Bukefalos 28 år!

Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gott nytt år vänner! :) Mitt enda nyårs"löfte" är att ta tag i kosten igen, i övrigt ska jag fortsätta på samma sätt med träningen :)

Och nu drar jag på fest med trerätters ;)
 
@cili Katter är väl också bra för blodtrycket och stressnivån? Läste nånstans att om man klappar en katt i 10 minuter går stresshormonerna ner och man mår bättre i längden. :) Själv var jag superstressad när jag köpte min katt och något av det som avstressade mig mest var när hon låg på min bröstkorg och spann medan jag klappade. Det brummande ljudet och en katt som njuter får verkligen ner hjärtfrekvensen. :love:
Men verkligen :love:
Dessutom tror jag att det är bra att få en sovande, spinnande katt på sig - för då KAN man inte springa runt och stressa (att flytta på katten är ju liksom inget alternativ ;) )
 
Sitter och försöker läsa lite ikapp för få ett hum om vilka ni är. 2 känner jag irl så de vet jag ju ;)

Sitter och planerar 2015. Vägrar göra löften för jag blir så skamsen och ångestladdad när jag inte kan hålla löften så gör mer planer och får försöka kämpa för att kunna uppfylla mina planer och sånt :) Medan jag planerar att träna äter jag en lussebulle :p Motivationen tryter rätt hårt.. eller nej den finns men latmasken sitter i vägen :(
Äsch, skit i löften och gör rimliga mål istället (om du läst min blogg så vet du hur fäst jag är vid mina årsmål :p )

Länkar ett inlägg jag skrev om nyårslöften/mål för några dagar sen, det blev lite väl lång text för att klistra in här:
http://idakck.wordpress.com/2014/12/27/nyarsloften-for-vem/
 
Åh vad mysigt! Vet inte om jag missat eller glömt att ni ska gifta er, men vad härligt det lät! :) Du är väl snart klar med plugget också?

KL

Det blev inget gym idag men väl 4,7 km promenad i skogen. :) Det ska bli töväder så det var härligt att gå ut medan det fortfarande finns snö. Och så sken solen!

Angående löften så lägger jag inga sådana, men jag har som mål att åka på fjällrävssafari till sommaren. Det innebär ganska mycket vandring så mitt mål är att knäna ska klara av det och jag ska vara i bättre konditon så jag inte får en sämre upplevelse för att jag är helt slut eller orolig över kroppen. :)

Sen liksom @imrahil tänker jag transportträna mer då jag tänkte köpa en cykel, perfekt när jag bara har några km till jobbet men det är för långt för att gå. Åker buss idag och en cykel tjänar in sitt pris på en säsong, plus alla hälsofördelar såklart. :up:

Jag har nog bara skrivit det i bröllopstråden kanske, men jo vi förlovade oss i somras och ska gifta oss 8 augusti :) Plugget önskar jag att jag var klar med snart, men det är 2,5 år kvar :crazy: Känns som att jag pluggat i evigheter...

Wow, häftigt med fjällrävssafari! Och vilket bra mål för träningen :)
 
2014 ja...

Träningsmässigt har det varit det bästa året hittills i mitt liv, utan tvekan. Andra veckan i januari 2014 råkade jag gå till gymmet fem dagar på raken för att "jag hade tid" och för att jag ville testa de nya 20-minuterspassen som lanserats. Det låter löjligt och kliché, men den veckan blev verkligen ändringen och starten på allt.

Aldrig förr hade jag gått till gymmet så frivilligt - det hade alltid tidigare varit ett nödvändigt ont av stora mått och jag hade hittills verkligen piskat mig själv för att komma dit åtminstone en eller två gånger i veckan. Men nu blev det alltså ändring på den saken, och tack vare underbar gympersonal, kanonbra pass och trevliga PT:s började jag inse att det var kul med träning, och att jag kunde om jag ville!

Jag gick alltså från att ha tvingat mig själv att gå till gymmet - till att ibland tvinga mig själv att stanna hemma från gymmet. Jag gick från att ha varit ointresserad och rädd för allt vad styrketräning heter till att läsa allt jag kom över, ställa tusen frågor och utmana mig själv varje vecka. Jag blev en sådan där person som gick till gymmet för skojs skull, som blev bundis med alla i gympersonalen och som ville visa hela världen hur roligt det kunde vara med träning.

Självklart påverkade detta min kroppsbild och mitt självförtroende också, och överlag har det varit ett år med ovanligt få sammanbrott över hur tjock, lat och äcklig jag är. Visst har jag haft några sådana perioder, men de har varit både färre och lättare att ta sig ur än tidigare.

Det här, och mycket annat tackar jag den här tråden och alla dess underbara medlemmar för. Ni är verkligen, verkligen, verkligen en stor bidragande orsak till att 2014 har varit så bra som det varit och jag ser fram emot ett nytt, lika fantastiskt 2015 med mina fina beachisar - gamla som nya.

Gott nytt år! :love:
 
2014:
skräp

2015:
nu kör vi!

Ska försöka hålla knäna i schack. Och så länge det är så milt väder ute som det är nu brukar det inte vara några problem. Styrketräning i maskiner till att börja med (för knänas skull), planen är sen att övergå mer till fria vikter igen.
Ska börja gå på fler pass, förhoppningsvis är det många nya som kommer till gymmet nu i januari så jag slipper vara sämst ;) Har ju dessutom syrran att tvinga med.
Planen är att träna åtminstone tre dagar per vecka. Sen om det blir styrketräning, kondition, pass, dans hemma eller simning - det spelar ingen större roll.
Jag ska försöka att inte gå ut för hårt, för lagom är bäst. Vill inte få några inflammerade muskelfästen igen, för det är inget roligt.

Målet: att komma i mitt livs bästa form innan året är slut. Det jag jämför med då är hur jag såg ut och kände mig när jag var ca 20 år och red flera hästar varje dag samt cyklade en del. Förutsättningarna för att lyckas är riktigt bra, för på den tiden hade jag ändå rätt dålig kondition, inga direkt definierade muskler (men en jäkla styrka i mage och rygg, tack vare träningsridning av travare på bana) och åt rätt dåligt (inte i mängd, men i sammansättning). Nu har jag bättre koll på kost och träning, tillgång till en bra anläggning och framför allt ett sommarlov att ägna åt mig själv (för som det känns nu kommer jag inte fixa att jobba speciellt mycket pga stressnivån där).

Gott nytt år beachisar!
 
Gott nytt år beachisar :love:

Träningsmässigt har 2014 gått både upp och ner. Jag har vågat börja springa igen efter att ha dragits med en envis skada och det känns skönt att inte behöva vara rädd för den längre. Jag bestämde mig för att satsa mer på ridningen och har tränat en hel del. Det är tyvärr även året då jag slutade med min älskade kampsport dels på grund av ridningen som tog upp mer tid och dels på grund av ändrade träningstider som inte funkade med livet i övrigt.

Jag hoppas på en massa rolig och stärkande träning för oss alla under 2015. :)
 
2014:
skräp

2015:
nu kör vi!

Ska försöka hålla knäna i schack. Och så länge det är så milt väder ute som det är nu brukar det inte vara några problem. Styrketräning i maskiner till att börja med (för knänas skull), planen är sen att övergå mer till fria vikter igen.
Ska börja gå på fler pass, förhoppningsvis är det många nya som kommer till gymmet nu i januari så jag slipper vara sämst ;) Har ju dessutom syrran att tvinga med.
Planen är att träna åtminstone tre dagar per vecka. Sen om det blir styrketräning, kondition, pass, dans hemma eller simning - det spelar ingen större roll.
Jag ska försöka att inte gå ut för hårt, för lagom är bäst. Vill inte få några inflammerade muskelfästen igen, för det är inget roligt.

Målet: att komma i mitt livs bästa form innan året är slut. Det jag jämför med då är hur jag såg ut och kände mig när jag var ca 20 år och red flera hästar varje dag samt cyklade en del. Förutsättningarna för att lyckas är riktigt bra, för på den tiden hade jag ändå rätt dålig kondition, inga direkt definierade muskler (men en jäkla styrka i mage och rygg, tack vare träningsridning av travare på bana) och åt rätt dåligt (inte i mängd, men i sammansättning). Nu har jag bättre koll på kost och träning, tillgång till en bra anläggning och framför allt ett sommarlov att ägna åt mig själv (för som det känns nu kommer jag inte fixa att jobba speciellt mycket pga stressnivån där).

Gott nytt år beachisar!
Jag glömde ju ett mål: att få till fler träningstimmar i årsutmaningen för 2015 än vad jag fick ihop 2014 (3 dagar 6h 22 min, om jag inte får för mig att träna mer innan kvällen är slut och det är ytterst tveksamt :D ). Skrapar jag ihop mer än 1,5h träning varje vecka så klarar jag det, och det borde inte vara några problem :) Och till det räknas inte promenader och ridning, sånt får bli ren bonus på träningskontot!
 
Hela det där inlägget är sjukdomen som talar. Jag hoppas du kan övervinna den och fortsätta enligt din plan. Du behöver inte gå ner i vikt, du är inte tjock och du borde inte börja kontrollera maten igen och gå ner i vikt.

Kanske låter hårt men jag vill bara du ska veta att hela ovanstående inlägget är sjukdomens.
Åh, du kanske har rätt, det kanske är sjukdomen som talar. Men dessa tankar är väldigt, väldigt starka. Jag är så rädd just nu, varje matbit är jobbig, till och med att dricka är jobbigt för jag är rädd att samla på mig vätska (men jag äter och dricker iaf). Jag står inte ut med tanken på att gå upp mer i vikt, är livrädd. Räddare för mat, dricka och gå upp i vikt än vad som kanske borde vara rimligt.

Jag måste försöka hålla mig till att inte väga mig för ofta så jag inte faller in i att tvångsmässigt väga mig varje dag så helst måste jag stå ut med att inte veta min vikt förrän början av nästa vecka och det är hemskt svårt, vet inte om jag klarar det, är så rädd att gå upp massor under dessa dagar. Jag vet att jag rent siffermässigt inte behöver gå ner i vikt men jag vill absolut inte gå upp mer, jag är på maxvikten för mig nu och står inte ut med att väga mer. Det enda som får mig att stå ut på den här vikten är tanken på att jag kan gå ner i vikt när jag vill, att det går att skala bort fettet om jag bara äter mindre, jag har det som en utväg så det känns lite tryggare och inte lika jobbigt att väga så här mycket men jag vet att det är en dålig utväg.

Ikväll väntar en utmaning, jag ska äta kvällsmellis med en kompis, jag skäms massor över att äta inför folk, speciellt eftersom jag tycker att jag äter så mycket och är så tjock. Så det blir väldigt jobbigt ikväll men jag ska klara det.

Gott nytt år till er alla beachare!
 
2015 ska jag sluta vara gravid och komma i form igen. Ser fram emot sommaren helt sjukt mycket eftersom både jag och maken kommer vara hemma tillsammans med den lilla precis hela sommaren och den tiden ska jag ta tillvara. Har dessutom en bröllopsfest som motivation för att verkligen sätta fart så fort jag kan efter kläckningen, så det är fan bara att pinna på. :D
 
Kopierar in mitt inlägg om utmaningarna som jag skrev för några dagar sen, så fler kan hoppa på :) Imorgon drar det igång, må bäste beachare vinna ;)

Årsutmaningar:
Kilometerutmaning: https://www.endomondo.com/challenges/19599825
Tidsutmaning: https://www.endomondo.com/challenges/19599943
Om ni vill lägga till någon sport i tidsutmaningen så hojta till, är dock uppe i maxantal sporter så då måste något annat bort.

Och den vanliga januariutmaningen:
https://www.endomondo.com/challenges/19599748
 
Kopierar in mitt inlägg om utmaningarna som jag skrev för några dagar sen, så fler kan hoppa på :) Imorgon drar det igång, må bäste beachare vinna ;)

Årsutmaningar:
Kilometerutmaning: https://www.endomondo.com/challenges/19599825
Tidsutmaning: https://www.endomondo.com/challenges/19599943
Om ni vill lägga till någon sport i tidsutmaningen så hojta till, är dock uppe i maxantal sporter så då måste något annat bort.

Och den vanliga januariutmaningen:
https://www.endomondo.com/challenges/19599748

Får se om jag hakar på, tror det var i november jag försökte hänga med men glömde i princip alltid att sätta på appen.
 
@Praeterea, har ni snö i Skåne? :eek: Jag är livrädd för att snön ska komma hit, och Skåne är längre söderut än jag befinner mig. (Snö är jättefint, och jag har också varit ett barn som älskar snö, men det försvårar min hästvardag så fruktansvärt, så jag är glad så länge det är grönt ute...)

Skojar du?! När jag hade häst tyckte jag att det var så jäkla skönt när det frös och kom snö så man slapp leran.
 
Kopierar in mitt inlägg om utmaningarna som jag skrev för några dagar sen, så fler kan hoppa på :) Imorgon drar det igång, må bäste beachare vinna ;)

Årsutmaningar:
Kilometerutmaning: https://www.endomondo.com/challenges/19599825
Tidsutmaning: https://www.endomondo.com/challenges/19599943
Om ni vill lägga till någon sport i tidsutmaningen så hojta till, är dock uppe i maxantal sporter så då måste något annat bort.

Och den vanliga januariutmaningen:
https://www.endomondo.com/challenges/19599748

Jag har redan skapat en utmaning för 2015 :p
https://www.endomondo.com/challenges/19626503
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Mitt liv är så jobbigt. Jag arbetar som timanställd på deltid. Alltså många dagar utan jobb. Jag har knappt några rutiner alls i min...
Svar
6
· Visningar
1 081
Senast: Red_Chili
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 821
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 710
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 129
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp