Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag blir det inte så mycket tror jag, håller på att tvätta och städa. Ska träffa syster ett par timmar innan hon åker hem med. Träningsmässigt blir det kanske en promenad eller en joggingrunda idag.

@snow Inga cykelbyxor, ska införskaffas men man ska ha tid med. Sadeln är en sadel, kan det vara mer:cautious:

Tid är inte något man har, det är något man har ;). Är du rädd om "fitty" och ska cykla 10 mil inom relativt snar framtid så skulle jag definitivt prioritera sittområdet. Sadeln spelar enormt stor roll! Ffa bredden och stoppningen. Ska man cykla långt och är kvinna så rekommenderar jag en ganska hård men tillräckligt bred sadel (folk tror att supermjuka sadlar är det bästa men en för mjuk sadel kan göra att underlivet domnar efter ett par timmar på cykeln - INTE kul!). Vad är det för cykel du har? Racercyklar är ofta utrustade efter "killmått" och originalsadeln är 130 mm bred. Detta är i regel för smalt för oss damer - jag kör med 143 mm breda sadlar men det finns även sadlar som är ca 160 mm för dem med ännu bredare höfter. Jag älskar Specializeds sadlar: http://www.specialized.com/us/en/ftb/saddles , det märket kan du fråga efter i cykelaffären!

God morgon (god förmiddag?) beachtråden! Känner inte att jag hängt med riktigt det senaste dygnet, men det verkar som att de flesta har haft en bra påskhelg :)
Min dag igår spenderades först i stallet, hästen var på bättre humör och jag också ;) Gick verkligen SKITBRA att rida, så himla glad för det! Märks otroligt väl att det var tredje dagen i rad jag red hästen, startsträckan fram till att vi kunde börja jobba ordentligt hade minskats ordentligt. Sambon följde med igen (på eget bevåg! :eek::love:) så under dagen kommer fler bilder på dressyrforumet om någon vill se :angel:

Förra veckan var otroligt lugn träningsmässigt, tid har jag haft men ingen ork. Sprang ju en vända i onsdags men hade noll energi verkligen, och resten av veckan har det bara blivit ridning och yoga för det är vad jag har känt att min kropp tyckt varit lagom.

Idag är det FANTASTISKT väder! Blir åtminstone en promenad, eventuellt snörar jag på mig löpskorna för en kort runda ikväll men vi får se.

Jag får gå och mäta sadeln @snow! Jag vill prova byxorna och det är faktiskt inte bara att åka in och göra det, är mycket annat som har högre prioritet.

Men glad över gårdagen, jag provade att öka tempot (läskigt) och har ingen träningsvärk allt vilket enligt mig tyder på bra teknik :p

Så här i efterhand kan jag nog konstatera att det blev mer dekadens än beach i påsk... Men har haft en helt fantastisk påskhelg! Underbart väder, fantastiska människor, mys, fest och riktigt gött häng. Dålig mat och en hel del kakor/godis vilket resulterat i 1,5 kg plus till idag;)

Hela dagen igår drog vi runt på en kompis båt i ett fantastiskt naturområde. Stannade på några olika öar och utforskade, grillade korv, kastade boll och hade för jäkla fint.

20140421102352-83.254.253.131.JPG

20140421102319-83.254.253.131.JPG

20140421102926-83.254.253.131.JPG

Idag är planen 7 km jogg nu strax. På lördag är det nämligen ett lopp här i stan och pappa och syster ska springa 1 mil. Jag har inte sprungit en mil på aslänge men skulle gärna springa med dem. Har ju sprungit runt 5 km nu det senaste, så provar 7,5 km idag och om det fungerar bra vilar jag från löpningen fram till lördag och så kanske jag provar 1 mil. Får jag för ont i benhinnorna får jag ju bryta helt enkelt. Men jag har en förhoppning om att det ska gå bättre än vad det gjort tidigare i år för har precis köpt nya jobbskor som är helt fantastiskt sköna och de jag hade innan fick jag lite ont i benhinnorna av vilket jag tror spillde över på löpningen. Jaja, vi får se hur det går!

Fy vad jag har misshandlat min kropp i helgen med kolhydrater, socker och alkohol. Men på något sätt var det värt det, men ändå inte. Så idag är det tillbaka på banan igen. Dock ingen träning idag. Är helt jävla sopslut efter förra veckans arbete. Jobbade 8h över min ord.arbetstid förra veckan. 8pass på 6 dagar. Så är helt mör hela jag. Idag försöker jag få ordning på min lägenhet. Den blir alltid katastrof på något sätt när jag jobbar mycket.

Imorgon ska jag rida och gymma har jag tänkt. Jag älskar mina två lediga dagar nu. Om två veckor har jag 4 dagars ledighet, och jag längtar som en tok!

har varit en bra påsk i träningens tecken :) ingen påskmat, men lite godis har det dock blivit.
Däremot 6 hårda träningspass förra veckan, träning alla dagar utom onsdag (då jag fick lov att jobba 13 h :(.)
Måndag Crossfit (push jerk som styrkedel), tisdag HIT på friskis (högintensivträning), onsdag vila, torsdag Crossfit (snatch och overhead squats), fredag HIT igen, lördag Crossfit (Clean&Jerk, dvs frivändning + stöta stången upp på raka armar ovanför huvudet), söndag Crossfit (Squat Clean, marklyft, chins och Prowler !!)

den här filmen visar vad Prowler är.. Sjukt jobbigt !!

nu är kroppen mööör och förtjänar vila från styrketräning. Idag blir det bara en långpromenad och imorgon blir det kanske helvila.

Jobbar mot magrutorna :)

Ni som gått upp i vikt så är det säkerligen mest vätska.

Idag blir det en cykel och/eller springtur framåt kvällen. Har verkligen ingen lust att ställa mig på gymmet i det här vädret...

Imorgon blir det bara agility, kanske kan hinna gym onsdag eller torsdag, samt i helgen. Fullspäckad vecka!

Drygt 23 km terränglöpning avklarat. Det tog 2h40min och tempot avspeglar verkligen terrängen - backe upp och backe ner! Den gamla sanningen att vila och kolhydrater ger bra träningsresultat visade sig verkligen - jag kände mig faktiskt hyfsat pigg och fräsch hela vägen. Vädret hjälpte också till. Underbart att kunna springa i t-shirt :love:

@Mammas, hur yttrar sig ditt halsproblem i och med att du misstänker att det är pollen? Jag har själv haft krabb med halsen i vår, och häromdan sa min mamma att det kanske kunde vara pollen, men eftersom jag dels aldrig har haft problem med pollen förut och dels aldrig har hört att det har satt sig just (bara) på halsen så är jag nyfiken.

@snow: låter härligt!

Själv lyckades jag göra 3 "korrekta" armhävningar på knäna idag. Så stolt! (Det låter fånigt men men...)

Förhoppningsvis hittar jag någon att träna med i sommar och då blir det lite enklare :D

Jag är ganska nöjd med förra veckan träningsmässigt. Det har blivit lite för mycket godis kanske i påsk, men å andra sidan gillar jag inte påskmat, så där har det i alla fall inte gått till överdrift. Fördelat på hela veckan lyckades jag skrapa ihop två timmars powerwalk, två utritter, ungfär en och en halv timmes promenad med hästen (jag räknar det inte som powerwalk precis, men vi går inte jättesakta heller) och ett dressyrpass. Skulle verkligen vilja få upp träningen utöver hästen till fyra-fem gånger/vecka, och i framtiden även byta ett par av dem mot jogging, men eftersom halsen spökat i helgen så har jag tagit det lite lugnt.

Veckan kickstartades med en utritt på ungefär en timme. Hästen blev hysteriskt rädd i torsdags för en moped som försökte köra på henne, och igår var hon mer i luften än på marken när det kom bilar. Idag gick det dock bättre, även om hon fortfarande var skeptisk.

Jag känner mig superduktig med maten när jag läser om ert påskfestande :D
Visst har jag ätit en del godis, men definitivt inte för mycket mat så jag kan inte tänka mig att jag ligger ens i närheten av kaloriöverskott. På gott och ont.
Däremot har det inte blivit någon träning alls. Att jobba nätter är rent vidrigt för min hjärna. När hjärnan vaknar (dvs runt 7 på morgonen) är kroppen helt slut efter att ha jobbat hela natten, när kroppen är pigg vid kl 16 så är hjärnan alldeles mosig. Men förkylningen verkar ha försvunnit i alla fall, alltid nåt! :bump:

@Kiwifrukt
OBS ingånget beskrivet! :p
det sitter bak i svalget, typ där näsan går ner i halsen. Det är som att det ligger snor i näsan som rinner ner och irriterar svalget. Jag känner inget längre ner i halsen eller när jag sväljer, men det kliar långt bak i mmunnen. köpt allerginässpray och det känns redan bättre. :)

Och nu har jag betalat anmälningsavgiften till vårruset :bump:
Innan ni dumförklarar mig fullkomligt så kan jag meddela att jag definitivt inte tänker springa 5 km i sträck med mina knän. Mitt mål är att ta mig runt banan utan skador och se hur miljön är vid ett lopp, om jag kan springa något så är det en ren bonus.

@cili Bra! Kul med mål! :) Och tack, älskar min cykel! ;)
Själv är jag visst anmäld till midnattsloppet (1mil) xD Ska bli kul och se hur det går, haha!

@WS6
Är det ett löplopp? Låter rätt mysigt med midnatt!

Jag borde pallra mig ut på en promenad, har suttit alldeles för mycket still nu när jag varit en zombie om dagarna. Det är ju så himla fint väder ute och det känns onödigt att sitta inne vid dator/TV när jag ändå måste göra det hela natten. Men katten är ju så mysig ;)

@WS6 Låter hur mysigt som helst!

Massa ute timmar idag, vårbruket är på g igång och allt är bara så mycket vår! Nu ska jag lägga vildingen sen blir det iväg till stallet och först dressyrtrimning (aka snälla stanna när jag säger till och vad duktig du har blivit på att svänga) och sedan ut i skogen med hästen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 151
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 129
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka