Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
havregrynsgröt till frukost vid 8, en grov macka med ost vid 12, en näve nötter vid 14 och en stor lunch vid 15. Alltså hur, huuur får all den maten plats i mig?!
Ärligt talat så tycker jag inte alls det är mycket mat! såhär brukar jag äta:
Frukost runt 7:30: Special K med ett par mackor
Lunch runt 12:00: Lagad lunch, tip korvstroganoff, spagetti och köttfärssås mm
Kvällsmat runt 17-18:00: Lagad mat igen eller pannkakor
Senare på kvällen: Godis och onyttigheter
Äter jag havregrynsgröt blir jag hungrig nästan direkt, och att bara äta en macka till lunch, ja då hade jag nog dött![]()
Jag hade definitivt inte hållit mig mätt på den matdagen! Gröt blir jag snarare mer hungrig av, om jag inte äter ägg eller smörgås till. Och så bara smörgås och lite nötter fram till 15 - jag hade dött! Jag äter ca 7:00-09:30-12:00-15:30-19:00. Normalstora portioner lagad mat till lunch och middag, mellanmålen är oftast något proteinrikt som kvarg eller så. Om jag ska spåna lite så känns det som att du kanske är fast i tänket att du är "liten i maten"? Du tränar mycket nu (ja, mer än medelsvensken skulle jag tro!) och din kropp försöker tala om för dig att du behöver mer energi för att orka träna och framför allt orka bygga upp kroppen efter träningen. Lyssna på den! Jag läser ju mattråden här på ungdom och jag har faktiskt tänkt på att det känns som att du får in alldeles för lite protein i dina måltider (ursäkta stalker-tendenserna!). Kan du få in lite mer protein under dagen så tror jag att du kan komma ifrån känslan av att vara hungrig hela tiden.