Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Överdoseringen i förrgår kväll vart ju mindre lyckad, så efter en natt på intensiven och sedan inläggning på en avdelning är jag äntligen hemma!
Så idag har det varit mina dagliga promenader, ska ut om någon timme igen. Fortfarande lite mör men blir nog bättre.
Maten har blivit lite sisådär under omständigheterna..
Men usch, det låter inte alls bra hörredu! Ta hand om dig!!!

Och alltså, idag har varit världens finaste dag!!!! Perfekt temperatur, solen har lyst upp världen hela dagen och alla djur har varit glada. Och hur underbart är det inte att promenera så här i sitt eget tempo?

hugohugo_5474ac75ddf2b35d82948efb.png

dsc_0676_5474a837e087c30e95a11585.png

dsc_0665_5474a8369606ee655d64193a.png

Det både låter och ser ut som en helt underbar dag! Åh vad fantastiskt att ha en så fin skog i närheten!

Här är det träningsvärk för hela slanten som gäller, mest i sidomagmusklerna, nedre magmusklerna, rumpan och ryggen. Pallrade mig ner till gymmet efter jobbet i alla fall, men det ångrar jag nästan lite grann såhär i efterhand faktiskt... Jag var trött och omotiverad, hade inget speciellt jag kände att jag behövde/ville träna och hade kunnat lägga den tiden på andra mer viktiga saker. Men envisheten tog över och jag gick som sagt dit ändå. Fick inte så mycket gjort och gick därifrån ganska snart igen, men några kalorier brände jag nog i alla fall :p Imorgon är det PT-pass som gäller, det ser jag fram emot!

Hamnade du på sjukhus? Var det någon du kände som körde upp dig eller ringde du själv efter hjälp? Skönt att du inte blev kvar så länge iaf, ifall det inte är så att du egentligen behöver det?

Gick inte alls som planerat, hade tänkt ta tabletter så jag kunde sova, men tabletterna verkade snabbare än vad jag räknat med, och på ett annat sätt. Skulle få skjuts från hemstationen och hem, men av någon anledning (minns ingenting efter det att jag tog tabletterna) gick jag av några stationer innan, och irrade runt där tills polis och ambulans blev tillkallad av ett snällt par som hittade mig. Då hade jag slängt av mig ytterkläder och väska med plånbok och allt i en trädgård. Var allmänt hög, och jag är nog glad för att jag inte minns något...

Här är det träningsvärk för hela slanten som gäller, mest i sidomagmusklerna, nedre magmusklerna, rumpan och ryggen. Pallrade mig ner till gymmet efter jobbet i alla fall, men det ångrar jag nästan lite grann såhär i efterhand faktiskt... Jag var trött och omotiverad, hade inget speciellt jag kände att jag behövde/ville träna och hade kunnat lägga den tiden på andra mer viktiga saker. Men envisheten tog över och jag gick som sagt dit ändå. Fick inte så mycket gjort och gick därifrån ganska snart igen, men några kalorier brände jag nog i alla fall :p Imorgon är det PT-pass som gäller, det ser jag fram emot!

All träning räknas! Glöm inte att vila inemellan bara!

Idag äter jag Strepsils på löpande band! Och vilar. Känns som att det hjälper lite i alla fall, eller så är det bara önsketänkande. Längtar efter att få vara ute och röra på mig..!! Imorgon ska jag i alla fall till stallet, men troligtvis får jag ta det lugnt. Hästen kanske får springa lite på lina istället så att jag inte behöver komma upp i puls. Hoppas kunna rida på fredag och ta några skutt kanske. :)

@zassoo - krya!

Själv kände jag av halsen så sent som i natt så jag skippade träningen idag. Har istället handlat och packat. Hoppas att jag inte glömt något nu! :D

Ooh, dags att åka snart? Vad blev det för resmål? :)
Den här gången är det bara skåne och sen heldag på Tivoli i Köpenhamn på lördag. Men det är nästan knepigare att packa för eftersom jag måste få med bra ytterkläder till oss båda, och vi reser med bara handbagage!
Men om tre veckor ger vi oss av till Hurghada ;)

Den här gången är det bara skåne och sen heldag på Tivoli i Köpenhamn på lördag. Men det är nästan knepigare att packa för eftersom jag måste få med bra ytterkläder till oss båda, och vi reser med bara handbagage!
Men om tre veckor ger vi oss av till Hurghada ;)

Aha! Blev lite förvirrad, tänkte att det var lite tidigt att åka nu om ni ska vara borta över jul men man vet ju aldrig :D Haha. Kul att åka iväg ändå såklart! Själv ska jag fram och tillbaka till Stockholm både lördag och söndag, Sweden horse show på lördag och sen julbord på söndag. Mycket åkande men kul ska det bli! Om bara halsen ger med sig :cautious:

Aha! Blev lite förvirrad, tänkte att det var lite tidigt att åka nu om ni ska vara borta över jul men man vet ju aldrig :D Haha. Kul att åka iväg ändå såklart! Själv ska jag fram och tillbaka till Stockholm både lördag och söndag, Sweden horse show på lördag och sen julbord på söndag. Mycket åkande men kul ska det bli! Om bara halsen ger med sig :cautious:
Ja det blev lite mycket nu :D
Och skojja inte att jag ångrade att vi bokat den här resan när jag insåg datumen, jag ville ju också till SIHS! :arghh: Men julmarknad på Tivoli är ju inte heller fy skam hoppas jag :D

Nej nu vill jag faktiskt bli frisk!
Idag är jag helt vimsig, yr, kallsvettas (men har ingen feber). Väljer fel ord när jag pratar (går som tur är bättre i text). Förklarade precis i telefon att jag skulle hälla lite mer salt i bassängen (dvs i bunken) och vända på mina kycklingar (dvs köttbullar), herrn skrattade mest och konstaterade att det låter som att jag druckit alldeles för mycket (jag har givetvis inte intagit en droppe alkohol). Räkna är omöjligt, försökte få ihop hur många köttbullar jag hade på tallriken flera gånger, kom inte fram till något utöver att dom var fler än tre. Har flera gånger gått till ett annat rum bara för att undra varför i hela friden jag gått dit och när jag gjorde det. Stått och stirrat på en skåpslucka och försökt välja vad jag ska ha i skåpet - utan att öppna det. Ibland känns det som att världen åker karusell, speciellt när jag ställer mig upp från sängen/soffan.
Det verkar gå lite i "skov". Jag kan vara helt klar, balanserad och nästan helt som vanligt ena stunden, för att en timme senare må sådär konstigt igen och så är det så ett tag innan det långsamt klingar av. Det är som att det trappas upp, håller sig där en lång stund, trappas ner, sen långsamt upp igen o.s.v.
Vad fan är det här?! :(

Nej nu vill jag faktiskt bli frisk!
Idag är jag helt vimsig, yr, kallsvettas (men har ingen feber). Väljer fel ord när jag pratar (går som tur är bättre i text). Förklarade precis i telefon att jag skulle hälla lite mer salt i bassängen (dvs i bunken) och vända på mina kycklingar (dvs köttbullar), herrn skrattade mest och konstaterade att det låter som att jag druckit alldeles för mycket (jag har givetvis inte intagit en droppe alkohol). Räkna är omöjligt, försökte få ihop hur många köttbullar jag hade på tallriken flera gånger, kom inte fram till något utöver att dom var fler än tre. Har flera gånger gått till ett annat rum bara för att undra varför i hela friden jag gått dit och när jag gjorde det. Stått och stirrat på en skåpslucka och försökt välja vad jag ska ha i skåpet - utan att öppna det. Ibland känns det som att världen åker karusell, speciellt när jag ställer mig upp från sängen/soffan.
Det verkar gå lite i "skov". Jag kan vara helt klar, balanserad och nästan helt som vanligt ena stunden, för att en timme senare må sådär konstigt igen och så är det så ett tag innan det långsamt klingar av. Det är som att det trappas upp, håller sig där en lång stund, trappas ner, sen långsamt upp igen o.s.v.
Vad fan är det här?! :(

Usch, det där låter obehagligt! Har du pratat med sjukvårdsupplysningen?

Usch, det där låter obehagligt! Har du pratat med sjukvårdsupplysningen?
Nepp, tror inte att det skulle ge så mycket. Dels för att jag gärna "underdriver" mitt mående när jag pratar med sjukvårdspersonal och dels för att det inte känns som något akut direkt, tveksam till att det finns något man kan göra. Jag har ju liksom inte slagit i huvudet eller ser dubbelt.
Jag funderar om det kan bero på att jag stressat för mycket senaste tiden, men SÅ mycket tycker jag inte att jag stressat. Har ju knappt varit i skolan på en vecka för att jag varit hemma och varit sjuk (dom symptomen jag skrev om ovan är alltså sedan igår nån gång)

Så himla trött idag efter gårdagens cyklande och ridning. Skönt, sitter och myser i soffan hela kvällen. :) Cyklade till jobbet i morse i minusgrader också för att återlämna cykeln. Jag som svurit på att inte cykla på vintern sedan bromsarna på min cykel frös fast och nöp till när jag bromsade så jag voltade över styret med cykeln över mig. :p Är glad att jag slappa cykla hem då varenda yta i stan var snorhal ikväll!

Har ingen mer motion planerad för veckan så får fundera över det. Idag känns det iaf rätt att vila knäna. :)

Gick inte alls som planerat, hade tänkt ta tabletter så jag kunde sova, men tabletterna verkade snabbare än vad jag räknat med, och på ett annat sätt. Skulle få skjuts från hemstationen och hem, men av någon anledning (minns ingenting efter det att jag tog tabletterna) gick jag av några stationer innan, och irrade runt där tills polis och ambulans blev tillkallad av ett snällt par som hittade mig. Då hade jag slängt av mig ytterkläder och väska med plånbok och allt i en trädgård. Var allmänt hög, och jag är nog glad för att jag inte minns något...

Fy så otäckt och jobbigt det låter!
Hoppas du slipper liknande händelser i framtiden. Kram!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 936
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 518
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 389
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 551
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Livskristråden
  • Panik vid dusch

Hund, Katt, Andra Djur