Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, nu börjar jag bli nervös. Jag har tävlingsdebut imorgon med hunden! Vi ska tävla KM i rally lydnad. Vi har inte ens gått klart kursen så det kanske är lite överkurs att ha så höga krav men jag vet att vi kan alla moment. Det som det hänger på är hur vi klarar pressen, störningar utifrån (vilket inte brukar vara något problem) men framförallt om det till exempel är väldigt blött och kallt för min lille hund tycker inte om att sätta rumpan i det blöta eller lägga sig i lera :p Tränade lite idag på promenaden och det gick förbi ett par som log stort emot mig och sa " Den där hunden har du lyckats riktigt bra med!". Får ofta beröm, små kommentarer och leenden när jag är ute med hunden och det är så roligt. Både andra hundägare och andra kommenterar och jag blir så glad då. Så jag försöker tänka på det för att minska oron för imorgon, jag VET ju att vi kan sakerna och går det inte bra för att det t.ex. är en leråker på planen så gör det inget, det som betyder något är ju att jag vet att vi kan.

@Qelina Lycka till imorgon! :)

Har inte känt mig helt 100 de senaste dagarna och har inte orkar träna något. Lite frustrerande är det för jag är säker på att om jag tränade skulle det bryta ut, men nu småretas det lite bara. Har inte heller riktigt orkat med då allt med flytten har känts jobbigt, har fortfarande varken jobb eller vänner här och känner hur min energinivå bara blir lägre och lägre.

Just nu vitaminladdar jag med färskpressad apelsinjuice och björnbärspaj och hoppas på att må bättre imorgon :d

@Qelina Lycka till imorgon! :)

Har inte känt mig helt 100 de senaste dagarna och har inte orkar träna något. Lite frustrerande är det för jag är säker på att om jag tränade skulle det bryta ut, men nu småretas det lite bara. Har inte heller riktigt orkat med då allt med flytten har känts jobbigt, har fortfarande varken jobb eller vänner här och känner hur min energinivå bara blir lägre och lägre.

Just nu vitaminladdar jag med färskpressad apelsinjuice och björnbärspaj och hoppas på att må bättre imorgon :d

Krya på dig! Bra att låta kroppen vila, träning blir ju så mycket roligare om man orkar :)

@Qelina Lycka till från mig med!!

Alltså den här veckan... Har haft sjuk träningsvärk hela veckan, nästan allt pga ridning! :rofl: Fredagens dressyrträning gav mig ännu mer träningsvärk, hela baksida lår bland annat. (Men gud vad kul det var! :love:)

Igår staplade vi ved i en timme, jaha då fick jag träningsvärk av det också... Haha jag orkar inte :D

Yogade lite igår, tänkte göra det idag igen. Dessutom tänkte jag nu försöka skala av lite lera från löpskorna och ge mig ut på någon slags lugna intervaller.

Alltså den här veckan... Har haft sjuk träningsvärk hela veckan, nästan allt pga ridning! :rofl: Fredagens dressyrträning gav mig ännu mer träningsvärk, hela baksida lår bland annat. (Men gud vad kul det var! :love:)

Igår staplade vi ved i en timme, jaha då fick jag träningsvärk av det också... Haha jag orkar inte :D

Yogade lite igår, tänkte göra det idag igen. Dessutom tänkte jag nu försöka skala av lite lera från löpskorna och ge mig ut på någon slags lugna intervaller.

I hear ya! Var ute och red idag och gaah, vet precis vilken brutal träningsvärk jag kommer vakna upp med i morgon. :p

Det gjorde ont överallt efter ett tag i sadeln. Höfter, knän, fotleder... Sen kan man snarare säga att jag ramlar av hästen än sitter av. :p Knäna är uppenbart ansträngda men när man gör nånting roligt är det enklare att köra på ändå! Att mocka gör förvånansvärt ont i ena armbågen, får hoppas det också lägger sig när kroppen vant sig lite mer. När man kommer hem är det istället muskelvärk som gäller. :d

Gud vad jag älskar känslan av att sitta helt slutkörd i soffan efter en härlig dag i stallet!

Gud vad jag älskar känslan av att sitta helt slutkörd i soffan efter en härlig dag i stallet!

+1!
Du får lära dig att mocka "åt andra hållet" också så minskar du slitaget ;)

-------------------

Varit ute 30 min i skogen! Underbart med frisk luft, dock lerigt :D Sprang och gick lite om vartannat. Gick framför allt där det var extra lerigt samt i nedförsbackarna. Kändes rätt så bra.

Nu hoppning på tv!

I torsdags körde vi rygg, det är nog ett av de roligaste att träna tycker jag.
Antagligen för att jag orkar ganska mycket i jämförelse mot annat :p

image_zps0f701fc5.jpg

image_zps75ff3041.jpg

Strax är det bröst. Tränade mån-tors, vila fre&lör.

I torsdags körde vi rygg, det är nog ett av de roligaste att träna tycker jag.
Antagligen för att jag orkar ganska mycket i jämförelse mot annat :p

image_zps0f701fc5.jpg

image_zps75ff3041.jpg

Strax är det bröst. Tränade mån-tors, vila fre&lör.

Ser gött ut! Och visst är det roligast när man kan kan ta i. :up:

Planer för kommande veckan blir nog badminton och/eller Pilates på gymmet beroende på vad min träningskompis tycker och ett ridpass. :) Till helgen ska jag nog tapetsera och greja med huset så då blir det nån slags vardagsmotion där. Det finns alltid tusen grejer att göra iaf!

Känns så supergött att ha kommit igång! Jag tror att jag bara ramlade förbi uppstarts-fasen genom att göra olika saker hela tiden och nästa gång jag utförde samma aktivitet så kändes det direkt bättre än förra gången. :D Känner mig inte lika mycket soffpotatis längre!

En del av mig tänkte ut och gå ikväll, men den andra delen säger typ hell no! :D Och jag lyssnar på den så att jag inte är helt väck inför morgondagen.

Alltså idag har jag träningsvärk i vaderna... För att jag dansade igår. :o Till mitt försvar får jag säga att det inte var vilken dans som helst, utan jag var på en s.k. ceilidh vilket är en galen skotsk dansfest med folkmusik och tillhörande folkdans. Ett jäkla massa studsande, hoppande och snurrande fram och tillbaka - jag orkade nog i genomsnitt tre låtar innan jag fick sätta mig ner och vila! Såatteee... Idag vilar jag (nästan, förutom en liten PW) p.g.a fest-träningsvärk. :angel:

Veckan blev dock helt okej ändå, även om det bara blev totalt 3 "riktiga" träningspass. Men med tanke på hur stressad jag varit är jag helt nöjd med det, och dessutom var samtliga tre pass sådana där riktigt tuffa "hej kom och hjälp mig att dö"-pass så kroppen har allt fått sig en omgång.

Måndag: Bootcamp följt av Abs Attack på gymmet.
Tisdag: Vila.
Onsdag: 5 km promenad, annars vila.
Torsdag: PT-pass med fokus på ben och mage.
Fredag: Cirkelträningspass på gymmet.
Lördag: Vila.
Söndag: 6 km power walk.

Planen för kommande vecka är PT-pass imorgon, vila tisdag, Upper Body Blast följt av självständigt gympass på onsdag, vila torsdag, självständigt gympass fredag, vila lördag och så antingen Body Attack eller självständigt gympass på söndag. :)

I lördags blev det en milrunda i Falun på väg söderöver. Snålblåst och rätt folktomt i spåren. Tungt att först sitta två timmar i bilen och sen försöka komma igång i kylan! Sista 5 km kändes bra men kroppen var bra trögstartad...
Söndag morgon blev det en asfaltsjogg i Täby innan hotellfrukost och hemfärd. Mycket bilåkande sammanfattar annars helgen.

Ikväll ska jag springa i skogen med en kompis.
Imorgon ska jag ut och rida lilla haflingern.
På onsdag antingen gym eller simning.
Torsdag löpning, fredag vila.
Något slags långtur i helgen.

Lät kul med dans @Mineur ! Lät ju som ett helt träningspass bara det!

@Mineur Vad roligt det lät med dansen :) Är ett härligt sätt att träna, förhoppningsvis har man ju kul att man inte tänker på att man tränar :D

Måste bara fråga, för om jag förstått rätt så bor du i Glasgow? Vilka gym är bra och mest prisvärda? Brorsan studerar där och har tänkt skaffa gymkort någonstans nu! :)

Idag ligger jag i soffan...

Igår jobbade jag till 04 på morgonsolen, kom hem 05 typ. Sov till 9.30 och åkte sen buss till Götet.
Efter det pärlade jag armband hos Ung Cancer (:love:), var på bio och sen käkade jag Tapas. Så... Idag gör jag noll. Så jävla trött. Ont i halsen och känner mig lite allmänt dassig... Orkar inte bli sjuk! :(

*kl*

Tre h MTB igår, massa lera och gegga och skoj! Älskar när träningen kommer "på köpet" ;)

Så himla kul att cykla! :)

Nu ska jag försöka ta mig ut och springa en sväng och sedan lite styrka på det. Känns inte superpepp just nu, men hoppas att det blir bättre när jag väl är ute.

Jag sprang Bergsstigen på Lugnet i lördags, så helt folktomt var det inte! :D Var sprang du?
Det var Sjulsarvsspåret 10 km så jag korsade Bergsstigen några gånger och undrade varför jag inte valde den istället:D Vid 11-tiden ungefär. Mötte nån på mtb och några promenerare, sen när jag kom tillbaks var det lite mer liv och rörelse kring hoppbackarna.

Blir ponnydag även på fredag! Passar på när det är den sämsta hästårstiden:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 945
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 519
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 394
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 570
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka