Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bra pass idag! Blev lite hostig och hade svårt med syresättningen ibland, men överlag annars bra! :) Och imorgon blir jag nog ensam igen :D Vad ska jag önska för pass då? Mage/rygg kanske? :p

Jag och vovven var ute på dragträning i 1 dm nysnö, vi sprang totalt 4,4 km men Max hade orkat fler varv, stoppklossen bak i linan däremot tyckte det räckte fint :p

Jag vet det men jag gillar att ha träningsvärk ändå :p

Hehe ja samma här :D

KL

Överkropp på gymmet idag. Körde mage, axlar, rygg. Inte jättehårt eller jätteeffektivt, var mest bara för att få komma ut ur tentabubblan för en timme :p

På torsdag blir det kanske spinning och sen på fredag tänkte jag försöka få till ett gymbesök :)

@Trollunge Det låter helt fantastiskt, jag hoppas ni får det underbart! Du får gärna uppdatera då och då och lägga in sådär lagom härliga bilder, särskilt när vintermörkret börjar kännas jobbigt.... :p

Jag skulle fått sällskap av min kollega men han blev ryckt på en transport av något förslag. Han sa iaf att han siktade på att träna imorgon. Tredje gången gillt den här veckan :p
För min del blev det ben och rumpa och det kändes rätt bra förutom att jag inte kan pressa för fullt. Jäkla skitknä!

Mycket beachrelaterat åker jag på sol- och badsemester på lördag. Jag har varken har motivation eller tid att träna så mycket senaste tiden, men vad gör det, jag kommer ju ändå vara snyggast (och blekast) på stranden. :D Det ska hur som helst bli underbart att komma iväg och få lite sol och värme i en vecka.

Jag och vovven var ute på dragträning i 1 dm nysnö, vi sprang totalt 4,4 km men Max hade orkat fler varv, stoppklossen bak i linan däremot tyckte det räckte fint :p

Åh vad mysigt med snö! Även om den smälter bort snart. Bor du i norrland? I så fall lär väl snön komma på riktigt snart. :) Hoppas hoppas det blir en fin vit vinter där snön får ligga, inget blask och isgator tack!

@Praeterea Mmmm vad härligt med solsemester! :love: Sol och värme just nu är underbart. Var själv i Italien förrförra veckan, och även om det inte var jättevarmt så var det supehärligt. Inte minst med solen!

Hej beachisar!!

Jag tittar in för att säga lite halvt hejdå för ett tag framöver. Om en vecka åker jag och min pojkvän på en enkelbiljett till Melbourne för att leva och resa i Australien för ett år framöver (working holiday-visa). Efter Australien är förhoppningen några månader på Nya Zeland, och sen ev Asien om lust och pengar finns kvar:) Så det kommer ev bli svårt att hålla takten med er i tråden, hinna gå in och läsa och skriva som jag har gjort.

Min förhoppning är att jag ska fortsätta att springa en del, iaf nu i början innan det blir alldeles för varmt, samt fortsätta yoga. Har tom köpt en rese-yogamatta för ändamålet (http://www.manduka.com/us/shop/categories/products/mats/eko-superlite-travel-mat/) så jag hoppas att den ska komma till användning!

Ni får kämpa på här hemma med träning och kost och allmänt mående, kommer säkert titta in ibland!

Kram!

Nej men det lät ju inte alls fel, apropå resor! :d Hoppas ni får det jättebra!

Fick svincoola löparbrallor i födelsedagspresent av min bror. De är mer blå i verkligheten. Kommer BO i dessa :love:

dsc_1410_5459435de087c3555d72ad9e.png

@Trollunge! Fy satan vad fint det låter! :)
Kom gärna med uppdateringar och du orkar och hinner. Jag älskar både NZ och OZ! :love:

Kl

Inte tränat sen i torsdags, men imorn är det dax. Oklart vad dock. Styrka eller löpning på band blir det iaf. :)

Två dagar med min utmaning mot mig själv har genomförts. Igår gick det långsammare än i förrgår, eftersom mina bröstmuskler har träningsvärk :p
Börjar även varje morgon med en promenad på ca 1,5km till tåget. Och då även samma sträcka tillbaka när jag kommer hem igen. Finfin vardagsmotion.

Maten är det sämre med dock. Speciellt efter att jag stod och granskade min silhuett i spegeln och konstaterade hur mycket muskler jag tappat och vilken mängd fett jag lagt på mig. Skulle aldrig i livet ställa mig på en våg nu, för det här vill jag inte ha siffror på.

Gött med träningsvärk (fastän dess icke-betydelse för träningens effektivitet ;)) :up: @cili

KL

Icke något gym igår, orkade inte masa mig iväg. Gick istället 1,5 km och joggade två korta sträckor (på asfalt). Hade sån djävulsk träningsvärk (och har fortfarande) i insida lår så jag fick jogga med väldigt korta steg. Det var ett bra koncept, kändes jätteskönt och inte alls övermäktigt ansträngande. :) Älgar gärna på med för långa steg vilket sjukgymnasten gnällt på.

Vill dock köpa nya träningsbyxor och har provat hur många tights som helst senaste tiden i olika butiker. Inte de dyraste men många olika märken. Jag vill ha sådana som slutar under knäet för sommar och inomhus men hittar NADA till en rimlig peng (dvs OK passform och inte så genomskinliga att allt lyser igenom). En rimlig peng är under 500 kan jag tycka. Nån med tips? Vi har både XXL och Stadium Outlet men jag har gått bet hittills på att fynda dyrare varianter...

Här har vi en till med träningsvärk i insida lår efter ridning :D

Jag hopptränade igår! :love: Det var så kul och gick jättebra! Hoppade typ 1 m som högst men när vi skulle hoppa bana på slutet tyckte jag det räckte med 80 cm. Jag blir trött och gör mer fel mot slutet så det är lika bra :p

Här har vi en till med träningsvärk i insida lår efter ridning :D

Jag hopptränade igår! :love: Det var så kul och gick jättebra! Hoppade typ 1 m som högst men när vi skulle hoppa bana på slutet tyckte jag det räckte med 80 cm. Jag blir trött och gör mer fel mot slutet så det är lika bra :p

Åh vad roligt!! Det är hundra år sedan jag hoppade senast. :love: Och 1 meter är nära smärtgränsen, haha. Jättehögt ju! Det blir ingen hoppning med hästen jag ska rida nu men jag hoppas kunna dressyrträna lite längre fram när vi är mer vältränade båda två. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 975
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 531
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 402
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 606
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31