Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hm, för min del spelar det ingen roll om jag har godis hemma eller ej. Vill jag ha så köper jag. :p Har inga större problem med att låta bli det när jag har hemma, för det kan ligga länge. Men blir jag sugen ser jag till att få tag på det, vare sig det finns hemma eller ej.
Det finns vissa nackdelar med ett Ica som är öppet till 23 och ligger 3 min bort :p

Där har jag också en fördel, Ica ligger 3 km bort och jag har oftast ingen bil :D Däremot passerar jag Pressbyrån varenda jäkla dag på väg hem från skolan :mad:

Eventuellt blir det natt-orientering nästa helg! Pappa kommer och hälsar på, då ska man såklart alltid se om det passar med en tävling ;) Går ett lopp 1 november. Jag är ju inte i full springkondition precis, men funderar på att köra en direktanmälan till den lättaste klassen, den är bara 2,4 km och det ska jag väl lyckas knata runt :p Kan vara kul ändå. Och när det är natt-OL vill jag gärna ha det lite lättare!

Jag har haft en rätt kass vecka. Har suttit hemma och jobbat mycket och varit lite allmänt omotiverad (dvs typ stirrat på datorn och hoppats att den ska producera något av sig själv) samt ätit dåligt... mycket kaffe och choklad. Min mage mår jättedåligt av det :(. Varför gör man sånt som man vet är dåligt för en? Har inte riktigt kommit underfund med den mekanismen....

@snow - det är ju verkligen fascinerande det där! Speciellt eftersom man gärna gör det när man redan mår lite kasst och därmed mår ännu sämre. Galet!

Eventuellt blir det natt-orientering nästa helg! Pappa kommer och hälsar på, då ska man såklart alltid se om det passar med en tävling ;) Går ett lopp 1 november. Jag är ju inte i full springkondition precis, men funderar på att köra en direktanmälan till den lättaste klassen, den är bara 2,4 km och det ska jag väl lyckas knata runt :p Kan vara kul ändå. Och när det är natt-OL vill jag gärna ha det lite lättare!
Åh vad kul med nattorientering! Har provat en gång när jag gick i skolan.

@LindgrenV du skriver så bra! Blir glad att höra att du mår bättre.

@snow , känner igen det där från när jag läste på distans. Du kommer igen!

Sprang till jobbet från bussen i morse. Sen bogserade sambon ut mig på backlöpning efter jobbet.

@Sleepan Haha, känner igen det där, brukade bo ovanpå en Pressbyrån, lagom lätt att gå ner för ett par trappor när man blev sugen :p

Träningen går bra just nu och jag känner mig starkare och piggare. Är annars rätt nedstämd över att vara arbetslös, men som tur är har jag världens bästa sambo som peppar mig :love:

@zassoo nattorientering låter ascoolt! Berätta mer! Hur sjutton hittar man kontrollerna, haha? Pannlampa?

Pannlampa är ett måste! Nu var det så länge sen, men jag tror att det brukar sitta reflexer vid kontrollerna också. Det blir rätt speciellt att springa genom skogen med så begränsat synfält, man ser ju bara det som lyses upp av pannlampan. Jag tycker att det blir en liten extra adrenalinkick, i alla fall om man som jag är lite larvig och tycker mörkret gör det lite läskigt :angel:

Pannlampa är ett måste! Nu var det så länge sen, men jag tror att det brukar sitta reflexer vid kontrollerna också. Det blir rätt speciellt att springa genom skogen med så begränsat synfält, man ser ju bara det som lyses upp av pannlampan. Jag tycker att det blir en liten extra adrenalinkick, i alla fall om man som jag är lite larvig och tycker mörkret gör det lite läskigt :angel:

Vad kul det låter! Fast smidig som jag är hade jag säkert blivit knockad av någon gren :p

Shit, @zassoo vad skoj det låter med nattorientering!

Jag yogar på, både hemma och på kurs. Ett tag snurrade jag iväg och triggades igång i dåliga gamla banor, men jag backade till att yoga enbart lugnt, försiktigt och för mentalt välmående. Jag har så väldigt lätt att träna för mycket, det blir bara mer och mer, så jag håller mig till vardagsmotion(cyklar sammanlagt omkring en timme dagligen och promenerar en del) och så min mjukisyoga. Det är verkligen svårt att inte träna när jag vet hur bra jag kan må av det, men det funkar bara inte i nuläget. Matbiten grejar jag sämre, men jag längtar faktiskt efter att känna mig stark och pigg, så jag borde verkligen rycka upp mig.

Jag vet inte om det var herr PT eller mina muskler som var annorlunda idag, men jösses vad tufft dagens pass var! Och långt! Jag bara älskar att vi "råkar" dra över 15-20 min varje gång och att han aldrig gör någon stor grej av det, ber om mer pengar eller liknande... Han är verkligen PT för att han tycker att det är roligt, och det märks! :love:

Nu är jag en enda stor geléklump (p.g.a trötta muskler alltså, så det är i positiv bemärkelse) som just har duschat, satt på mig nytvättad pyjamas och krupit ner i min säng med helt fräscha lakan. Åh, jag kommer att sova gott i natt! :)

Jag vet inte om det var herr PT eller mina muskler som var annorlunda idag, men jösses vad tufft dagens pass var! Och långt! Jag bara älskar att vi "råkar" dra över 15-20 min varje gång och att han aldrig gör någon stor grej av det, ber om mer pengar eller liknande... Han är verkligen PT för att han tycker att det är roligt, och det märks! :love:

Nu är jag en enda stor geléklump (p.g.a trötta muskler alltså, så det är i positiv bemärkelse) som just har duschat, satt på mig nytvättad pyjamas och krupit ner i min säng med helt fräscha lakan. Åh, jag kommer att sova gott i natt! :)

Gud vad fint det låter!! Jag är också lite sugen på en PT, men vet inte. En liten del av mig tycker att det känns onödigt - men så läser jag sånt här! :D
Ska fundera på det en vända till... :p

Själv känner jag mig också som en geleklump, men det beror mest på äppelpaj och popcorn...
Nybäddad säng har jag iaf också! :p

Vad kul det låter! Fast smidig som jag är hade jag säkert blivit knockad av någon gren :p

Shit, @zassoo vad skoj det låter med nattorientering!

@zassoo Coolt med nattorientering! Och modigt! Jag hade nog inte vågat :angel:

Det är ganska kul! Fast också läskigt :angel: Jag är rätt mesig egentligen, så att vara mitt ute i skogen med totalt mörker runt sig förutom pannlampans sken --> :nailbiting::nailbiting: Haha! En till bra grej med den lättaste banan: den går troligtvis bara på stigar :D

Det är ganska kul! Fast också läskigt :angel: Jag är rätt mesig egentligen, så att vara mitt ute i skogen med totalt mörker runt sig förutom pannlampans sken --> :nailbiting::nailbiting: Haha! En till bra grej med den lättaste banan: den går troligtvis bara på stigar :D

Låter som en jättehäftig grej! Vad spännande!! :)

Idag har jag sista dagen hemma innan ett jävla jobbmaraton :p
Visserligen är jag ledig nästa helg, men då ska jag inte hemma, så nästa tillfälle att åka hem känns oerhört långt bort (9 november! Wääh).
Så skönt att jag snart slipper det här!!!:D

Dagens träning blir ridning! :) eventuellt löpning också om jag hinner det efter att jag passat min systerdotter :love:

Ha en bra dag allihop!

Åh, jag är verkligen obeachig just nu. Har varit lite halvförkyld hela veckan så inte fått något vettigt gjort och så kan det vara så att jag ätit upp en kladdkaka med nötter på:angel: Samt var på bio igår med popcorn och smågodis från hemmakväll:o

Mörkret gör mig lat och trött och sugen på att äta något konstant.

Funderar på att börja på friskis och svettis, bara gruppträningarna. Är det någon här som går på friskis? Är det bra?

Funderar på att börja på friskis och svettis, bara gruppträningarna. Är det någon här som går på friskis? Är det bra?

Jag gör :)
Eller när jag tränar vill säga, inte just nu...

Brukar gå på cirelfys och spinning puls, någon gång ibland går jag på yoga, flex-intervall, dans.
Jag behöver grupptrycket, instruktören och musiken för att verkligen ta i :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 945
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 519
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 397
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 570
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka