Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste skryta lite! Var ute idag med min underbara svåger på hans vanliga löprunda "runt sjön" på 9 km och jag klarade det! Jag sprang hela tiden och det gick förvånansvärt bra! :-D Så jäkla nöjd!

@FengurLaugar: Woho! Bra jobbat!:banana:

Idag har jag sprungit 1 km och gått 1 km, med tempoökningar lite här och var. Lyckades hålla Plankan okej i 35 sekunder nyss. Det här skall nog gå ändå :up:

Bra dag :D

Wohoo idag har jag gått nästan 6 km (vilket tog en timme). Gav mig ut för att kolla om det går att nå åsen här på nåt smidigt sätt. Det gjorde det inte. Men jag fortsatte längs vägen och till slut kunde jag lika gärna gå en hel runda än att vända tillbaka. Jätteskönt var det! Och hur härliga vägar som helst. Tänk sånna där halvt bortglömda grusvägar, men som används flitigt av hundägare så dom hålls öppna ändå.

Tog en bild i början, där vägen fortfarande leder till hus och därmed trafikeras av bilar. Här till vänster, utanför bild, ligger åsen - men jag kände inte riktigt för att klättra taggtrådsstängsel ;) . Får ta en bild inne i skogen nästa gång jag går där, hittade flera intressanta avstickare som jag vill undersöka!
1d2fa31ec97011e3b4830002c95401aa_8.jpg

@cili Vad fint det är där du springer! :)

KL

Jag tränade inte i morse men kommer kunna köra hela veckan. Det regnar så los kackerlackos är borta :banana:

I övrigt försöker jag tackla ovanligt stor kroppsnoja just nu och helt enkelt göra så gott jag kan.

@niphredil
Den där bilden är ingenting mot vad som väntade en kilometer fram :love:
Försvinner kackerlackorna när det regnar? Var tar dom vägen då?

@cili Åh men fy vad avundsjuk jag blir! Det är ju jättefint :) Här är det inte alls lika vackert där vi bor.

Du, jag har ingen aning om var de är. Känner att jag inte vill veta heller. Men de typ kommer upp ur nånting när det blir varmt och soligt och skönt och försöker ta sig in i husen (varför?) så nu när de regnar ligger de och lurar nånstans (vore ju mer logiskt om de tog sin in i husen då kan man ju tycka men strunt samma, jag klagar inte). Slut på babbel och parenteser.

Är det någon av er som har en tränings/pulsklocka? Som är bra eller dålig
Jag funderar på att skaffa en Garmin Forerunner 110

Jag har en!
Älskar den. Den gör liksom allt jag vill att den ska göra och är min bästa träningskompis :D
Använder den bara utomhus och har inte testat det tillsammans med andra, så jag vet inte om signalen kan hoppa mellan olika klockor, men för mig och min träning är den toppen.

Jag har varit borta heeeela helgen och firat påsk (bland annat) ända här borta:

2014-04-21-2031_535563ffe087c358f27d7989.jpg

Där såg det ut så här mest hela tiden. Som något från sagornas värld:
(I sagornas värld finns det inte inget wi-fi.)

2014-04-21-2031_53556412ddf2b32ee80337d8.jpg

Tack vare den friska norska fjäll- och havsluften förvandlades jag till en ytterst morgonpigg person:

2014-04-21-2033_53556492ddf2b35a0bb1c307.jpg

... som hittade en dödstrappa att plåga låren med:

2014-04-21-2038_535565a9e087c3611758530a.jpg

... och som dessutom besteg ett fjäll!
Blev så här glad och lycklig när jag var på väg ner igen och började inse vidden av denna bedrift:

2014-04-21-2031_53556420e087c371df9105c1.jpg

Sedan insåg jag även vidden av träningsvärken.
Satans perkele vad jag är stel och öm!

Och ja, förutom sport och motion har jag ätit godis och tårta och mängder av dödligt vitt bröd. Hamnar i bästa fall på plus/minus noll i morgon när jag kryper till korset (läs: vågen).

Alltså jag är typ euforisk :love: Har inte riktigt insett hur mycket jag saknar att cykla,cyklade ju överallt när jag bodde i Linköping men det har inte blivit nåt sen jag flyttade (för snart 1½ år sen).

Men idag har sambon haft cykelverkstad här hemma och så har jag och hunden varit ute på vår första tur ihop. Sjukt kul! Tanken är att hon ska dra också i framtiden, idag var hon lite försiktig och drog bara korta stunder men skötte sig bra i övrigt. Lite motion iaf för mig även om det kanske inte riktigt räknas som träning.
10152609_10151954690531862_875117625821991319_n.jpg

Happ, glass å godis idag... hmmm... nya tag imorgon var det ja...

Haha, amen sister! Jag skyller på följande:
1) Det är fortfarande påsk.
2) Det stod i min bok att man gör det hundra gånger svårare för sig själv om man går från att äta massor av sötsaker till att inte äta något alls, så idag är alltså min "nertrappningsdag" då jag vänjer av mig med allt socker igen. Genom att äta glass. Och godis.
3) Det är fortfarande påsk.

:D

Måste skryta lite! Var ute idag med min underbara svåger på hans vanliga löprunda "runt sjön" på 9 km och jag klarade det! Jag sprang hela tiden och det gick förvånansvärt bra! :-D Så jäkla nöjd!

Åååh vad du är duktig! Jag blir lite sugen på att testa när jag läser sånt här - min pappa springer runt 7-8 km ett par gånger i veckan, man kanske borde hänga på... Fast nä, sist jag gjorde det dog jag efter halva vägen och sedan var jag ledsen som en femåring över det och hatade mig själv i typ tre veckor efteråt. Vaddå dålig träningsmentalitet? :p

Här är det för övrigt träningsvärk som gäller, och det är jag faktiskt bara lycklig för just idag. Jag må ha känt mig svag och dålig på gymmet igår, men det gjorde ju något för musklerna i alla fall. Nu blir jag ännu mer taggad att fortsätta bygga upp det jag bevisligen förlorat!

Sedan har jag fått rida idag för första gången på 4 månader, lyckan var ungefär såhääär stor. :love: En rejäl kamrat på 178 cm resp. 700 kg var det dock, så för mig och mina 160 cm var det lite att släpa runt på... Men det gick förvånansvärt bra faktiskt, och ännu bättre när jag släppte stigbyglarna. Japp, jag räknar med förnyad träningsvärk imorgon! :D

Så, påsken är över. Och jag är helt slut! :D Det har inte blivit mycket till träning direkt, snarare ingen alls. Och lite för mycket god mat. Godiset har vi däremot lyckats hålla på en väldigt sparsam nivå! Kanske för att vi ägnat oss åt Mahjong så fort vi inte varit ute och lekt eller så ;)

Men, nu är det hög tid att sätta igång träningen igen för nu är även jag anmäld till Vårruset! :) Måste ta tag i konditionsträningen på allvar nu!

Faktiskt skönt att påsken är över nu, inte klokt vad man (jag) har svullat den här helgen.
Känns som man vill leva på sallad och vatten framöver haha. Nu måste jag verkligen komma igång på allvar, ska tvinga killen att hjälpa mig :p Han har hemmagym dessutom, mycket praktiskt ;)

Nu har jag inte läst ikapp så därför svarar jag inte på något som skrivits tidigare.

Faktiskt skönt att påsken är över nu, inte klokt vad man (jag) har svullat den här helgen.
Känns som man vill leva på sallad och vatten framöver haha. Nu måste jag verkligen komma igång på allvar, ska tvinga killen att hjälpa mig :p Han har hemmagym dessutom, mycket praktiskt ;)
Vad är det folk svullar under påsken egentligen? Jag har aldrig riktigt förstått det där.

Stort :up: för hemmagym! Så länge det är utan kackerlackor.

@niphredil - jag kan tänka mig att det är "svårt att ta tillräckligt lite av allt när man vill äta av allt på buffén"-syndromet. Själv har jag svårt att slita mig från att äta enbart Janssons frestelse :D

@Ninnurur Ah, så det är påskmaten (samma som julmaten va?) som folk är förtjusta i? Och godis kanske också?

Har seriöst noll koll på påsken :o

@niphredil mammas mat haha
Alla fall det här året, har ätit hos dem i tre dagar nu.
Så det har varit mat, efterätt och godis.

Super med hemmagym, skulle jag också vilja ha ett.
Hehe ja fy, kackerlackor klarar jag mig bra utan

@niphredil - ja vi brukar ha påskbord iallafall en dag. Och godis. Ofta mer billigt "sockergodis" än vid jul.
Hos oss är det också en av få ggr/år som alla tre systrar med barn är samlade så då blir det önskemiddagar med det där lilla extra. Vi har hunnit med kalkon, tacos och lammstek bla, med mängder av tillbehör! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 148
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 129
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka