Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ben idag! Förra veckan dog jag av bara stången (8kg) men idag orkade jag lägga på 5kg på den och i slutet körde jag 8rep med 20kg. Känns bra!

Sambon som stöd, och nej han håller inte på mina bröst :D
image_zpsf083c097.jpg

Har en fråga till er styrketränande! Har lallat runt och tränat lite på måfå ett tag nu men känner att det är dags för lite struktur! :) Hur lägger ni upp era styrkepass?
Har tänkt gymma 2 ggr i veckan, men klart det bara blir 1 gång vissa veckor. Men känns lite onödigt att dela upp kroppen på 2 pass? Då tränas ju bara varje muskelgrupp en gång i veckan. Annars blir det dock bara en övning per muskelgrupp och pass, är det kanske lite lite? Men 2 övningar per muskelgrupp varje gång blir ju ett aslångt pass :crazy:

Jag hade kört helkroppspass! Det var så jag gjorde i början. Även nu när jag tränar oftare kör jag igenom kroppsdelarna två gånger i veckan. Satsa på övningar som aktiverar flera delar. Breda lats-drag+smala lats-drag = hela ryggen har fått sig en omgång. Bröstpress i maskin eller med hantlar ger träning åt både bröst och armar. Kan du köra benpress? Även det kan du variera mellan breda och smala och få med hela benen. Och plankan för bålen. Satsa på så "stora" övningar som möjligt:)

Inte helt frisk än men på bättringsvägen :) Men det blir mycket vila i veckan oavsett, laddar för tenta både på torsdag och på måndag... Kände till och med att jag fick ta hästen bara en dag istället för två, skulle känt mig så stressad annars.

Kul att jag hann träna EN gång enligt min nya gymplanering innan jag blev sjuk :p

Jag hade kört helkroppspass! Det var så jag gjorde i början. Även nu när jag tränar oftare kör jag igenom kroppsdelarna två gånger i veckan. Satsa på övningar som aktiverar flera delar. Breda lats-drag+smala lats-drag = hela ryggen har fått sig en omgång. Bröstpress i maskin eller med hantlar ger träning åt både bröst och armar. Kan du köra benpress? Även det kan du variera mellan breda och smala och få med hela benen. Och plankan för bålen. Satsa på så "stora" övningar som möjligt:)

Ja lite benpress tror jag funkar, lättare att hålla koll på knäna :) när jag tränar själv försöker jag göra 2 övningar växelvis samtidigt, men svårare när jag tränar med min kompis blir att vi snackar medan den andra kör sitt set :D men vi har pratat om att effektivisera våra pass :P

Nu vet jag varför jag mått dåligt senaste tiden, med massa huvudvärk, yrsel och luftvägsproblem. Det rummet jag bor i har för hög luftfuktighet och dålig ventilation, vilket märks genom mögel. Kul..
Tack gode gud att jag får nyckeln till egna lägenheten senare i veckan

Nu vet jag varför jag mått dåligt senaste tiden, med massa huvudvärk, yrsel och luftvägsproblem. Det rummet jag bor i har för hög luftfuktighet och dålig ventilation, vilket märks genom mögel. Kul..
Tack gode gud att jag får nyckeln till egna lägenheten senare i veckan

Gud vad skönt att du kommet därifrån så snart, har själv bott i mögel länge innan det upptäcktes och vet hur dåligt man kan må :(

@cili, örk, mögel kan verkligen ställa till det, tur att du snart ska därifrån! Kommer ihåg när jag gick på lågstadiet, innan de renoverade vår skola, att det var ett klassrum som var så mögelskadat att det brukade vara minst tio elever sjuka varje dag i den klassen som hade det rummet som hemklassrum. Jag hade bara någon lektion där, men min lillebror gick där hela tiden, och han hade halsfluss typ varannan vecka hela det läsåret. "Mystiskt" nog försvann halsflussen samtidigt som de bytte klassrum när de började nästa årskurs, samtidigt som närvaron i klassen steg ordentligt. Ja, de rev det huset, det fanns ingenting att göra åt det. :wtf:

Åh, jag är så frustrerad. Ångest varje sekund, hela tiden är den där och slår och bankar på mig. Har så mycket ångest att jag mår illa rent fysiskt. Kämpar hela tiden med att äta, kämpar med att inte promenera mer än vad jag gör och jag kämpar för att inte låta anorexin få mig att gå ner i vikt igen. Jag har klarat att stå still i vikt sen förra veckan iaf, innan dess hade ju jag och min terapeut satt igång en ny viktuppgångsprocess och jag gick upp lite varje vecka men jag var rädd för att jag nu efter min första vecka på egen hand utan terapeut skulle gått ner i vikt så jag är stolt att jag inte gjort det.

Ikväll ska jag försöka äta lite mer till middag än vad jag gjort ett tag nu, ska försöka lägga till lite på den. Bara en liten sak men det är stort för mig.

Kämpa kämpa kämpa @Qelina!!! Du har ju viljan och kraften, det är bara din dumma jäkla hjärna (förlåt) som ska inse det också! Du klarar det, jag lovar! Vi tror på dig allihopa här! :banana:

Min klocka ringde vid 06 i morse då jag hade tänkt köra ett pass på gymmet innan skolan. Jag kunde dock knappt lyfta armen tillräckligt mycket för att nå väckarklockan - och än mindre sätta mig upp i sängen - så jag bestämde mig för att ge mina muskler ytterligare några timmars vila och köra passet på eftermiddagen istället. Sagt och gjort - ett kort men plågsamt pass blev det där jag försökte träna de muskler som inte redan skrek av träningsvärk. Det var inte så många det, men lite axlar, triceps, bröst och framsida lår körde jag i alla fall. Nu gör armarna ännu mer ont än de gjorde från början. :grin: Utgång ikväll och välbehövlig vilodag imorgon! :)

Efter att ha varit ledig i fem dagar så var jag idag tillbaka på jobbet vilket innebar lunchträning med min parallell-kollega. Idag körde vi armar i 40 minuter och det kändes fint :)

Det blev tre kilometers powerwalk med syster ikväll. En mer mörkrädd människa får man ju dock leta länge efter, så vi slog nog något slags rekord i snabbhet på sträckan. Jag är ändå nöjd med att vi tog oss ut, allt är bättre än inget. :)

Blev ingen yoga som planerat idag, kände mig sliten och trött i kroppen så jag nöjde mig med en promenad i det vackra vädret istället.

Min klocka ringde vid 06 i morse då jag hade tänkt köra ett pass på gymmet innan skolan. Jag kunde dock knappt lyfta armen tillräckligt mycket för att nå väckarklockan - och än mindre sätta mig upp i sängen - så jag bestämde mig för att ge mina muskler ytterligare några timmars vila och köra passet på eftermiddagen istället. Sagt och gjort - ett kort men plågsamt pass blev det där jag försökte träna de muskler som inte redan skrek av träningsvärk. Det var inte så många det, men lite axlar, triceps, bröst och framsida lår körde jag i alla fall. Nu gör armarna ännu mer ont än de gjorde från början. :grin: Utgång ikväll och välbehövlig vilodag imorgon! :)
Bra att du lyssnade så pass på kroppen iaf och anpassade träningen efter det. Låter som att du behöver en vilodag :)

Det blev tre kilometers powerwalk med syster ikväll. En mer mörkrädd människa får man ju dock leta länge efter, så vi slog nog något slags rekord i snabbhet på sträckan. Jag är ändå nöjd med att vi tog oss ut, allt är bättre än inget. :)
Bra bra! Allt är bättre än inget! Inte just i mitt fall men för de flesta andra är det ju så iaf!

Jag har tvärtemot alla andra kämpat för att inte röra mig för mycket eftersom det är ett tvång jag har att röra mig för att förbränna och få äta, men nu på kvällen slår ångesten till. Jag har bara promenerat ca 125 minuter idag, alltså lite mer än 2 timmar och det känns som för lite. Har sjukt mycket ångest över det nu och rösten i huvudet skriker att jag måste ge mig ut igen. Men jag ska inte det, nu är det kväll, nu får det vara nog.

Är det för lite motion att gå två timmar? Förut hade jag ju restriktioner (som jag visserligen inte följde särskilt ofta) från vården om att bara röra mig minsta lilla och hade uppsatt hur mycket jag fick röra mig. Men nu när kroppen är friskare och starkare har jag ingen särskild tid uppsatt och då är det så svårt att veta vad som är normalt.

Min terapeut ville att jag skulle dra ner på promenaderna för att bygga upp kroppen istället för att bryta ner den och för att bryta tvånget, men jag vill ju inte gå upp i vikt. Jag jobbar ju på att acceptera min nuvarande vikt och max 1 kg till upp. Därför är jag helt lost i hur mycket en person som ska stå still i vikt brukar röra sig. Rör jag mig mindre än genomsnittet? Lagom? Mer?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 975
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 531
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 402
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 606
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI