Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har vilodag idag. Sprang 20 km kuperad terräng igår med en kompis; det är verkligen jättekul att springa med henne eftersom vi är på ungefär samma nivå samt har väldigt trevligt ihop och pratar precis hela tiden. Två flugor i en smäll!

Har hoppat min lilla pålle idag i alla fall vilket var såå kul. Jag är fortfarande inte särskilt duktig men både han och jag tycker i alla fall att det är riktigt roligt. Dessutom ställer pålle verkligen upp för sin ibland klantiga matte; vi kom t.ex. alldeles för snett på ett smalt lydnadshinder och jag rev hela hinderstödet med foten :o, men pålle hoppade snällt ändå och gjorde ingen affär av spektaklet. Nästa försök red jag bättre och då hoppade han jättefint!

Jag förstår verkligen frustationen över att känna sig trött och orkeslös men tänk att det är en annan liten krabat som konkurerar om energin;) Jag tror det är extra viktigt att inte ställa för höga krav på sig själv, känn efter vad kroppen orkar och försök att acceptera att orken kanske inte riktigt finns där. Mata kroppen med en massa nyttig mat och röra sig efter bästa förmåga tror jag är det vinnande konceptet! Nog för att jag tror att du gör det redan så bok klok som du verkar (ja jag är en stalker:p)

Det är just det där med acceptansen jag har så svårt med. :( Men visst fogar jag mig efter vad kroppen säger, logiken segrar vad gäller handling men inte vad gäller känslan.

Det är många som säger att när man kommit förbi de första 3-4 månaderna så börjar många må bättre, jag lever på det hoppet. :D

Alltså jag stressar sönder. Imorgon ska jag ut på en tvådagarspraktik igen, på ett annat ställe än förra gången.
Problemet är bara att jag varken vet vart jag ska eller när, och med min stressnivå och det kontrollbehovet som följer så äter det upp mig mentalt. Jag vet vilken stad jag ska vara i, och att det är en vårdcentral. Men jag vet inte vilken, och som sagt har jag ingen tid heller. Inga kontaktuppgifter. Ingenting.
Detta skulle jag fått förra veckan innan fredagen (som var egenstudiedag), men så blev det inte. "Jag mailar dig!" sa kursansvarige i torsdags. Jag har inte fått nåt mail, varken till min privata eller skolmailen. Just nu vill jag bara bryta ihop och kräkas samtidigt pga stressnivån, jag pallar inte sånt här. Jag går sönder fullständigt av att aldrig kunna slappna av och bara vara, dels pga boendesituationen och nu pga skolan. Har inte kunnat ta det lugnt i helgen, för det här har gnagt i huvudet på mig hela tiden. Efter att jag blev diagnostiserad som utbränd för andra gången har jag lärt mig att förbereda mig mycket noga mentalt inför nya grejer, som att t.ex. kolla upp adresser och byggnader med google maps för att få känslan av "här har jag varit förut, jag vet hur det ser ut", för att slippa för många nya intryck samtidigt. Och nu kan jag inte det.
Hade jag bara haft en adress så skulle jag kunna åka dit imorgon, förklara läget och köra på. Men jag kan omöjligt åka runt till flertalet vårdcentraler för att fråga om jag ska vara där, det fixar jag inte psykiskt.
Jag vill bara ringa skolan och sjukanmäla mig så jag kan fokusera på att andas, men då måste jag ta igen dom här dagarna vid ett annat tillfälle och jag vet inte när jag ska kunna få in det.

Grattis @Trollunge ! Verkar som att du har haft en härlig födelsedagshelg :)

@snow Vad kul att hoppa! Jag är inte heller så duktig men övning ger färdighet och huvudsaken att man har kul :D

@cili Ring kursansvarig då! Du måste ju få reda på var du ska vara.

Fäääärdiiiig! :D Var ute i 20 minuter, började och slutade med 5 min promenad. Däremellan 30 sekunder springa, 1 min gå. Jättetöntiga intervaller med tanke på att jag sprang 12 km för två månader sen, men spela roll. Känner ju att knät inte är superstabilt så jag vill ta det försiktigt. Ska köpa ett knäskydd i veckan hade jag tänkt.

Idag har jag ränt runt i skogen med fluffdjuren och kameran, den bästa sortens motion! :D

923812_377088252447882_932364501_n.jpg

Fäääärdiiiig! :D Var ute i 20 minuter, började och slutade med 5 min promenad. Däremellan 30 sekunder springa, 1 min gå. Jättetöntiga intervaller med tanke på att jag sprang 12 km för två månader sen, men spela roll. Känner ju att knät inte är superstabilt så jag vill ta det försiktigt. Ska köpa ett knäskydd i veckan hade jag tänkt.

Bra jobbat! Känns som en väldigt bra idé att skynda långsamt tycker jag! :)

@cili, gött att det löste sig för dig. Hoppas det blir bra på praktiken!

Jag har tränat exakt noll timmar denna veckan. NOLL. Ah. Känner mig sämst.
Men det har varit mycket helt enkelt... Flängt mellan Götet och Skåne två gånger, begravning för sambons mamma och alldeles för lite sömn. Så det fick helt enkelt vara så.

Hoppas på att nästa vecka ska bli bättre. Hoppas dessutom på att få ett mail imorgon där det står att jag får jobb hemma... Men tja, det återstår att se. Denna veckan kommer beskeden iaf... Pust. Ska försöka sova nu. Efter kl 8 imorn kommer första mailen skickas ut, och jag önskar så att jag får ett av dem!

Ser fram emot att höra mer om vad ni äter i Kina, jag tycker att det låter rätt gott! :) När jag var i Japan åt jag också mycket konstiga saker, en del gott en del lite för, ehm, speciellt, men min mage var väldigt glad över att få komma hem till Sverige sen och få äta lite fibrer igen...

haha, jag förstår precis vad du menar! Min mage blev helt dum i huvudet ett tag, men nu har jag köpt på mig havregryn och linfrön som jag stoppar i mig varje morgon, det gör susen för maggen!:up: På tal om ehm...märklig mat, min roomie vill absolut att vi ska äta "spicy frog" ikväll...well jag bangar inte! Prova kan man alltid:o Så länge det inte innehåller insekter, då springer jag åt andra hållet.
Var du på semester i Japan eller en längre period? Jag vill jättegärna åka dit! Är tydligen extremt annorlunda motför Kina.

@Mineur Jaaa vad tusan gör jag här:confused: alltså long story short så fick jag jobb på ett svenskt projekt som skulle hålla på i 6 månader. Projektet gick inte riktigt som väntat och jag trivdes inte i staden så jag slutade efter två månader och flyttade till Peking istället. Eftersom jag blev kär i Kina och dess människor har jag bestämt mig för att stanna:) just nu är jag "mellan två jobb", vill inte prata om det för mycket innan allt är klart med visum och annat, I don't want to Jinx it....

Men om 1 månad kan jag förhoppningsvis berätta:) Just nu hankar jag mig fram och överlever dagarna på att jobba som privat engelska lärare samtidigt som jag bor gratis hos min kinesiska chef:D Jag träffade henne när jag kom till Peking och började jobba, hon gillade mig så mycket så när det började krisa pengamässigt och jag inte hade någonstans att bo så erbjöd hon att jag fick flytta in med henne. Hon bor på 20 kvadrat och vi sover i samma säng....så hon är verkligen en ängel som har tagit hand om mig!:love: Jag kan varken språket eller känner någon här så jag är "on my own" så att säga. Skönt att ha träffat en riktig vän:) Var bodde din vän? Du är också utlandsboende eller hur?

Riktigt härlig runda, 5 km totalt och det var så vackert i skogen och vi lyckades pricka in passet precis mellan regnskurarna:up: Kroppen kändes så jäkla pigg och fin med så det var supernice! Har nu hunnit yoga i 45 minuter med, lugnt och fint och var ju mjuk och smidig efter löpningen så det blev också riktigt riktigt nice med en för jäkla fin känsla i kropp och knopp..

Den här känslan saknar jag så:love:

En bra helg med långtur på lördagen och en kort runda plus styrka på söndagen. Långturen var rolig! Det utlovades +1 och regn, men blev fem grader och uppehåll. Vi sprang 13 rätt klafsiga och svårartat kuperade km och bytte sen om (torra sockor, vilken lycka!) och fortsatte på cykel tillbaks till bilen. Satt fint med mat sen!

Har inte mycket till plan för veckan än, men ett pass styrka, transportlöpning en dag, och så några rundor här hemma.

@kerryand vad spännande det låter med maten i kina. Hittat några favoriter?

Hoppas det blir en bra praktik @cili . Jobbigt att inte få veta i god tid.

Senast ändrad:
@Sleepan Ibland kommer livet emellan, du har lite mycket just nu. Du kommer igen :) Hoppas så mycket för din skull att du får ett bra besked angående jobbet!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 941
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 519
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 390
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 563
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka