Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har en fråga till er styrketränande! Har lallat runt och tränat lite på måfå ett tag nu men känner att det är dags för lite struktur!Hur lägger ni upp era styrkepass?
Har tänkt gymma 2 ggr i veckan, men klart det bara blir 1 gång vissa veckor. Men känns lite onödigt att dela upp kroppen på 2 pass? Då tränas ju bara varje muskelgrupp en gång i veckan. Annars blir det dock bara en övning per muskelgrupp och pass, är det kanske lite lite? Men 2 övningar per muskelgrupp varje gång blir ju ett aslångt pass![]()
Sambon som stöd, och nej han håller inte på mina bröst![]()
Jag hade kört helkroppspass! Det var så jag gjorde i början. Även nu när jag tränar oftare kör jag igenom kroppsdelarna två gånger i veckan. Satsa på övningar som aktiverar flera delar. Breda lats-drag+smala lats-drag = hela ryggen har fått sig en omgång. Bröstpress i maskin eller med hantlar ger träning åt både bröst och armar. Kan du köra benpress? Även det kan du variera mellan breda och smala och få med hela benen. Och plankan för bålen. Satsa på så "stora" övningar som möjligt![]()
Säker?![]()
Nu vet jag varför jag mått dåligt senaste tiden, med massa huvudvärk, yrsel och luftvägsproblem. Det rummet jag bor i har för hög luftfuktighet och dålig ventilation, vilket märks genom mögel. Kul..
Tack gode gud att jag får nyckeln till egna lägenheten senare i veckan
Bra att du lyssnade så pass på kroppen iaf och anpassade träningen efter det. Låter som att du behöver en vilodagMin klocka ringde vid 06 i morse då jag hade tänkt köra ett pass på gymmet innan skolan. Jag kunde dock knappt lyfta armen tillräckligt mycket för att nå väckarklockan - och än mindre sätta mig upp i sängen - så jag bestämde mig för att ge mina muskler ytterligare några timmars vila och köra passet på eftermiddagen istället. Sagt och gjort - ett kort men plågsamt pass blev det där jag försökte träna de muskler som inte redan skrek av träningsvärk. Det var inte så många det, men lite axlar, triceps, bröst och framsida lår körde jag i alla fall. Nu gör armarna ännu mer ont än de gjorde från början.Utgång ikväll och välbehövlig vilodag imorgon!
![]()
Bra bra! Allt är bättre än inget! Inte just i mitt fall men för de flesta andra är det ju så iaf!Det blev tre kilometers powerwalk med syster ikväll. En mer mörkrädd människa får man ju dock leta länge efter, så vi slog nog något slags rekord i snabbhet på sträckan. Jag är ändå nöjd med att vi tog oss ut, allt är bättre än inget.![]()