Sv: Beach 2014 del V
Jo jag tar omega 3 varje dag så det har jag löst.
Men det är just det här med att gå i lunchgruppen överhuvudtaget. Jag är verkligen så sjukt trött på det. Att jag gick i samma dagvård ett år i sträck precis nyss och tidigare gått 4 eller 5 terminer i dagvård under 7 års tid innan också, plus behandlingshem 2 ggr, sjukhus 5 ggr och öppenvård i 10 år spelar in massor.
Det enda som verkligen hjälpt mig är behandlingshemmet och min nuvarande terapeut.Svårt att förklara hur jobbigt det känns med gruppbehandling, det låter kanske som att jag förstorar upp det men det tar mycket plats i mitt huvud. Det har blivit negativt betingat. Kanske kan jag förklara mer för terapeuten när vi ses nästa gång. Och vi har ju ändå en plan för åtminstone april så innan dess kan hon inte lämna mig. Men jag oroar mig för vad som händer sen

Det är inte långt till slutet av april...
Jag ska gå upp 0,5-1 kg i veckan för att få gå kvar på enheten men har bara lyckats med ca 1,5kg på hela året

Snacka om att jag är värdelös. Jag är så rädd för att gå upp i vikt att jag inte vågar ta steget fullt ut. Jag har papper på vad jag ska äta, i vilka mängder och så. Men klarar det inte. Jag har fått ordning på mellanmålen men lunchen och middagen går inget vidare. Jag är ruskigt, ruskigt arg på mig själv.
Det här blev negativt, känner mig bara så besviken på att jag inte presterar bättre.
Och så mitt i allt blev jag sjuk också, vet inte om det påverkar vikten uppåt eller neråt eller om den håller sig stabil. Har varit så dum att jag pressat mig till långa promenader trots att jag varit dålig och svag. Och igår och idag gjorde det ont i hjärtat. Måste lära mig att lyssna på kroppen och våga göra det den vill, dvs vila när den är sjuk.