåne :( sen ska ut på en liten shoppingrunda :) Ikväll ska jag för övrigt äta lammstek, har lagt den i marinad m massor av hackad vitlök, citronsaft + rivet skal, rosmarin, olivolja och salt. Marinaden luktar svingott, så jag har höga förhoppningar på den.

Skola, jobb, hnd och häst!? Inte konstigt att du inte hinner gyma! Jag har nog med, öh, jobb typ:p

Qelina: Ha så kul ikväll, hoppas det blir gott:) Lycka till:bump:

*kl

Var ej så megataggad idag men varit en timme på gymet nu och kört mage, ben och biceps. Så är planen bröst, triceps, axlar och rygg imorgon!

Vilken fin runda! Hoppas lammet blir gott!

halvt kl

Vi ska faktiskt ut och äta ikväll. Vi glömde av vår 6-årsdag för nån månad sen, hehe. Och förra helgen vann min pojkvän några tusen på poker så ikväll slår vi på stort och går ut och äter på en fancy restaurang;)

Tack! haha jag vet, det sista räcket ligger på 135 såg jag efteråt när vi plockade undan. :nailbiting:

Trollunge: Ha det så mysigt! Glöm inte desert, det måste man unna sig på finrestaurang!

Oh fy, jag kände mig superstolt när jag hoppade 1,05 för några gånger sen. Nu blev jag sådär nervös, om mindre än en timme ska jag hoppa. Hua!

Det ska du inte vara. Jag brukar försöka att inte tänka så mkt utan bara rida i rytmen, räkna galoppsprången och styra så brukar kusen göra resten! Det är jag övertygad om att du grejar alldeles utmärkt!

KL

det här med beach '14... ibland tänker jag att fan vad nice det vore att bli lite fit, sen tänker jag att man ska ju leva och må bra också

Och bakar en kladdkaka.

Ikväll är det premiär för en stor sak för Qelina! Jag tror jag skrivit det förut men måste skriva igen, mitt minne är lite kort och jag behöver peppa mig själv idag :p

För första gången på ca 3-4 år ska jag äta och laga mat tillsammans med en kompis :D Alltså jag förstår det inte själv, jag förvånade både mig själv, mina föräldrar och närmsta vänner när jag tackade ja till detta. Det blir wraps med wokade grönsaker och sallad till detta. Wokgrönsaker som jag inte kommer att ha lagat, wok som kanske innehåller någon sorts fett. Rädd som tusan men jag ska iaf försöka. Och trots detta ska jag äta mina andra måltider som planerat, inget fusk tillåtet. Säger det både till mig själv och er. Jag bestämmer att jag ska skriva imorgon om hur det gått idag så jag har någon att rapportera till.

Det där är så himla häftigt! Och vet du, oavsett hur det går kommer vi finnas där imorgon och peppa och hylla dig, för bara att du satsar på något som är så utanför din bekvämlighetszon är en enorm seger!

*kl*

Har just kommit hem, duschat och ätit. Varit på ett helt awesome spinpass, kände mig tammefan urstark! Imorgon är tanken att springa lite på förmiddagen och köra styrka på eftermiddagen/kvällen, kommer bli awesome det med. :D

Å så missar jag två ingredienser i kakan när jag gör nytt recept. Men det blir nog gott ändå :)

Åh gud, kladdkaka... :love:
Här blir det omelett. Hehe.

KL

Det här med att jag känner mig som en liten ridskoleponny när jag springer, är det någon vi behöver analysera här i tråden? Jag ser mig själv som en c-ponny som travar fram och inte ens har ordning på svansen, det är bara fullt skump... :o

Hur som helst drog jag på mig träningskläderna och pulsklockan för en springrunda. Ville så gärna slå ett PB i dag och när jag insåg att det var helt kört att göra det på en kilometer satsade jag allt jag orkade på 3 kilometer - och slog mitt gamla PB med 33 sekunder. Woop woop! Duktig ponny :D

Jag tycker att du ska filma dig när du springer. Helst med höghastighetskamera så vi kan ta ner det i super slow motion. Sen ska vi gladeligen analysera blåbärets löpstil. Seså, ut och fixa!

Jag tycker att du ska filma dig när du springer. Helst med höghastighetskamera så vi kan ta ner det i super slow motion. Sen ska vi gladeligen analysera blåbärets löpstil. Seså, ut och fixa!

Jag fick direkt intro-låten till Baywatch i huvudet när jag läste det här! :D

JA! Blåbäret måste ha röd baddräkt på sig, och springa på en strand! Med Hasselhoff springande bakom. Eller framför.

Den känslan brukar jag också få! Fast jag är min första foderhäst, Blixten, A-ponny, skäck som bara dundrar fram. Oerhört ograciöst!
Men ibland så är jag som en fin arab, lätt i steget och rör mig otroligt smidigt. Sen råkar man se sin skugga och så är man tillbaka på A-ponny-stadiet igen... :(

Jag vill också se en film i slow-motion!

Trollunge: Japp, jag satsar på att vara utbränd innan 30! :D Nej, det är väl egentligen inte alls så farligt som det låter. Jobbar väldigt sporadiskt, då jag är timvikarie (dock på två olika jobb) men har därmed också friheten att tacka nej. Det vill jag dock inte göra så ofta då jag som sagt har djur som äter pengar! :)
Pluggar halvtid, har en sällskapshund. Dock två hästar som ligger i distansträning, så där lägger jag ett gäng med timmar varje dag, 5-6 dagar i veckan.

Vad tråkigt att läsa :( Men hej och välkommen och skönt att du börjar komma över det nu! :) Onwards and upwards.

Det lät väl lite mer ok när du förklarar det så;) men jag förstår att det är svårt att hinna med gymträning! Speciellt om det är en intensiv period i skolan samtidigt som mycket jobb eller så:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 182
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 151
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 344
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Septisk artrit
  • WE-tråden