Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har bara en dag i Gbg den veckan som kommer, och den dagen fanns inga pass som funkar för mig :(

Dessutom jävlas mitt knä fortfarande :( . Och jag slarvar med hur jag använder det när jag har fullt upp med att stressa, så nu har jag beställt tejp för att hjälpa till att göra rätt.

Förstår det! Men vi tar det när tid finns och din kropp mår bra istället :)

40 minuter hemmträning nu på kvällen :) Efter lite uppvärmning körde jag en cirkel med armhävningar, mountain climbers, thrusters, upphopp, plankan på boll, omvända crunches, sneda situps på boll och sidocrunch på boll. Tre varv. Därefter lite tåhävningar och försök till enbens knäböj. Avslutade med lite förberedelse för warrior III samt lite solhälsningar. Skönt!

Har haft ungefär noll aptit idag, väldigt konstigt för att vara mig. Har bara ätit ett mål mat hittills, två små tacos vid lunch. I vanliga fall äter jag liksom 5 mål om dagen, fattar inte. Nåväl, snart ska vi börja laga middag så då blir det lite mer i alla fall. Har ju varit i stallet idag också så inte bara suttit på rumpan fram till nu :p

Fortsätter med att fokusera på att mata kroppen med bra och allsidig mat och ej på träning för tillfället(lite krasslig i halsen). Min matdag var helt ok. Kommer nog dela med mig av en del märkliga matvanor ibland föresten, western food äts inte så flitigt här i öst;)

Frukost: "purple porridge" ala Kina, något oklart innehåll men väldigt vanlig frukost här. Någon form av risgröt som är lila till färgen, smakar sött och även innehåller bönor (gissar på vita):p låter ju helt galet i beskrivningen men är riktigt gott! Till det åt jag även en jätte Baozi vilket är en stor ångkokad brödbulle med fyllning. Denna morgon fick det bli en med räkor och grönsaker:)
Mellanmål: 20g frystorkad frukt, banan och jordgubb, hemskt sött, förmodligen sockrat.
Lunch:En halv ångkokad sötpotatis som äts direkt från skalet, guuudomligt gott! 10 små rullar sushi med lax och tonfiskröra
Mellanmål: Lite vindruvor
Middag: Kokta blandade grönsaker med minilite nudlar(leftovers) och vitkål
"Lördagsgodis": Ett halvt äpple och en halv banan med linfrön och lite havregrynsgröt, toppat med en matsked blåbärssylt.

Har fått för mig att jag ska ha ett "matfönster" mellan 8-20 och fasta övrig tid. Någon annan som har något liknande tänk?

Ser fram emot att höra mer om vad ni äter i Kina, jag tycker att det låter rätt gott! :) När jag var i Japan åt jag också mycket konstiga saker, en del gott en del lite för, ehm, speciellt, men min mage var väldigt glad över att få komma hem till Sverige sen och få äta lite fibrer igen...

Har vila från träning nu i helgen, men har varit ute och turistat med svägerskan och hennes barn hela dagen. Blev dock inte bästa lunchen, fish and chips och öl, men gott var det :)

Har vila från träning nu i helgen, men har varit ute och turistat med svägerskan och hennes barn hela dagen. Blev dock inte bästa lunchen, fish and chips och öl, men gott var det :)
Haha, vi var på en bilfirmas 2-årskalas idag (kan någon ge mig ett fång pengar så att jag kan köpa bilen jag vill ha?) så min lunch blev en hamburgare, två muffins och lite godis :D Gott det också!

@Ninnurur Haha det låter inte helt fel det heller :D Jag har hört att råna banker ska vara ett snabbt sätt att få lite extra cash, har själv funderat på den lösningen ett antal gånger :p

Spännande med Kina @kerryand, där bodde en av mina bästa vänner under en period och hon blev helt kär i landet! Hur länge har du bott där och hur kommer det sig att du hamnade just i Kina? Ja, jag är nyfiken... :angel:

@zassoo Förutom hantelpressen som Wysiwyg tipsade om (jag älskar hantelpress, men visst är det lite läskigt och vingligt i början) är ju faktiskt armhävningar jäkligt effektivt för bröstmusklerna om man gör dem rätt. Jag gjorde typ 15 st häromdagen och fick träningsvärk...:o Om ni har en sådan där Cable Crossover-maskin är ju den också sjukt effektiv, typ den här. Vi har även en bänkpress-maskin på vårt gym, Chest Press tror jag de kallar den, ser ut såhär och brukar vara rätt effektiv :)

Fish and chips till lunch här också, vi är visst lika duktiga båda två @GoLightly! ;) Jag skippade dock ölen vilket kanske var bra med tanke på att det var på jobbet jag åt lunch...

För övrigt har jag inte tränat ett jota idag utan fokuserat på att jobba och ta hand om mig själv istället. Gjorde hemlagad lasagne till middag vilket blev mums filibabba, och nu avslutar jag i soffan med en skål Ahlgrens bilar. Blir gymmet imorgon bitti hade jag tänkt; har dock fortfarande träningsvärk i benen sen i onsdags så det blir ett hårt överkroppspass istället. Je suis peppad! :D

Kommer nog inte kunna röra mig imorgon, knappt nu heller för vi har ätit buffé i stan så vill spy..

Igår 1,5 timme bl.a rygg och idag 2h mage och bröst. Redan träningsvärk från gårdagen och imorgon då? Blääää. Dock skönt att komma igång!

Har haft en bra dag på jobbet, med gäster som kommer tillbaka för att tacka för gott kaffe och bra service och kollega som påpekar hur bra allt rullar på när jag är där.
Jag och platschefen tog över för knappt två månader sen för att höja kvalitén på flera områden och det känns som att vi är en bra bit på väg :)
jobbig stängning dock och trött nu. Ledig imorgon, planen är att ta mig iväg på hundträning men vi får väl se.
Fattar inte hur jag kan vara så trött!

@Mineur Ta hand om sig själv och äta bilar låter som utmärkt plan för en träningsfri dag!

Jag lagade både god och nyttig (tror jag åtminstone) mat till middag trots att sambon och våra besökare gick och köpte pizza. Jag kunde bara inte med att käka både pizza och fish and chips samma dag...

Åh så glad jag blev för din skull nu @Jenka! :)

Mina svullna hörselgångar är bättre idag, men det susar fortfarande i ena örat :( Dottern är hos farmor och farfar nu och istället för att ge mig ut och springa som jag tänkt så ligger jag i sängen med tv, böcker och dator :D Har några timmars slötid innan jag ska åka till f och f och äta middag med dem innan dottern och jag åker hem. Bort med den här infektionen nu tack!

@kerryand jag är också jättenyfiken på vad du gör i Kina! Du får gärna berätta mera!

@Jenka Yay, hurra för peppen! :)

Jag är ledig idag och tänkte försöka hitta på något att träna, men vet inte riktigt vad. Antingen så drar jag o gymmar, eller så går jag på ett danspass, eller så kör jag lite yoga hemma..

@Ninnurur, jag är med dig, för gissa vad? Jag vaknade upp med lite ont i halsen imorse. IGEN. :cool: Jag hoppas verkligen att det mest är för att jag har sovit riktigt, riktigt krattigt några dagar nu, och att det egentligen mest beror på trötthet, för det känns bara lite ibland, och inte så farligt än så länge.

Morgonen tillbringade jag med en kompis som var och tränade med sin häst, och blev motiverad till att utveckla min egen ridning. Sen öppnade sig himlen, och det är riktigt busväder. Jag ångrar lite att jag inte åkte och red när jag ändå var ute på vägarna, för nu känns det inte alltför motiverande att sticka ut näsan. Hoppas det åtminstone slutar hällregna snart.

Låter som en skön och välbehövlig slapp-eftermiddag @Ninnurur!

@Kiwifrukt Jag får också lite raspig hals emellanåt såhär års; särskilt när jag jobbat och pratat mycket, frusit länge eller när jag riktigt riktigt trött. Igår kväll hade jag både jobbat och var riktigt riktigt trött, och resultatet blev att jag gick och la mig med ond hals. Det är dock som bortblåst nu igen och jag känner mig helt normal när jag tränar, så jag hoppas att det bara är en liten miniprotest från kroppen för din del med!

Skitväder här också; riktigt ruskigt höstigt med regn och kastvindar. Jag pallrade mig dock ut och iväg till gymmet i morse ändå, och det blev ett långt och hårt pass med fokus axlar, triceps och bröst. Uppvärmning 1 km på löpbandet, sedan 6 övningar 3 sets var och så avslutade jag med 3 x 1 min plankan. Sen var mina muskler rätt rejält genomkörda. Underbar känsla!

@Mineur, det hoppas jag också, jag frös rätt rejält igår och med lite trötthet på det, samt att kroppen förmodligen inte har återhämtat sig från den "riktiga" förkylningen i veckan, så hoppas jag att det är falskt alarm. Känns lite raspig i halsen fortfarande, men inte så pass mycket att det stör. Förebygger genom att inte vara ute i regnet mer idag i alla fall, så hoppas jag att nästa vecka kan bli bättre. :)

Då ska vi se, födelsedagshelg för mig! Jag fyllde år i fredags, avslutade jobbdagen med massa härlig fika med mina fina kollegor och sen tog jag och sambon det lugnt på kvällen, beställde indiskt och gjorde en supermumsig bärpaj till efterrätt. Yogade på morgonen innan jobbet men det var allt den dagen.
Sen i lördags var det dags för kalas för släkten, 20 pers blev vi i vår trea, men vi lyckades preciis få plats med alla runt bordet:D Hade tänkt springa på förmiddagen men jag var lite seg ur sängen på morgonen så jag hann inte med det innan kalaset. Sen på kvällen var det fest och utgång med lite vänner.
Idag blev jag bjuden på födelsedagsbrunch, det och ett par bruspanodil så kurerade jag baksmällan ganska fort iaf och stack ut och sprang med pappa vid 14. Riktigt härlig runda, 5 km totalt och det var så vackert i skogen och vi lyckades pricka in passet precis mellan regnskurarna:up: Kroppen kändes så jäkla pigg och fin med så det var supernice! Har nu hunnit yoga i 45 minuter med, lugnt och fint och var ju mjuk och smidig efter löpningen så det blev också riktigt riktigt nice med en för jäkla fin känsla i kropp och knopp.

Så summa: det är kul att fylla år men träningen kan bli lite lidande;)

Totalt denna veckan: 16,6 km löpning och 3 h 15 min yoga.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 940
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 519
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 390
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 561
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka