Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@cili, det hjälper inte lite mot mensvärken att typ gå ut och gå en liten runda, i typ snigeltempo? Jag har, peppar peppar ta i trä, inte så stora problem med mensen som många andra verkar ha, men för mig brukar det lätta om jag rör mig lite lätt, hur segt och tråkigt och omotiverat det än känns innan. Men då är mina "mensbesvär" som sagt väldigt lindriga också, jag har aldrig behövt ta någon tablett för det, så det kanske inte alls funkar för dig, men en tanke bara. :)

Här är också småsjukt och segt. Min syster var jättesjuk hela förra veckan, alla andra har känt av det men betydligt lindrigare. Mest småont i huvudet och inte helt hundra, i mitt fall kan det likaväl bero på stress som baciller. Hästen fick i alla fall en promenad i måndags och igår tränade vi klättring. Jag var inte direkt på topp med huvudvärk som kronan på verket, så vi höll inte på så länge, men hon fick i alla fall komma ut. Hoppas jag hinner skritta henne en sväng i eftermiddag (har grupparbete nu på morgonen), är inte överförtjust i att hon ska vila dagen efter att hon gjort något mer muskelkrävande än att bara rida ut.

@cili, det hjälper inte lite mot mensvärken att typ gå ut och gå en liten runda, i typ snigeltempo? Jag har, peppar peppar ta i trä, inte så stora problem med mensen som många andra verkar ha, men för mig brukar det lätta om jag rör mig lite lätt, hur segt och tråkigt och omotiverat det än känns innan. Men då är mina "mensbesvär" som sagt väldigt lindriga också, jag har aldrig behövt ta någon tablett för det, så det kanske inte alls funkar för dig, men en tanke bara. :)
Normala månader så funkar promenader och träning fint. Sånna här djävulsmånader är det bara att ligga ner dom timmarna det är som värst. Har tryckt i mig värktabletter och tagit mig till skolan idag i alla fall, det går men det är inte bekvämt nånstans.
Har jobbat några gånger när det varit såhär, då har det slutat med att jag gått framåtböjd som en gammal tant och bitit ihop käkarna så hårt för att vara tyst att det gett huvudvärk. Så bäst är att befinna sig liggande i soffan med en flaska varmvatten under täcket och kolla på det tvn erbjuder.
Har dock turen att det brukar bli som värst på eftermiddagarna, och jag går bara halvdagar i skolan just nu = slutar vid lunch.

Usch @cili, det låter hemskt. Hoppas det åtminstone är uthärdligt.
Med mycket värktabletter i tid går det att genomlida. I värsta fall har jag citodon att ta till (men då ska jag varken försöka åka tåg eller medverka på föreläsning, för jag kommer hamna i fel stad, anteckna helkonstigt och ställa underliga frågor)

Min frustration gällande jobbet gjorde att jag cyklade utav bara helskotta under mitt lunch-gymmande :p Avrundade med ett par axel-övningar. Det kändes, totalt sett, helt okej.

Men fy vad segt @cili !!! Nu får du blir frisk! Skickar styrkekramar! Du kommer fixa att komma igång igen även om det känns segt nu!

Jag ska ta mig i kragen nu och försöka komma igång så smått igen, har rört på mig massor, så nån kondition har jag inte tappat, men det har varit väldigt mycket med skola och dessutom flytt så jag har varit väldigt tyst i tråden! Har dessutom slarvat med maten, så igår hade jag fastedag och ska försöka fasta nu två gånger i veckan fram till jul bara för att få in vettiga rutiner och bli av med det värsta sötsuget. Idag blir det ridning som motion.

En dum sak med att flytta är ju att jag nu måste hitta ett nytt gym!! Hur brukar ni tänka? Nära hemma? Billigt? Bra utbud? Känner mig lite lost i gymdjungeln ;)

Jag går ju också i tankar på att byta gym nu som sagt. Jag tror att det är hyfsat lika utbud, lite längre att ta sig dit men det bör vara överkomligt, nu har jag dessutom oftast tränat vid jobbet och där ligger båda tvärs över vägen. Så där blir det priset som styr (mindre än halva priset på F&S jämfört med SATS), då jag knappt går på några pass längre. Tidigare har det varit närhet och utbud.

Här är motivationen nere på botten. Till allt. Sömnproblem, mörker, strul på jobbet, stress med plugg, små förkylningar osv... Jag har i alla fall skärpt till rutinerna nu med minst en timmes promenad varje dag. Försöker sänka kraven på mig själv i övrigt men det blir mest pannkaka.

Jag tränar bra men äter fortfarande skit. Jag har inget att göra, ffa på kvällarna när dottern sover, så då äter jag för att jag är uttråkad. Så jävla kasst :( Köpte hem några kg frukt idag iaf så att jag ska äta nåt bättre än pepparkakor/godis/nötter/mackor.

Var för övrigt ensam med PT + praktikant på dagens pass, och eftersom praktikanten skulle öva på att leda cirkelträning så gjorde jag det passet ändå, men lite modifierat för att det skulle funka med axeln. Och så ökade vi svårighetsgraden i övningarna och fokuserade på teknik och kvalitet istället för kvantitet så det funkade! Men jag är allt bra skakis i benen nu, gjorde squats stående på platta sidan av Bosubollen, utfallssteg med främre benet på runda sidan av den, och bordet med händerna på bänken och fötterna på platta sidan av Bosun igen. Det + gårdagens ridning... Tror ni att jag kommer kunna gå imorrn? :D

Blääää har legat raklång i soffan sedan i söndags. Är inte magsjuk längre men har ingen energi och ingen matlust. Sover konstant känns det som. Det enda jag kan tänka mig att äta är pepparkakor. Vill ha nått med mycket smak och är lite sugen på stark mat men tror inte magen blir så glad då...

Jag längtar till gymmet!!!!! Det trodde jag aldrig att jag skulle säga för 2 år sedan:p

Blääää har legat raklång i soffan sedan i söndags. Är inte magsjuk längre men har ingen energi och ingen matlust. Sover konstant känns det som. Det enda jag kan tänka mig att äta är pepparkakor. Vill ha nått med mycket smak och är lite sugen på stark mat men tror inte magen blir så glad då...

Jag längtar till gymmet!!!!! Det trodde jag aldrig att jag skulle säga för 2 år sedan:p
Känner igen det där med att inte ha energi eller matlust.
Lyckades få i mig lite mat idag i alla fall. Det enda jag var sugen på var pulvermos (??!!), låter ju något bättre än stark mat, om det inte vore så att jag egentligen inte tål pulvermos. Well, fuck it, tänkte jag och åt pulvermos ändå.
Du får grunda med lite rostat bröd! :)

Här går allt lite åt olika håll, på samma gång haha!
Har gått ner lite men på många sätt har det även börjat bli bättre. Jag går inte lika många tvångsmässiga promenader, men har däremot börjat jobba oftare på praktiken. Det är ofta ett fysiskt jobb, brukar ha väldigt mycket träningsvärk men så får det vara i och med att jag förhoppningsvis håller på att bygga upp kroppen. Kanske är för tidigt att säga, men jag tycker redan att jag märker större ork. Det har varit svårt att acceptera att den kropp som med lätthet lyfte 20 kgs säckar som ingenting, plötsligt inte orkar ett tungt hästtäcke.
Maten har och är inte optimal, och det vet jag att jag borde göra något åt, men jag får ta det i etapper. Bättra mig successivt helt enkelt, för jag tror inte att jag fixat att ta allt på en gång.
Jag tror väl inte att jag rör mig mindre nu, men det är mindre tvång bakom rörelsen. Jag lever nu! Har inte lika mycket tvång med att stå upp hela tiden, utan tillåter mig mer och mer att sitta ner inemellan.
Jag vill vidare. Börjar inse mer och mer att det liv jag vill ha förmodligen inte kräver en "perfekt" kropp, utan bara en hälsosam kropp (och då borde jag inte vara överviktig, men försöker få huvudet att även inse att det innebär att inte ha en underviktig kropp heller). Jag behöver inte träna i evigheter på att få en snygg rumpa. Utan jag tror jag kommer få en duglig kropp av det arbete och liv jag vill ha.

Usch vad mycket smärtor, sjukdomar och andra problem det är här, jag lider så med er alla! Tyvärr har jag inte så jättemycket positiv energi att bidra med jag heller; skolan och all sanslös stress den innebär drar verkligen ner mig så otroligt mycket nuförtiden. Jag brukar vara rätt bra på att bara ta mig igenom det, men det här året har arbetsbördan ökat markant samtidigt som motivationen dalat lika markant. Jag mår verkligen så väldigt dåligt av det, men mycket av det ligger nog i det mentala. Jag vet att jag snart är klar, jag vet att det här året är det som gäller, men istället för att få en kick av det blir jag bara sexton gånger mer skoltrött än vanligt. Jag blir stressad av bristen på motivation, missnöjd för att jag inte är lika effektiv som vanligt och ledsen för att jag inte tycker att något jag gör duger. Och så börjar cirkeln om. Baah. :meh:

Något jag är fast besluten vid är i alla fall att fortsätta prioritera träningen högt, för utan den blir ingenting bättre. Mår jag inte bra psykiskt så kan jag i alla fall göra det fysiskt, liksom. :idea: Idag blev det ett längre överkroppspass som brände rejält i både axlar, bröst och magmuskler. I like!

@Mineur du är verkligen inte ensam om att ha dålig studiemotivation... Tycker att det är extra kämpigt när målet är så nära men ändå så långt borta... Dessutom har jag högre krav på mig själv nu än i början, för nu vet man ju hur man skriver en bra text, och vet att man har chans att få lite bättre betyg. Men jag går runt och säger: får jag mer än godkänt så har jag pluggat för mycket ;) Det hjälper lite iallafall.. Jag måste inte ha bra betyg för att få jobb, måste bara klara utbildningen. Bara att bita ihop och jobba sig igenom det. Men du gör ju helt rätt i att prioritera träningen! Tycker allt går lite bättre när man tränar regelbundet! Härliga endorfiner! :banana:

Själv sträckte jag ryggen igår när jag red :meh: Bra timing. Men antingen en promenad eller så ett pass markarbete med hästen, tror inte jag klarar att rida, det gör lite för ont. Hänger också på hur snabbt jag pluggar. Fastar idag iallafall, alltid något.

Jag har sprungit idag! :love: :banana: Första gången på länge, passade på idag i det soliga vädret. Sol, lite lätt snö på marken och en massa frost, hur underbart?! Var ute knappa 20 min bara och sprang inte hela tiden men jag ska bygga upp det här långsamt igen. Jag kunde inte låta bli att fnissa lite för mig själv när jag tog de första löpstegen, kändes så himla skönt att vara ute i skogen och springa igen!

Bilder!
924065_409552589193608_362703447_n.jpg

Senast ändrad:
Jag har sprungit idag! :love: :banana: Första gången på länge, passade på idag i det soliga vädret. Sol, lite lätt snö på marken och en massa frost, hur underbart?! Var ute knappa 20 min bara och sprang inte hela tiden men jag ska bygga upp det här långsamt igen. Jag kunde inte låta bli att fnissa lite för mig själv när jag tog de första löpstegen, kändes så himla skönt att vara ute i skogen och springa igen!

Bilder!
924065_409552589193608_362703447_n.jpg

Underbart!!!

@zassoo, blev riktigt avundsjuk när jag såg dina bilder, vad härligt det ser ut.

Här är en till som trillat dit på sjukstugan. Vet inte vad det är, om det ens är sjukdom, om det är stress eller vad det är, men bra vore det synd att säga att jag mår. Tur att hästen ska ha planerad vilodag idag, och att jag faktiskt tog tjuren vid hornen och gick ut med henne igår, då behöver jag inte ha dåligt samvete för det. Det är inte ens hela världen om hon måste stå imorgon också, även om det känns trist. Åh, jag vill bara känna mig frisk och orka med min vardag, frustrerande.

Sjukstugan fortsätter här med. Förkylningen ä dock på väg bort så imorgon ska jag jobba igen. Fan på tiden :p
Börjar inte förrän 18 heller så det räcker att jag kör hemifrån typ 14 (är i Götet, jobbar i Landskrona och måste inom lägenheten i Helsingborg innan, samt polishuset där). Så sovmorgon med kurering imorgon också, så hoppas jag att kroppen pallar fyra sena pass sen :)

Hoppas kunna börja träna igen nästa vecka! :)

Usch vad mycket smärtor, sjukdomar och andra problem det är här, jag lider så med er alla! Tyvärr har jag inte så jättemycket positiv energi att bidra med jag heller; skolan och all sanslös stress den innebär drar verkligen ner mig så otroligt mycket nuförtiden. Jag brukar vara rätt bra på att bara ta mig igenom det, men det här året har arbetsbördan ökat markant samtidigt som motivationen dalat lika markant. Jag mår verkligen så väldigt dåligt av det, men mycket av det ligger nog i det mentala. Jag vet att jag snart är klar, jag vet att det här året är det som gäller, men istället för att få en kick av det blir jag bara sexton gånger mer skoltrött än vanligt. Jag blir stressad av bristen på motivation, missnöjd för att jag inte är lika effektiv som vanligt och ledsen för att jag inte tycker att något jag gör duger. Och så börjar cirkeln om. Baah. :meh:

Något jag är fast besluten vid är i alla fall att fortsätta prioritera träningen högt, för utan den blir ingenting bättre. Mår jag inte bra psykiskt så kan jag i alla fall göra det fysiskt, liksom. :idea: Idag blev det ett längre överkroppspass som brände rejält i både axlar, bröst och magmuskler. I like!
Vad är det du läser?
Skickar pepp och energi, vet hur tungt det kan vara emellanåt. Förra året vid den här tiden svor jag ve och förbannelse över min c-uppsats! Låter klokt att ge utrymme för roliga saker också.

Underbara bilder @zassoo !

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 935
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 517
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 389
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 545
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka