Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och jag är glad för jag kunde gå en promenad på typ 5 km idag utan att få ont! Framsteg. Känner mig mycket bättre i munnen idag och har kunnat äta mer, det gör mycket för orken. Hoppas så på att läkaren säger att jag slipper kragen fr.o.m måndag, för i så fall kommer jag kunna börja träna lite lätt och det kommer göra så mycket för mitt välmående. Återstår bara att se när jag kan rida igen....
Fem kilometer är ju jättemycket! Skönt att höra att du är igång igen :)

Åh vad peppande det är att läsa här!

Har precis, av bara farten, bokat BodyPump imorgon kväll som jag hoppas hinna gå på :) I övrigt är jag rätt stressad med plugg, mkt jobb och alldeles för snart jul, men om mindre än en månad är jag i solen och värmen :D

Måndag- tisdag har det bara blivit promenader som motion, men känner mig ändå lite duktig som tog mig ut i mörker och duggregn nu ikväll (boka promenaddejt med @Mammas är bra grejer :D). Agility innan dess.

Sammanlagt 50 min yoga igår och 30 min yoga idag. Inga tuffa pass, mest för att hålla kroppen något sånär glad, sitter annars med sista tentorna för terminen! På fredag tar jag jullov!

Alltså, jag har så jävla ont i rumpan. Det känns som att jag går runt med världens Beyoncé-rumpa, som släpar 3 meter bakom mig, för att musklerna är så ömma. Är det någon mer än jag som får den känslan när man har träningsvärk i rumpan, att hela rumpan är dubbelt så stor som vanligt liksom? Jag försökte desperat förklara känslan för några vänner, men de tittade bara på mig som om jag var dum i huvudet.

Det var alltså rumpfokus på PT-passet igår, och en hel del axlar också. Jag har velat lära mig fler övningar för rumpan tidigare men inte riktigt "vågat" be om det, men nu skärpte jag till mig lite och sa vad jag ville. Det hade effekt. Aj.

Vad skönt att det går så pass bra framåt @snow! Förstår att du längtar efter att få komma igång!!

Kl

Hemkommen efter att ha varit i Skåne sen i torsdags. Börjar nu får rejäl ångest över att lämna min arbetsplats där... Aldrig är man nöjd :p

Hur som så låg det bra motivation i brevlådan, nämligen ett nytt linne från Sportamore. Min Nikegarderob växer! :love:
Lite för tight för att det ska va riktigt snyggt, meeen, då får jag väl se till att ordna så det blir det då :p
Gymdax!

Tack @Sleepan och alla andra! Kommer nog dröja ett tag innan jag rapporterar chinsframgångar igen men ni är duktiga på att peppa en invalid i rehabframgångar också :). Idag blev promenaden 8 km tillsammans med min mamma. Lånade hennes "BungyPump"-stavar (astöntigt namn, jag vet) som sviktar när man trycker mer dem i marken och ger ett litet motstånd. Det gick bra och var skönt med stavar.

Var hos tandläkaren idag också och de hittade inga skador på tänderna. Skönt!

Tack @Sleepan och alla andra! Kommer nog dröja ett tag innan jag rapporterar chinsframgångar igen men ni är duktiga på att peppa en invalid i rehabframgångar också :). Idag blev promenaden 8 km tillsammans med min mamma. Lånade hennes "BungyPump"-stavar (astöntigt namn, jag vet) som sviktar när man trycker mer dem i marken och ger ett litet motstånd. Det gick bra och var skönt med stavar.

Åh vad skönt att tänderna var ok!
Du är grymt imponerande även utan chins! Krya på dig! :)

Skönt att du kan åtminstone kan promenera långt, kan tänka mig att det gör en del för välmåendet att inte vara helt fast hemma och skönt med tänderna! Och jag håller med @Sleepan om att du fortsätter att imponera :)

Igår blev jag återigen ensam på passet så vi gjorde lite rehab för axeln + tränade vidare på frivändning. Fy attsingen så svårt det är med tekniken!! :o Men jag måste ha gjort nåt rätt för träningsvärken idag är påtaglig :D

Dagen idag har ägnats åt städ och packning. Ett gäng träningskläder och inneskorna ligger i resväskan. Hoppas att det är lika bra pass i Egypten som det var på Gran Canaria! :) Planet går 07:50 imorrn, så god jul på er då ;)

Igår blev jag återigen ensam på passet så vi gjorde lite rehab för axeln + tränade vidare på frivändning. Fy attsingen så svårt det är med tekniken!! :o Men jag måste ha gjort nåt rätt för träningsvärken idag är påtaglig :D

Dagen idag har ägnats åt städ och packning. Ett gäng träningskläder och inneskorna ligger i resväskan. Hoppas att det är lika bra pass i Egypten som det var på Gran Canaria! :) Planet går 07:50 imorrn, så god jul på er då ;)

Åh, ha det nu fantastiskt!! :)

@Ninnurur Härligt med resa, är det en träningsresa?

@snow Tycker det är imponerande att du kan gå så pass bra så snart efter olyckan. Jag var en invalid mycket längre efter min värsta olycka men det beror väl på var man slår i och var det sätter sig. Jag är envis som en åsna så försökte så klart klara allt från dag ett men det var väldigt svårt och jag hade svårt att överhuvudtaget gå.
@Mineur Haha, rolig beskrivning av rumpan :D Jag har nog aldrig tränat just rumpan så vet inte hur det känns men antar att det blir så om man fokuserar massor på en kroppsdel, då tänker man mycket på den. Typ som att jag hatar min mage och tänker mycket på den och då ser och känns den enorm ut. Kanske kan vara något sådant mentalt? Eller är det bara träningsvärken?

Får jag skryta lite nu? Igår tog jag tag i mig själv och åt gröt till middagen, har ju inte ätit någon middag sen jag blev sjuk så igår var första dagen. Att bryta ett destruktivt beteenden är väldigt, väldigt svårt för mig så jag visste att jag var tvungen att göra det snabbt så att det inte skulle bli ännu svårare. Men jag promenerade ändå 2 timmar igår så jag behövde mat intalar jag mig. Kommer bli ungefär lika mycket promenad idag också. Inte frisk än men har ingen feber, är typ nere på min normaltemp (har 36 grader i temp) och det är väldigt lågt men jag brukar ligga däromkring upp till 36, 7 som allra mest men det är sällan. Så när jag har feber så är det ju väldigt högt i jämförelse med hur jag brukar ligga. Blir samma middag idag igen, jag ska äta den även om det känns onödigt.

Anorexin är ganska arg på mig för att jag äter, den vill bara gå ner i vikt. Men den friska Qelina vill ju inte bli sjuk och svag. Men sen kommer tankarna om att jag kan gå ner bara ett par kilo så jag blir lite mer bekväm, att jag ska ha kontroll på det hela den här gången och inte låta sjukdomen ta över. Men jag vet ju att det är så svårt att sluta när jag väl börjar.

@Mineur HAHA jag vet precis hur det känns! Lite som pingvinvingel på stela ben med enorm röv :D Själv är jag inne på tredje dagen rejäl träningsvärk (igår halvt förlamande) i baksida lår. Raka marklyft :love: Fast baksidalår-gång är bara horribel, snacka om att stapla fram :p

@Sleepan Men saknad är ju ändå bra, då har man ju trivts bra! :) Och du kan alltid hälsa på!

Man kan aldrig ha för mycket träningskläder :D

@Qelina Heja dig som går emot sjukdomen! Du är så himla stark och klok, låt aldrig sjukdomen intala dig något annat!

Kl

Har tränat rätt tung styrka 6 dagar i rad, igår kändes musklerna klena och ville inte riktigt vara med. Vilat idag och så ben imorgon :D Åker hemåt på fredag och hoppas på helkroppspass söndag eller måndag men annars kommer julen vara rätt träningsfri. Om jag får ner det i väskan kanske jag tar med springkläder och kör ett par pass :)

@Sleepan Men saknad är ju ändå bra, då har man ju trivts bra! :) Och du kan alltid hälsa på!

Man kan aldrig ha för mycket träningskläder :D

Kl

Har tränat rätt tung styrka 6 dagar i rad, igår kändes musklerna klena och ville inte riktigt vara med. Vilat idag och så ben imorgon :D Åker hemåt på fredag och hoppas på helkroppspass söndag eller måndag men annars kommer julen vara rätt träningsfri. Om jag får ner det i väskan kanske jag tar med springkläder och kör ett par pass :)

Jo, visst är det så. Redan planerat att gå på nästa års julfest! :)
Dock vet jag ju att det aldrig blir samma sak när man slutar på ett ställe.. Suck. Ska bli så skönt att komma hem men just nu är det så jävla bitterljuvt. Trivs bara bättre och bättre. Typiskt :p

Vad fint det låter med julledighet och massage! Härligt :)

Körde cirkelfys i måndags, vila igår och ordentligt armpass idag. Sprang på bandet efteråt, 5 km på nytt personbästa; 29 min och 49 sek. Borde vara nöjd men jag vet inte. Prestationsångest deluxe.
Imorgon är de innebandy och på fredag kör jag mitt efterlängtade benpass. Vila lörd-sön.

Jag tog mig iväg på bodyjam! :) skönt att röra på sig även om jag missat att det inte var vanliga instruktören utan en jag brukar ha svårt för. Knepig (och tråkig) koreografi som instruktören knappt kunde gjorde det inte så mycket bättre men framförallt börjar jag fundera om det egentligen står värre till med min stress än jag tror. Att ha så svårt att hänga med i koreografi samt att ha ångest på sista delen av passet för att man inte vet precis vilka rörelser som väntar känns inte helt likt mig :s

Avslutade på egen hand med lite yoga för ryggen, så skönt! Nu längtar jag mest efter en promenad men det får bli imorgon bitti.

@snow härligt med dina framsteg! Jag misstänker att en del ändå har att göra med att du är så vältränad från början.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 914
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 517
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 389
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 523
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka